Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری بخش صنعت و معدن در استان، گفت: این میزان اشتغال را با توسعه واحدهای موجود می‌توانیم به ۵۰ هزار نفر برسانیم.

جهانبخش شکری در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه با استاندار، از وجود ۸۵۵ واحد صنعتی دارای مجوز در استان یاد کرد و ادامه داد: از این تعداد ۷۰۰ واحد فعال و نیمه فعال و مابقی راکد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صدور جواز تاسیس برای ۱۲۵۰ واحد صنعتی نیز در سال جاری خبر داد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ هزار نفر در بخش صنعت و معدن استان کار می‌کنند، یادآور شد: با توسعه واحدهای موجود می‌توان به راحتی این تعداد را به ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر رساند.

شکری تسهیل‌گری را برای توسعه واحدهای موجود استان و جذب سرمایه‌گذاری جدید ضروری دانست و عنوان کرد: برخی تنگ‌نظری ها مانع توسعه صنعتی استان است.

وی همچنین بر لزوم در نظر گرفتن مشوق‌های خاص برای کرمانشاه هم تاکید کرد.

وجود بیش از هفت هزار واحد صنفی آلاینده در کرمانشاه

حسین بیات عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه نیز در این نشست از وجود ۷۰ هزار واحد صنفی در سطح استان یاد کرد که از این تعداد ۴۰ هزار واحد در قالب ۵۳ اتحادیه صنفی مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

وی با اشاره به اهمیت اصناف در تکمیل زنجیره توزیع کالاها، تاکید کرد: این اصناف هستند که توزیع تولیدات کارخانجات را بر عهده دارند.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه، نزدیک به سه چهارم واحدهای صنفی استان در زمینه توزیع فعالیت دارند.

بیات معتقد است با وجود نقشی که اصناف در تکمیل فعالیت بخش تولید دارند، اما مانند سایر بخش‌ها برای رفع موانع و مشکلات مورد توجه نیستند.

موضوع دیگری که وی به عنوان معضل اصناف در کرمانشاه به آن اشاره کرد فعالیت نزدیک به هفت تا هشت هزار واحد صنفی آلاینده و به نوعی مزاحم در کرمانشاه بود و خاطرنشان کرد: سال‌هاست که بر جابجایی این واحدها تاکید می‌شود، اما تا کنون عملی نشده است.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: با جابجایی این واحدهای صنفی فضا برای هفت هزار فرصت شغلی جدید در کرمانشاه باز می‌شود.

اشتغالزایی بیش از چهار هزار نفری اصناف در کرمانشاه

 رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز اظهار کرد: تنها در سال گذشته بیش از چهار هزار جواز اولی در کرمانشاه صادر شده که بیانگر اشتغال خالص در حوزه اصناف است و این روند معمولا هر سال تکرار می‌شود.

وی معتقد است، اصناف نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد، اما آنطور که باید نقش آنها مورد توجه قرار نگرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه استاندار كرمانشاه بیکاری اتاق اصناف کرمانشاه هزار واحد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مرضیه یونسی افزود: تعداد پرونده‌های وارده به این اداره کل در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۴۵۰ فقره و تعداد آرای صادره در این مدت ۱۴ هزار و ۴۶۰ فقره ثبت شده است.

او تصریح کرد: عدم درج قیمت با سه هزار و ۲۸۲ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۳۷۹، تقلب و کم فروشی با هزار و ۸۷۵ فقره پرونده و عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۴۳۹ در صدر تخلفات قرار دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: عدم صدور و ارائه فاکتور با هزار و ۳۲۹ فقره، عدم رعایت بهداشت با هزار و ۱۸۸ فقره و قاچاق کالا و ارز با هزار و ۵۳ فقره در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

مرضیه یونسی افزود: فعالیت قرارگاه نظارتی تعزیرات حکومتی استان همدان ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا تاریخ ۲۱ فروردین با قوت و منطبق بر مطالبه گری و حضور میدانی موثر در بازار ادامه دارد.

او تصریح کرد: از ابتدای طرح گشت بازرسی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۸ فروردین امسال با تشکیل ۲۲۵ تیم بازرسی مشترک، از هزار و ۹۴۹ واحد صنفی بازدید و ۵۳۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در این مدت واحد‌های صنفی متخلف ۷۴۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال جریمه شدند.

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه