Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «وائل الرکابی» عضو ائتلاف دولةالقانون تاکید کرد که نتایج دیدارهای «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و رهبران کمیته هماهنگی و جریان صدر هنوز اعلام نشده است.

الرکابی در گفت‌وگو با موازین نیوز گفت: قاآنی با رهبران کمیته هماهنگی و جریان صدر تشکیل جلسه دارد؛ اما هنوز مسائل مورد بررسی در این نشست‌ها و نتایج آن اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  ورود طرف‌های منطقه‌ای به منظور اتحاد صفوف هیچ ضرری ندارد، همان طور که در  خصوص دیگر طرف‌های سیاسی رخ می‌دهد و موفقیت روند سیاسی عراق از نظر منطقه‌ای نیز حائز اهمیت است.

عضو ائتلاف دولة القانون تاکید کرد: چارچوب هماهنگی هنوز هیچ نامزدی را برای نخست وزیری معرفی نکرده است.

خالد السرای، عضو ائتلاف الفتح هم تاکید کرد که نشست‌های سیاسی که در بغداد، نجف و منطقه کردستان عراق برگزار می‌شود به منظور حرکت به سمت تشکیل دولتی توافقی است.

او در اظهاراتی تلویزیونی تاکید کرد که هنوز هیچ شخصیتی برای تصدی نخست وزیری مطرح نیست؛ اما امکان اینکه کمیته هماهنگی حیدر العبادی را برای نخست وزیری معرفی کند، وجود دارد؛ زیرا او از مقبولیت سیاسی برخوردار است.

السرای در عین حال گفت که غیر از العبادی و مصطفی الکاظمی نخست وزیر کنونی اسامی دیگری هم نزد فراکسیون‌ها برای تصدی نخست وزیری آتی عراق مطرح است.

در همین حال ثائر مخیف، عضو ائتلاف دولة القانون هم امروز سه شنبه اعلام کرد که درباره دستیابی به راه حل‌هایی برای ایجاد توافق بین کمیته هماهنگی و جریان صدر خوش‌بینی وجود دارد.

وی افزود: هیچ حساسیتی نسبت به حضور نوری المالکی رهبر ائتلاف دولة القانون در هر نشست میان جریان صدر و کمیته هماهنگی وجود دارد.

در حال حاضر شایعات رسانه‌ای حاکی از مخالفت مقتدی الصدر با حضور ائتلاف دولة القانون یکی از گروه های کمیته هماهنگی در کابینه آتی عراق است.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

جریان صدر با وجود اینکه بیش‌ترین تعداد کرسی را در پارلمان به دست آورده برای تشکیل دولت باید با دیگر فراکسیون‌ها ائتلاف کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف دولة القانون تشکیل دولت توافقی عراق ائتلاف دولة القانون کمیته هماهنگی نخست وزیری عضو ائتلاف جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند