Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از ورود دو سامانه بارشی قوی به نقاط غربی و جنوبی استان اصفهان و بارش‌های مطلوب در این مناطق که به علت سردسیر بودن، به شکل برف گزارش شده است، اکنون از این نقاط خبر می‌رسد که با وزش باد شدید در این مناطق، کولاک در این مناطق باعث مسدود شدن راه‌های روستا و برخی شریان‌های اصلی در شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، بوئین‌میاندشت و سمیرم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گردنه کلوسه واقع در دهستان پشتکوه موگویی شهرستان فریدونشهر از پنج روز پیش با بارش برف مسدود شده و تا امروز بارش دوباره برف، کولاک و بهمن اجازه بازگشایی آن را نداده است و این وضعیت سبب شده ساکنان هفت روستای این دهستان در محاصره برف قرار بگیرند و امکان رفت و آمد نداشته باشند.

به همین جهت امکان انتقال بیمار بدحال اهل روستای وزوه که دچار ضربه و تروما شده و برای انتقال به مرکز درمانی تا کلوسه حمل و ادامه مسیر امکان‌پذیر نبود، با درخواست مردم و مرکز فوریت‌های پزشکی فریدونشهر، اورژانس هوایی شهرستان الیگودرز به این روستا اعزام شده و بیمار را با بالگرد به بیمارستان الیگودرز منتقل کرد.

 

 

دهیار روستاهای این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفت: از ابتدای بارش علاوه بر بسته شدن گردنه کلوسه و قطع ارتباط هفت روستای این منطقه، برق بخشی از این روستاها و همچنین همه شبکه‌‌های تلویزیونی این منطقه نیز قطع شده است.

اسماعیل طاهری افزود: بولدزر برفروب درنظر گرفته شده برای برفروبی این گردنه توان کافی برای انجام این کار را ندارد و راهکار حل این معضل تأمین ماشین برفروب قوی‌تر برای انجام عملیات برفروبی گردنه کلوسه است.

علاوه بر این هفت روستا، راه تعدادی دیگر از روستاهای دهستان پشتکوه موگویی در جاده پشندگان- میدانک نیز مسدود شده است و امروز کولاک حتی محور فریدونشهر-سیبک را نیز غیرقابل تردد کرد.

فرزاد دادخواه، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز گفت: ارتفاع برف در کلوسه به بیش از دو متر رسیده که از روز گذشته عملیات برفروبی آغاز شده بود و با توجه به بارش مجدد برف دوباره عملیات بازگشایی در حال اجراست.

 

از چادگان نیز خبر می‌رسد که کولاک در منطقه چنارود باعث بسته شدن برخی راه‌های روستایی شده بود؛ صبح روز گذشته یک معلم چادگانی که در مسیر تهلگی به باغ‌ناظر در حال حرکت بود، در مسیر به علت بوران شدید و مسدود بودن مسیر از جاده خارج شد و ادامه مسیر نیز برای وی عملاً امکان‌پذیر نبود که سرانجام با امداد راهداران نجات پیدا کرد.

راه‌های روستایی سمیرم نیز دچار کولاک است؛ رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با تلاش راهداران و برف روبی سطح جاده‌ها همه مسیرهای اصلی و روستایی باز و تردد انجام می‌شود و در گردنه پشته  و ارتفاعات و بعضی از قسمت‌های برف‌گیر ارتفاع برف به بیش از سه متر می‌رسد.

وی افزود: راهداران در تلاش هستند مسیرهایی که مجدد با کولاک مسدود می‌شود را بازگشایی کنند و رانندگان در مسیرهای کوهستانی سمیرم با زنجیر چرخ تردد کنند.

از شهرستان بوئین‌میاندشت نیز خبر می‌رسد که محور بوئین‌میاندشت به خوانسار نیز در حال حاضر مسدود هستند و راهداران در تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز کاسپین۶۹۸۶ از نوع MD۸۲ تهران زاهدان مشهدساعت ۱۹:۰۵ پنجشنبه بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد وبرق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس