Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:05:45 GMT

پیامد تأثیرات مخرب اشغالگری و تروریسم در غرب آسیا

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۱۴۶۰

پیامد تأثیرات مخرب اشغالگری و تروریسم در غرب آسیا

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت:‌ در غرب آسیا شاهد تأثیرات مخرب اشغالگری و تروریستی علیه حقوق زنان و دختران هستیم.

به گزارش مشرق، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: در منازعات و درگیری‌ها، تلاش‌ها باید بر رسیدگی به علل ریشه‌ای خشونت علیه زنان متمرکز شود و در دوران پس از جنگ، رویکرد اصلی باید حمایت از حقوق و تضمین مشارکت آن‌ها در حل و فصل منازعات، فرآیندهای صلح و همچنین فعالیت‌های بشردوستانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تخت روانچی: تلاش ها برای پایان دادن به درگیری در سوریه باید مضاعف شود

مجید تخت روانچی، در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع "زنان، صلح و امنیت" برگزار شد افزود: در منطقه غرب آسیا همچنان شاهد تأثیرات مخرب اشغالگری و مداخلات خارجی و همچنین فعالیت‌های تروریستی هستیم که زنان و دختران را هدف قرار می‌دهند.

وی گفت: قدیمی‌ترین مورد وضعیت زنان فلسطینی است که همچنان از پیامدهای چندین دهه اشغال و نقض حقوق بشر رنج می‌برند.

تخت روانچی با اشاره به تبعات لشکرکشی آمریکا به افغانستان وضعیت افغانستان اضافه کرد: ما بر این باوریم باید از حقوق همه اقوام و اقشار افغان از جمله زنان و دختران حمایت کرد و با مشارکت دادن آن‌ها در فرایند صلح و امنیت، آرمان‌های مشروع آن‌ها نیز تضمین شود.

وی با اشاره به این که مسائل مربوط به زنان و دختران تحت اختیارات مجمع عمومی و سایر نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد است گفت: شورای امنیت باید فقط زمانی به این موضوع رسیدگی کند، که به طور مستقیم به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی مرتبط باشد.

تخت روانچی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نقش زنان در توسعه اقتصادی- اجتماعی و نیز حیات سیاسی و فرهنگی جامعه ایران اهمیت بسیاری قائل است.

سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل با اشاره به تحریم‌های ظالمانی آمریکا علیه ایران افزود: با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا که ناقض قوانین بین‌المللی، حقوق اولیه زنان و دختران، به‌ویژه حق توسعه آنهاست، در ایران دستاوردهای چشمگیری در توانمندسازی زنان و دختران، از جمله در حوزه آموزش و تحصیلات حاصل شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت مجید تخت روانچی تروریسم رژیم صهیونیستی مجید تخت روانچی حقوق بشر ایران افغانستان نشست شورای امنیت آمریکا شورای امنیت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت زنان و دختران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد