Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:48:25 GMT

۹۷۰ چاه غیر مجاز در شهرستان مشهد مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۹۸۱۰

۹۷۰ چاه غیر مجاز در شهرستان مشهد مسدود شد

دکتر محمد برزویی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امور منابع آب مشهد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی شهرستان های مشهد، چناران، گلبهار و بینالود (طرقبه و شاندیز)  را زیر پوشش دارد که با انسداد این چاههای غیر مجاز ۲۲ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.
وی اضافه کرد: بدین منظور ۱۶ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز چاه آب در محدوده عملکرد امور منابع آب مشهد در سال جاری توقیف و شناسایی شده است این در حالی است که نگهداری و استفاده از دستگاههای حفاری چاه آب بدون داشتن مجوز تخلف محسوب شده و با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور منابع آب شهرستان مشهد گفت: سال گذشته ۷۳۰ چاه غیر مجاز با صرفه جویی حجم تقریبی ۲۳ میلیون متر مکعب شناسایی و توقیف شده است. 
برزویی افزود: با توجه به اینکه حفر چاههای غیرمجاز صدمات جبران ناپذیری به آبخوان‌های منطقه وارد می‌کند و جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز آب از اولویت‌های طرح ملی "احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی" است امور منابع آب مشهد با حضور مستمر گروههای گشت و بازرسی در منطقه و همکاری دستگاه قضایی با هر گونه تخلف منابع آبی برخورد قاطع انجام خواهد داد.
شمار کنونی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در استان خراسان رضوی بیش از ۶ هزار حلقه برآورد شده است.
تعداد چاه‌های مجاز این استان نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ حلقه است که ۱۰ هزار و ۱۰۰ حلقه از این چاه‌ها در بخش کشاورزی و بقیه در بخش شرب، صنعت و خدمات استفاده می شوند.
استان خراسان رضوی یکی از بحرانی‌ترین منابع آب‌های زیرزمینی کشور را دارد و با کسری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب منابع آب‌های زیرزمینی آن، میزان افت سطح آب‌های زیرزمینی آن به یک متر رسیده است.

برچسب‌ها طرقبه مشهد کم آبی شاندیز بینالود شرکت آب منطقه ای چناران گلبهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرقبه مشهد کم آبی طرقبه مشهد کم آبی شاندیز بینالود شرکت آب منطقه ای چناران گلبهار امور منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت:در راستای صیانت از ایمنی غذایی و بهداشت عمومی اتاق غیر مجاز کشتار دام در نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان کشف و از فعالیت آن جلوگیری شد.

سیدمحمد قریشی افزود:در پی بازرسی های کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون از یک مکان مخفی، غیرمجاز و غیر بهداشتی کشتار دام، یک لاشه دام کشتار غیر مجاز کشف شد که با زیر نظر قرار دادن محل مذکور یک قصاب متخلف که به صورت مخفیانه اقدام به کشتار غیر مجاز دام کرده بود شناسایی و به مقام قضایی معرفی و از فعالیت متخلف جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۵ پرونده تخلفات بهداشتی در سطح شهرستان تشکیل شده است افزود: پرونده ها درحال بررسی است و به زودی احکام آنها صادر می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403