Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع در سازمان ملل گفت، ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری یک نشست غیرعلنی در عصر پنج‌شنبه برای بررسی تازه‌ترین موشک‌پراکنی‌های کره‌شمالی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع مطلع سه‌شنبه گفت: ایالات متحده، انگلیس، ایرلند، آلبانی و فرانسه خواستار یک رایزنی‌ غیرعلنی در ساعت سه بعد از ظهر روز پنج‌شنبه برای رسیدگی به پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای سه‌شنبه گزارش داد که کره‌شمالی در تازه‌ترین آزمایش از سری آزمایش‌هایی که بیانگر برنامه‌های موشکی پیشرفته این کشور است، روز دوشنبه دو موشک‌ هدایت‌شونده تاکتیکی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

همچنین ارتش کره‌جنوبی بامداد دوشنبه اعلام کرد که کره‌شمالی احتمالا دو موشک بالستیک کوتاه برد را از فرودگاهی در پیونگ‌یانگ به سمت شرق پرتاب کرد که این چهارمین نمایش قدرت پیونگ‌یانگ در سال جاری میلادی به شمار می‌رود.

ایالات متحده در واکنش به این رخداد، از کره‌شمالی خواست تا فعالیت‌های "غیرقانونی و بی‌ثبات‌کننده" خود را متوقف کند سونگ کیم، فرستاده آمریکا در پرونده کره‌شمالی در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان خود از ژاپن و کره‌جنوبی، خواستار پاسخ مثبت و بدون پیش‌شرط کره‌شمالی به پیشنهاد گفت‌وگوی ارائه شده توسط واشنگتن شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی پرتاب موشکی کره شمالی شوراي امنيت کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • نشست «نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده» برگزار می‌شود