Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با اشاره به اینکه پیشنهادات خوبی در حوزه سوآپ گازی به طرف روسی ارائه کردیم گفت: همچنین تبدیل گاز به ال ان جی و صادرات گاز در قالب ال ان جی جزو پیشهاداتی بود که به طرف روسی داده شد؛ در بحث تجارت گاز تصمیمات خوبی اتخاذ شد که می‌تواند در منطقه تحول ایجاد کند. خبرگزاری میزان - جواد اوجی در ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: از بدو ورود به روسیه جلساتی با کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه داشتیم که در محور‌های مختلف انرژی، راه و ترابری، جهاد کشاورزی و وزارت نیرو تبادل‌نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در حوزه انرژی در بخش بالادست توسعه میادین نفتی و گازی و در بخش پایین‌دست در بحث توسعه پتروپالایشگاه‌ها، پتروشیمی و انتقال تکنولوژی و تجهیزاتی که در حوزه صنعت نفت و گاز ما راهبردی است، تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر نفت با اشاره به برگزاری جلسه با معاون نخست‌وزیر روسیه در کمیسیون مشترک گفت: محور‌های جدید همکاری که با روسیه مدنظر است در این جلسه تبادل‌نظر شد.

اوجی افزود: ایران دارای دومین ذخایر گازی جهان است و روسیه هم در رتبه اول ذخایر گازی قرار دارد. دو طرف ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در حوزه انرژی دارند که امیدواریم در این حوزه توافقات خوبی انجام شود.

وی اظهار داشت: در جلسه کمیسیون اقتصادی مشترک در حوزه مسائل کشاورزی، در بحث نیروگاهی و انتقال تکنولوژی هم توافقات خوبی صورت گرفت؛ پیش از این نقشه جامعی تهیه شده بود که تقدیم طرف مقابل شد. امیدواریم هر چه زودتر این نقشه راه به توافقات و قرارداد‌های مهم و جدیدی ختم شود.

وزیر نفت با بیان اینکه پیشنهادات خوبی در حوزه سوآپ گازی به طرف روسی ارائه کردیم ادامه داد: حدود چهل روز پیش توافقاتی در بحث سوآپ گاز ترکمنستان از خاک ایران به آذربایجان شکل گرفته بود که خوشبختانه با توجه به شبکه خطوط انتقال سراسری گازی که در کشور فراهم است اکنون زیر ساخت مهیا است و آمادگی خود را جهت تجارت گاز از روسیه و آذربایجان به ایران و سپس به سایر کشور‌های همسایه مدنظر اعلام کردیم.

وی افزود: همچنین تبدیل گاز به ال ان جی و صادرات گاز در قالب ال ان جی جزو پیشهاداتی بود که به طرف روسی داده شد؛ در بحث تجارت گاز تصمیمات خوبی اتخاذ شد که می‌تواند در منطقه تحول ایجاد کند.   بیشتر بخوانید: اوجی در مسکو با وزیر انرژی روسیه دیدار می‌کند

انتهای پیام/ برچسب ها: وزیر نفت جواد اوجی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر نفت جواد اوجی خوبی در حوزه طرف روسی وزیر نفت سوآپ گاز ال ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی آبادی در برنامه صف اول با موضوع "عملکرد وزارت صمت در برگزاری اجلاس ایران و آفریقا تا تحقق شعار سال" گفت: برنامه داریم تا انتهای سال ۱۴۰۳ همه کشور را پایش کنیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، فراخوان می‌دهیم که بدانیم چه داریم، چون ما بعد از این که بدانیم چه داریم، اینها را به مزایده می‌گذاریم، مردم در صندوق‌های طرح‌های مردمی که بسیار سودآور هم هستند، می‌توانند شرکت کنند.
وی با تاکید بر مشارکت مردمی در افزایش تولید در بخش معدن در سال ۱۴۰۳ گفت: درحال حاضر پایشی که انجام دادیم نشان می‌دهد که اغلب نقاط کشور آنومالی‌های خیلی خوبی داریم، یعنی مناطقی که امید بسیار زیادی برای معادن ارزشمند در آن جا وجود دارد، ارزشمندترین معادن مثلا معادن فلزی هستند مثل معدن طلا، معدن مس و معدن آهن هستند که ما تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌ها را برای حداکثر کردن ِ اکتشاف، به کار گیریم. حتی تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌های خارج از کشور استفاده کنیم، چون باید زودتر بدانیم چی و کجا داریم و بعد به مزایده بگذاریم و استفاده کنیم از منابع مردم و از منابع سرمایه گذاران بزرگ، البته با رعایت ملاحظاتی که قانون برای ما تکلیف کرده است.
وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه رشد سیزده درصدی را در بخش معدن دیده است افزود: ما در بخش معدن ظرفیت‌های خوبی داریم، متاسفانه تا به امروز به قدر کافی به این موضوع پرداخته نشده است و در فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح این را می‌بینیم، بار‌ها تاکید داشتند و همین امسال هم تاکید داشتند که از فرصت معدن استفاده شود، اتفاق خوبی که باید بیافتد و تا حالا نیافتده است اکتشاف است ما باید اول ببینیم چه داریم، در این بخش، نمی‌گویم خوب کار نشده است، به نظر من، کم کار شده است، بیشتر باید کار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد