Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس‌زاده خواستار تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای تعیین نوع و مصادیق ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به سرمایه‌‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و معدنی به منظور دستیابی به اهداف توسعه‌ای استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عباس‌زاده با بیان این مطلب در جلسه نشست شکرانه گروه های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که با حضور عسکری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، مهد علم و فرهنگ و به عنوان منطقه ای نخبه پرور در سطح کشور شناخته می شود زیرا شش تن از پدران علم که جزو مفاخر ملی می باشند، به این استان تعلق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خراسان جنوبی، استانی عالم پرور با مردمی  ولایتمدار و متدین است و حضور ما در جمع نخبگان جوان انقلابی و مؤمن این استان، مایه فخر و مباهات می باشد.

به گفته وی؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچون  کمیته امداد امام خمینی(ره) مجموعه های درخشانی شدند که اسمشان مزین به نام بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی  است و انتساب این حوزه به دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افتخار بسیار بزرگی به حساب می آید که وظایف دوستانی که در این نهادهای انقلابی در حال خدمتگزاری هستند را افزایش می دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گامی رو به جلو، بموقع و در گام دوم انقلاب  اسلامی، رسالت اجتماعی خود را علنی کرد.

عباس زاده ادامه داد:بعد از سیل ویرانگر استان گلستان بود که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر سر زبان ها افتاد و از آن زمان تصمیم گرفت وارد عرصه فعالیت های اجتماعی شود  تا ویژه تر و با مدلی جدید تر کار جهادی و انقلابی  را با حضور نیروهای مؤمن و انقلابی شروع نماید.

وی تأکید کرد:خراسان جنوبی با وجود ظرفیت های کم نظیر، از استان های کم برخوردار محسوب می شود و در شاخصه های مختلف معیشت، بیکاری،تولید ناخالص ملی، زیر ساخت ها  و… در رتبه های آخر کشور قرار دارد و از  محرومیت مزمن رنج می برد.

به گفته وی؛ کم برخورداری در شأن مردم انقلابی این خطه زر خیز نیست لذا  اگر شعار ما در دولت و در نهادهای غیردولتی  منتسب به نظام جمهوری اسلامی ایران، محرومیت زدایی است  باید به خراسان جنوبی، نگاهی ویژه داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به وسعت خراسان جنوبی، تصریح نمود: با توجه به اینکه در سال های گذشته منابع به خوبی در سطح استان توزیع نشده امکان دسترسی مردم به امکانات و مرکز  بسیار پایین است.

عباس زاده گفت: برای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این امکان وجود دارد که در هر جای ایران اسلامی سرمایه گذاری کند اما سرمایه گذاری در خراسان جنوبی و به ویژه در معادن غنی این استان، دستور صریح مقام معظم رهبری(حفظه ا….) است.

وی به نقل از رئیس جمهور از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص ظرفیت های کشور و خراسان جنوبی گفت و متذکر شد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در تأکید به استفاده از ظرفیت های داخل کشور، به طور ویژه به معادن خراسان جنوبی اشاره فرمودند که باید فعال شود لذا لازم است حوزه هایی نظیر بنیادبرکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و آستان قدس رضوی در راستای افزایش تولید ملی واشتغالزایی به موضوع فرآوری این محصولات ورود کنند تا ضمن کاهش وابستگی کشور به منابع نفتی، ماندگاری جمعیت را افزایش داده و باعث رونق خراسان جنوبی شوند.

به گفته وی؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای رسالت اجتماعی خود، با تشکیل یک کارگروه ویژه، تا پایان سال، ظرفیت های خراسان جنوبی را رصد نماید تا در سال ۱۴۰۱ چند کار اساسی در استان انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مقام معظم رهبری خراسان جنوبی عباس زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، گفت: موافقت قطعی ایجاد دو دانشکده و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری‌مطلق امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم که توسط دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، خطاب به دانشجو معلمان این دانشگاه، اظهار داشت: با ورود شما به دانشگاه فرهنگیان خداوند با شما ماموریت داده است که در دوران تحصیل بیاموزید تا بعد از آن بتوانید آموخته‌های خود را به دیگران یاد بدهید.

به گفته وی از این به بعد هر ماه یک میلیون تومان به خالصی دریافتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: یکشنبه آینده هم اولین جلسه مجازی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با دانشگاه فرهنگیان استان برای بررسی مشکلات این دانشگاه برگزار می‌شود و موافقت قطعی ایجاد دو دانشکده و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گرفته شده است.

 رئیس پردیس امام سجاد دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، معلم و استاد از جایگاه اجتماعی والای برخوردار است.

عصمت میری بیان کرد: دانشجو معلمان از توانایی‌های مهارتی و تخصصی برای آموزش به فرزندان این آب و خاک برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام اسدالهی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه مکان فکر و اندیشه است گفت: افتخار می‌کنیم که روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده چون شهید مطهری با تمام وجود معلمی کرد و استاد اندیشه و فکر بود و کتاب‌های استاد مطهری برای دوست و دشمن قابل استفاده است.

مسئول موسسه بینش مطهر نیز در این مراسم گفت: پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانش‌آموزان با بهره‌گیری از کتاب‌های شهید مطهری امکانپذیر می‌شود.

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی افزود: بودجه آموزش و پرورش حدود 237 هزار میلیارد خدمات است که 99.1 درصد آن صرف پرداخت حقوق پرسنل آموزش و پرورش می‌شود.

به گفته وی از 237 هزار میلیارد تومان  وزارت آموزش و پرورش هر سال حدود 15 میلیون تومان در دانشگاه‌های دولتی برای یک دانشجو در طول سال تحصیلی هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سیستم آموزش و پرورش همه از وضعیت موجود ناراضی هستند اما با این وجود همه مشکلات باید کاری بکنیم که حداقل یک قدم به جلو پیشرفت کنیم.

مسئول موسسه بینش مطهر بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای حل مشکل دانشگاه فرهنگیان از بین دانشجویان فوق لیسانس با بورسیه کردن، معلم برای آموزش و پرورش گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی از درس‌های مورد نظر در شرایط فعلی هیچ ضرورتی ندارند، افزود: با وجود همه این مشکلات معلمان  باید همیشه در حال مطالعه و افزایش فکر و اندیشه خود باشند.

هاشمی گلپایگانی خاطرنشان کرد: در اسلام به جای آزادی عقیده، آزادی اندیشه وجود دارد بنابراین شما که در آینده مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده خواهید گرفت، باید حداقل کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنید.

به گفته وی پاسخگویی به بسیاری از سوالات روز را با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری می‌توان انجام داد تا از این طریق نسل تشنه فعلی را سیراب کنیم.

در ادامه این مراسم از تعدادی از دانشجو معلمان برتر جشنواره‌های کشوری، اساتید و مسئولان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد