Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@15:08:33 GMT

اپل صدر جدول را از سامسونگ پس گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۸۶۰۲

اپل صدر جدول را از سامسونگ پس گرفت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا، همه اینها به لطف عملکرد قوی سری آیفون ۱۳ است. در واقع، تحلیلگران Canalys فروش آیفون در چین را بی‌سابقه نامیدند. زنجیره تامین اپل در حال بهبود است، اما هنوز نتوانسته آیفون کافی برای پاسخگویی به تقاضا تولید کند؛ بنابراین مجبور شد برخی بازارها را بر بازارهای دیگر اولویت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت مستقر در کوپرتینو تنها شرکتی نیست که در عرضه مشکل دارد. سازندگان بزرگ سال‌ها طول می‌کشد تا ظرفیت تولید تراشه خود را افزایش دهند. به همین دلیل است که سازندگان گوشی‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای مجبور شده‌اند به دنبال تامین‌کننده‌های جدید و متعادل کردن خط تولید خود برای تمرکز بر مدل‌های پرفروش باشند.

سامسونگ که رتبه اول را در سه ماهه اول، دوم و سوم در اختیار داشت، به رتبه دوم سقوط کرد، اما نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به اپل نزدیک‌تر است. این یک چرخه طبیعی برای اپل محسوب می‌شود. آیفون‌های جدید در سپتامبر یا نوامبر عرضه می‌شوند و منجر به افزایش فروش می‌شود.

با این حال، در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، اپل و سامسونگ به ترتیب ۲۳ درصد و ۱۷ درصد از بازار را در اختیار داشتند، در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ این اعداد ۲۲ درصد و ۲۰ درصد بودند. شیائومی، اوپو و ویوو نسبت به سال قبل تغیییری در درصد فروش نداشته‌اند.

مشکلات زنجیره تامین مانع رشد بازار شد؛ بنابراین محموله‌ها برای سه ماهه چهارم سال گذشته تنها یک درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که کمبود قطعات تنها در نیمه دوم سال جاری کاهش می‌یابد.

تسلط بر بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲

اپل: ۲۳ درصد

سامسونگ: ۱۷ درصد

شیائومی: ۱۲ درصد

اوپوو: ۱۰ درصد

ویوو: ۹ درصد

کد خبر 651101 برچسب‌ها شرکت اپل شرکت شیائومی شرکت سامسونگ موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل شرکت شیائومی شرکت سامسونگ موبایل سه ماهه چهارم سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۱ با عنوان «بودجه مصوب شرکت‌های دولتی» و پیوست سه با عنوان «شرکت‌های دولتی» را به تصویب رساندند.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در این زمینه‌، توضیح داد: ۶۵ درصد بودجه شرکت‌های دولتی از محل نفت است و ما در این جدول بودجه شرکت‌های دولتی را شفاف کرده‌ایم که خارج از آن نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

کد خبر 6092906 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)