Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا کتاب امواج اراده ها که توسط میلاد حبیبی و پژمان عرب گردآوری و تدوین و به قلم راضیه عزیزی نگارش شده است، دست چینی از خاطرات است که به کالبدشکافی گوشه ای از دستاورها و پیشرفت های درخشان انقلاب اسلامی می پردازد و می خواهد به ما بگوید از چه راهی آمده ایم و کجا ایستاده ایم و به کدام سو باید برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه این کتاب آمده است: تمام خاطرات مستندی که پیشرفت ها و دستاوردها را اثبات می کردند، لابلای خبرها و تحلیل های روزمره و کلیشه ای گم شده بودند و پیدا کردن و بیرون کشیدن آن ها کار سخت و البته مهمی به نظر می رسید. خاطرات فراوان و متنوع بودند. گاهی جنسشان نظامی بود و گاهی هسته ای، گاهی پزشکی و گاهی صنعتی، گاهی حرف از فناوری های دانش بنیان به میان می آمد و گاهی هم مدیریت و دیپلماسی. هرچند خاطرات گردآوری شده تمام آنچه باید باشد نیست اما به قدر وسع، تلاش کردیم تا مجموعه متنوعی از خاطرات را جمع آوری و بازنویسی کنیم تا با مرور آن ها، اندک حسی به اراده و توانمندی مردان و زنان این سرزمین پیدا کنیم و راه رسیدن به حقایق برایمان هموارتر شود. (صفحه ۱۳) 

خاطرات بر اساس موضوع در پنج فصل تنظیم شده است که فصل اول مربوط به صنایع نظامی شامل صنعت موشکی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و جنگ الکترونیک، فصل دوم به صنعت هسته ای اختصاص دارد، فصل سوم علوم پزشکی شامل پژوهشگاه رویان و پیشرفت های پزشکی است، فصل چهارم با عنوان دیپلماسی و مدیریت شامل دیپلماسی پیشرفت و مدیریت پیشرفت و فصل پنجم مربوط به فناوری و صنعت شامل مهندسی رزمی، فناوری نانو، دانش بنیان و فناوری فضایی است. 

در یکی از این خاطرات به نقل از رهبر معظم انقلاب با عنوان بنایی برای بالندگی آمده است: می خواستند ساختمان اجلاس بین المللی را بسازند؛ همان ساختمانی که امروز پزش را می دهیم. مهندسان ساختمان که اینجا آمدند، به آنها گفتم تصمیم قطعی بگیرید که در این ساختمان هیچ مصالح خارجی به کار نرود. بعد از آن هم چند بار قاطع این موضوع را تاکید و ابلاغ کردم. آن ها هم رفتند و دنبال کردند و همین هم شد؛ فقط در آخر کار، در بخشی از کارهای صوتی و الکترونیکی، از تولیدات خارجی استفاده کردند و بعد از آن برای خرید نوعی موکت نسوز که در داخل نمی توانیم تولیدش کنیم. این ساختمان با عظمت، بیش از ۹۰ درصد مصالحش از تولیدات داخلی است. (پنجم شهریور ۱۳۸۲) (صفحه ۲۰۴)

در صفحه ۱۸۶ به نقل از سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی آمده است: پرودی، نخست وزیر سابق ایتالیا بود و جدای از آن دارای دکتری اقتصاد و نظریه پرداز توسعه. مدت ها پیش به تهران آمد و با من ملاقات کرد. پرودی در آن دیدار می گفت ۳۰ سال است که مسائل ایران را دنبال می کنم و می بینم کشور شما در چه وضعیتی است اما آنچه اهمیت دارد این است که شما فقط مقاومت نکرده اید، پیشرفت هم کرده اید. این فقط حرف پرودی نبود. این تعابیر را سران بعضی از کشورهای اروپایی هم در دیدارهای خود به صراحت بیان می کردند. گاهی هم می گفتند اگر فشاری که به شما وارد می شود به دولت ما وارد می شد، شش ماه هم نمی توانستیم دوام بیاوریم. شما سال هاست که هم مقاومت می کنید و هم پیشرفت.

خاطره ای به نقل از مادر شهید عماد مغنیه در صفحه ۲۰۹ آمده است: جنگ ۳۳ روزه تمام شده بود اما نگرانی ها تمامی نداشت. تخریب جنگ زیاد بود، خرابی ها باید زودتر آباد می شد و مردم سر و سامان می گرفتند. شنیده بودم مهندسی از ایران برای مدیریت و در دست گرفتن کار بازسازی به لبنان آمده. مهندس را نمی شناختم و نگران بودم. نمی دانستم که مهندس ایرانی می تواند خرابی ها و مشکلات را به سرعت سر و سامان دهد یا نه. این بود که از عماد اوضاع را جویا شدم. حاج عماد لبخندی زد و گفت خیالتان راحت باشد، کسی آمده که بهترین برای این کار است. یک سال بعد عماد شهید شد. زمان شهادتش روند بازسازی به قدری خوب پیش رفته بود که دیگر همه جا مهندس حسن شاطری را می شناختند. او بی وقفه کار کرده بود و با مدیریتش خرابی ها زودتر از حد تصور آباد شده بود.

کتاب امواج اراده ها از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ۲۷۷ صفحه و در دو هزار و ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است. 

برچسب‌ها مقام معظم رهبری کتاب خودکفایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کتاب خودکفایی مقام معظم رهبری کتاب خودکفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم) ابعاد عجیب یک کشتی کروز (فیلم) قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)

دیگر خبرها

  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه