Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:53:14 GMT

حدود نیم میلیون ابتلا به کرونا در فرانسه طی یک روز

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۹۶۰۷

حدود نیم میلیون ابتلا به کرونا در فرانسه طی یک روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که طی روز سه‌شنبه دست کم 464 هزار و 769 نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

این آمار، بالاترین میزان ابتلا به کرونا در فرانسه از آغاز همه گیری کرونا در این کشور به شمار می‌آید. 

اخیراً سویه جدید کرونا با نام اُمیکرون در حال شیوع در کشورهای جهان است و آمریکا و اروپا را با موج جدیدی از موارد ابتلا و بستری مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت  روز ۵ آذر ۱۴۰۰ طی جلسه‌ای در ژنو با انتشار بیانیه‌ای رسما سویه B.۱.۱۵۲۹ را با نام اُمیکرون معرفی کرد و آن را در رده‌های نگران‌کننده در کنار سویه‌های آلفا، بتا، دلتا و گاما قرار داد. این سازمان در بیانیه خود به تمام کشورهای جهان توصیه کرد تا با افزایش نظارت و بررسی ژنتیکی سویه به درک بهتر آن کمک کنند.

این نهاد جهانی اخیراً در گزارشی اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت، دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا برخوردار است. 

در حالی که تصور می‌شود بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده‌اند که تعداد زیاد ابتلاها می‌تواند سیستم‌های درمانی را تحت فشار قرار دهد که برخی از آن‌ها همین حالاها هم در تلاش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ریزش هولناک یک بزرگراه جان ۴۸ نفر را گرفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند بر اثر ریزش یک بزرگراه در جنوب چین دست کم ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش فرارو، روز چهارشنبه حوالی ساعت ۲ بامداد به وقت محلی، بخشی از بزرگراهی در نزدیکی شهر میژو در استان گوانگدونگ فرو ریخت. بر اثر این ریزش، ۲۰ خودرو سقوط کردند و در مجموع ۵۴ نفر آسیب دیدند.

گزارش‌های اولیه تعداد کشته‌ها را ۲۴ تن اعلام کردند، ولی کشته‌ها به ۴۸ نفر افزایش پیدا کرد. گفته می‌شود تعدادی همچنان تحت درمان در بیمارستان قرار دارند.

تصاویر منتشر شده از صحنه حادثه نشان می‌دهد که دود از وسایل نقلیه‌ای که در بزرگراه متوقف شده‌اند، برمی‌خیزد. در برخی تصاویر شعله‌های آتش نیز دیده می‌شود.

ده‌ها آمبولانس و جرثقیل برای کمک‌رسانی در شیب تند و جنگلی بزرگراه حضور پیدا کردند. تلویزیون دولتی CCTV گفته است که حدود ۵۰۰ نیروی اورژانس در محل حضور دارند و دو طرف بزرگراه بسته شده است.

براساس گزارش CCTV، باران‌های شدید چند هفته گذشته در استان گوانگدونگ باعث بروز این حادثه شده است. گزارش‌ها حاکی است، این ریزش شامل حدود ۱۸ متر طول و ۱۸۴ متر مربع مساحت این بزرگراه می‌شود.

مقامات محلی اخیرا با توجه به بارش شدید باران، بالاترین سطح هشدار را برای بخش‌هایی از استان گوانگدونگ اعلام کرده و در مورد رانش زمین و بروز سیل هشدار دادند.

بارندگی‌های اخیر باعث طغیان رودخانه‌های دلتای رود مروارید در مناطق وسیعی از گوانگدونگ شد. حداقل پنج نفر در این بارندگی‌ها جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز مفقود شدند.

چین در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر سیل، خشکسالی‌های ویرانگر و گرمای بی‌سابقه بوده است. تغییرات اقلیمی حاصل اقدامات بشر باعث می‌شود تا رویداد‌های طبیعی، مکرر و شدیدتر به وقوع بپیوندند. چین بزرگترین تولیدکننده گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • (ویدئو) ریزش هولناک یک بزرگراه جان ۴۸ نفر را گرفت
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد