Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@10:55:41 GMT

اردوغان: بدون روسیه نظام بشار اسد سقوط می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۸۲۹۶

اردوغان: بدون روسیه نظام بشار اسد سقوط می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: از سوی دیگر آمریکا حمایت زیادی از گروه‌های تروریستی می‌کند. چشم‌پوشی از این مسائل ممکن نیست. ما این مسائل را همواره در دیدار با بایدن، ترامپ و اوباما مطرح کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان افزود: روسیه هم به همین شکل در شمال سوریه حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت عدم حمایت روسیه از اسد، این نظام فرو می‌پاشد. اسد با حمایت روسیه در قدرت مانده است. طبیعتا ایران نیز از اسد حمایت می‌کند. شاهد چنین وضعیتی هستیم. امیدواریم که منطقه به زودی شاهد صلح و آرامش باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخبار مربوط به تلاش روسیه به منظور اشغال اوکراین، گفت: اشغال اوکراین توسط روسیه را منطق بر واقعیت حاکم نمی‌بینم.

اردوغان تصریح کرد: چرا که اوکراین یک کشور معمولی نیست. اوکراین یک کشور قوی است و روسیه پیش از چنین کاری باید شرایط حاکم بر جهان و شرایط خود این کشور را به دقت بررسی کند.

وی درباره تنش بین روسیه و اوکراین توضیح داد: این منطقه دیگر تحمل و ظرفیت جنگ جدیدی را ندارد. جنگ در منطقه غیر قابل پذیرش است. باید جنگ را از تاریخ سیاسی پاک کنیم.

اردوغان با ابراز رضایت نسبت به روند کاهش ارزش ارز‌های خارجی و افزایش نرخ برابری لیر در مقابل ارز‌های خارجی، عنوان کرد: از کاهش نوسانات و ادامه ثبات راضی هستیم. برای افزایش توجه به لیر تلاش می‌کنیم.

وی افزود: نرخ ارز و تورم به شکل مداوم کاهش خواهند یافت و سال ۲۰۲۲ درخشان‌ترین سال ترکیه خواهد بود و این روند در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری ترکیه در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به موضوع منابع گازی دریای سیاه اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۲۲ عملیات تکمیل پیش تولید در تمامی چاه‌ها انجام خواهد شد. امیدواریم تا سال ۲۰۲۳ این فعالیت‌های خود را افزایش دهیم.

اردوغان با مثبت ارزیابی کردن دیدار خود از آلبانی، درباره تحولات اخیر در بوسنی و هرزگوین اظهار کرد: ترکیه پس از این نیز مانند گذشته، تمام توان و نفوذ خود را به منظور حل و فصل بحران موجود در بوسنی با مشارکت تمامی طرف‌های مربوطه به کار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه ترکیه رجب طیب اردوغان بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون معتقد است که کشورهای اروپایی باید درهای مذاکره با روسیه را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق، اگر روسیه در اوکراین پیروز شود هیچ امنیتی برای ما باقی نمی‌ماند. این حرف را ماکرون در مصاحبه با رسانه فرانسوی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به روزنامه «لا تریبیون» گفت که «ما با باز گذاشتن در مذاکرات با روسیه با روسیه، داریم کار درست را انجام می‌دهیم اگر این کار را نکنیم، از نظم بین‌المللی و همچنین صلح و امنیت دست می‌کشیم».

رئیس‌جمهور فرانسه البته اعلام کرد که ضروری است که سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه ادامه یابد.

ماکرون اواخر ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه سوربون اعلام کرده بود که اروپا باید بعد از پایان جنگ اوکراین، آماده بهبود روابط خودش با روسیه باشد.

به گفته وی، قابلیت‌های نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک روسیه خطری برای همه کشورهای اروپایی است.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف پیش از این اعلام کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی در اروپا نیست و امیدوار است که آنها هم در قبال روسیه همینطور رفتار کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که «در موضوع اوکراین، ایمنی اروپایی‌ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما قرار است. اگر روسیه پیروز شود، تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا هیچ گونه امنیت برای رومانی، لهستان، لیتوانی یا کشور ما وجود نداشته باشد. قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • قربانی در بازی سرنوشت‌ساز در سقوط
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است