Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان با اشاره به زمزمه‌های افزایش نرخ گوشت در ماه‌های پایان سال، گفت: برخی مافیا عرضه گوشت گرانی‌های اخیر نرخ گوشت را به صادرات دام ارتباط می‌دهند که باید بگویم که صادرات معلول گرانی‌های اخیر نیست.

وی عرضه دام را بیشتر از تقاضا عنوان کرد و افزود: بازدید روزانه از میادین عمده از جمله میدان قم این موضوع را به خوبی روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از دامداران موفق بفروش دام خود نمی‌شوند و آن را به دامداری خود باز می‌گردانند.

این فعال اقتصادی با اشاره به قیمت انواع بره در میادین عمده گوشت، تصریح کرد: بره نر کشتاری کیلویی ۶۱ هزار تومان و بره نر ریز کیلویی ۵۸ هزار تومان و لاشه ۳ ساله کیلویی ۱۲۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

به گفته رییس مجمع صادرکنندگان دام زنده کشور، شرکت پشتیبانی امور دام در حجم بالای گوشت ذخیره کرده است و اگر نرخ گوشت افزایش یافت می‌تواند برای تنظیم بازار آن را عرضه کند.

پوریان عدد ۳۰۰ هزار راس دام برای صادرات را قابل توجه ندانست و افزود: خشکسالی، کمبود آب و نهاده‌های دامی فشار بر روی دامداران دام سبک را افزایش داده است به خصوص دامداران استان‌های جنوبی کشور. بنابراین صادرات می‌تواند تنفسی برای این دامداران محسوب شود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه افکار عمومی همراه صادرات نیست، افزود: مافیای عرضه گوشت می‌خواهند با جوسازی علیه صادرات افکار عمومی را به نفع خود تغییر بدهند. هدف از صادرات نفع شخصی افراد نیست بلکه توجه به پویایی اقتصاد دامداران است. بوروکراسی صادرات و دخالت‌های زیاد در این بخش روند صادرات را دشوار کرده و مانع تسهیل خروج دام از کشور شده است.

وی قیمت واردات لاشه بدون دنبه را ۴ دلار و ۵۰ سنت عنوان کرد و افزود: کسانی که می‌خواهند صادرات دام متوقف شود می‌خواهند قیمت گوشت را در بازار داخلی به کیلویی ۲۰۰ هزار تومان برسانند، ۲۰۰ هزار تومان معادل ۶ دلار است. بنابراین این افراد می‌خواهند مهندسی شده با افزایش نرخ گوشت داخلی، وارادات آن را توجیه‌پذیر جلوه دهند. این در حالیست که جمعیت دام کشور ۶۱ میلیون راس است.

بنا به اظهارات پوریان، قیمت گوشت در میادین هنوز به کیلویی ۶۱ هزار تومان نرسیده است (قیمتی که دولت برای آنها مشخص کرده است) دلیل این مسئله هم بالا بودن عرضه دام در کشور است. بیماری کرونا باعث کاهش پرمصرف‌ها شده است و دام زیادی در دست دامداران مانده و آنها را گرفتار کرد.

وی زایش فصل پاییز را قابل توجه عنوان کرد و افزود: این علامت خوبی است و ما می‌توانیم با این حجم از زایش به صادرات ۱ تا ۲ میلیون راس بیاندیشیم. این نکته را در نظر داشته باشید که بازگشت ارز حاصل از صادرات دام بدون تردید به رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر، گفت: بارش‌های اخیر این نوید را به ما می‌دهد که می‌توان به داشتن مراتع خوب امیدوار بود و این مسئله یعنی کاهش دغدغه دامداران برای تامین خوراک دامداران.

رییس شورای تامین دام کشور در پایان خاطر نشان کرد: برخی مافیای عرضه گوشت به‌دنبال به جلو رفتن قیمت‌ها هستند این در حالیست قیمت دام در دامداری‌ها افزایش نداشته است اما در قصابی‌ها شاهد تغییرات هفته‌ای قیمت‌ها هستیم. کشتارگاه‌ها و افرادی که از حراج کردن دام توسط دامداران بیشترین سود را بردند می‌خواهند قیمت گوشت داخلی افزایش پیدا کند تا واردات را توجیه‌پذیر جلوه دهند و تولید را در کشور را فلج کند.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1594125

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گوشت قیمت گوشت قرمز قیمت گوشت سفید هزار تومان نرخ گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب