Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:28:47 GMT

فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۱ در بخش نخبگان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۰۵۸۷

فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۱ در بخش نخبگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز با اعلام این خبر گفت: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در خصوص نحوه تحقق امینانه نیت واقف در سال آتی افزود: مقرر است به مناسبت تقارن با شصتمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، آئین «جایزه البرز ۱۴۰۱» (بخش نخبگان) با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از ۶۰ نفر از دانشمندان، نوآوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور، طی مراسمی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود.

ارشدی پیرامون افرادی که امکان حضور در این فراخوان را دارند گفت: در این دوره، دانشمندان، مخترعان، طلاب علوم دینی و دانشجویان تمامی رشته‌ها شامل علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر از سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (سامانه نخبگان) نسبت به دریافت و مطالعه دستورالعمل جایزه البرز ۱۴۰۱ در هر یک از گروه‌های علمی مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، از تاریخ اول بهمن ماه سال جاری در سامانه جایزه البرز ثبت نام کنند.

دبیرکل جایزه البرز به مهلت ثبت نام و ارسال مدارک مورد نیاز اشاره کرد و افزود: این زمان حداکثر تا تاریخ ۱۵/‏۱۲/‏۱۴۰۰‬ تعیین شده است که با توجه به لزوم پالایش مستندات دریافتی و راستی آزمایی آنها از طریق استعلام از مراجع ذیربط و انجام داوری، این زمان به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ اعلام شده، سایت ثبت نام بسته خواهد شد؛ لذا از متقاضیان محترم درخواست می‌گردد ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

ارشدی در خصوص فرایند انتخاب برگزیدگان نیز گفت: با پایان مهلت ثبت نام، آئین داوری و انتخاب نهایی از میان افراد واجد شرایط به تفکیک توسط هیأت انتخاب جایزه البرز با حضور چهره‌های علمی و اساتید ممتاز دانشگاهی و فرهیختگان کشور برگزار می‌گردد و با انتخاب برگزیدگان نهایی جایزه البرز، از ایشان با اهدای جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در پایان افزود: باتوجه به رشد چندبرابری رقم نقدی جوایز طی سه سال اخیر، در نظر گرفتیم رقم جایزه البرز ۱۴۰۱ نیز پس از تصویب در هیئت امنای بنیاد افزایش یابد که میزان آن متعاقباً اعلام می‌شود.

شایان ذکر است جایزه البرز ۱۴۰۱ به همت «بنیاد فرهنگی البرز» و با مشارکت «سازمان اوقاف و امور خیریه»، «بنیاد ملی نخبگان»، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری» و «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور» برگزار می‌شود.

کد خبر 5403526 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بنیاد ملی نخبگان سازمان اوقاف و امورخیریه قرآن قرآن کریم فعالیت های قرآنی حوزه علمیه انقلاب اسلامی ایران مسجد آیت الله مصباح یزدی هیات مذهبی شیعه دفاع مقدس مسابقات قرآنی آیت الله خامنه ای استفتاء ام البنین بنیاد فرهنگی البرز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند

 رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد، با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، بیان کرد: ریش‌سفیدان و مسئولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم‌گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است و امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این زمینه می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعدادهای سیستان و بلوچستان کمک کند.

وی با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد و محروم نیست ادامه داد: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

شریفی تشریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیش‌کسوتان و ریش‌سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.

وی افزود: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چندبرابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند و طرح‌های بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.

 معاون استاندار گفت: ما به‌اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک طرح تمام شده بهتر از ۱۰ طرح نیمه‌تمام است، تأکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب‌ماندگی‌ها را باید جبران کنیم.
 
گفتنی است؛ هم‌زمان با برگزاری آیین پایانی دومین رویداد از محله و مدرسه تا انجمن، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه زابل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌ها