Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری اکوادور از شهروندان این کشور خواست تا در رای‌گیری اصلاحات سیستم قضایی در ۲۰۲۳ شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گیرمو لاسو، رئیس جمهوری اکوادور در حالی این درخواست را از مردم کشورش داشته که اتهاماتی به قضات مبنی بر عدم تلاش مناسب برای مقابله با جرم مطرح شده است.

در سال گذشته میلادی میزان جرم و جنایت در اکوادور و در داخل سیستم زندان‌های این کشور افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت این کشور خشونت از سوی گروه‌های تبهکار قاچاق مواد مخدر را مقصر این هرج و مرج می‌داند که از اکوادور به عنوان ترانزیت مواد مخدر به آمریکا و اروپا استفاده می‌کنند.

 رئیس جمهوری اکوادور در مصاحبه‌ای که در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: فکر نمی‌کنم کسی از وضعیت برقراری عدالت در کشور راضی باشد. ما بر روی این مساله کار می‌کنیم و می‌توانیم همزمان با انتخابات منطقه‌ای ۲۰۲۳ رای‌گیری برای اصلاحات سیستم قضایی را نیز برگزار کنیم.

لاسو محافظه کار با اعلام وضعیت اضطراری که اواسط دسامبر گذشته میلادی پایان یافت، صدها سرباز را در مناطق متنشج و پر هرج و مرج کشور مستقر کرد، اگرچه بسیاری از شهروندان و تحلیلگران اکوادوری می‌گویند این اقدامات از سوی رئیس جمهوری این کشور برای مقابله با فقر و سیاستگذاری‌های ضعیف که باعث بروز این خشونت‌ها شده، کافی نبودند.

رئیس جمهوری اکوادور همچنین انتقاد خود را از تصمیمات و احکام قضات که آزادی فوری را برای بازداشت شدگان فراهم می‌کند، تکرار کرد و افزود:‌ این تصمیمات بر ناامنی در کشور که ناشی از فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر است، اثر می‌گذارد. در این همه‌پرسی از رای دهندگان خواسته می‌شود تا وظایف مشخصی را برای نهادهایی که سیستم قضایی را تشکیل می‌دهند، تعیین کنند.

وی افزود:‌ ما خواستار سیستم قضایی قوی برای پیشبرد و ترغیب به سرمایه گذاری در اکوادور هستیم.

این پیشنهادها یک هفته پس از آن مطرح شده که سفارت ایالات متحده در "کیتو" صدور ویزای آمریکا را برای چند قاضی و سایر پرسنل سیستم قضایی اکوادور لغو کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اکوادور سيستم قضايي رئیس جمهوری اکوادور سیستم قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان در آیین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه ،افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

وی بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می کند.

شایان ذکر است که دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903037

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات