Web Analytics Made Easy - Statcounter

قناعت گفت: راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند را از زیرساخت های ضروری است که فعال شدن این کنسولگری روند کار را تسهیل می نماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان، خاطر نشان کرد: هدف گذاری ما در استان در حوزه اقتصادی و تجارت خارجی، توجه به دو موضوع، دیپلماسی مرزی با استفاده از ظرفیت چهار بازارچه مرزی استان به ویژه ماهیرود و بسنده نکردن به کشور افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: ما نباید فقط به افغانستان اکتفا کنیم بلکه باید در مبادلات مرزی کلیه کشورهای حوزه دریای خزر و همسایه های غربی از جمله پاکستان، ازبکستان، عراق، قزاقستان، عمان، گرجستان و …  را هم مدنظر داشته باشیم.

به گفته وی؛ با توجه به شرایط حاکم بر کشور، ما باید فعال تر از گذشته برای توسعه روابط خارجی مان گام برداریم.

استاندار با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی ایران درخصوص برپایی نمایشگاه های مختلف در اقصی نقاط دنیا متذکر شد: حضور در این نمایشگاه ها در کنار دیگر استان ها، پسندیده است اما این که به تنهایی برای برپایی نمایشگاه در دیگر کشورها اقدام کنیم، کار شاخصی می باشد که باید در راستای معرفی ظرفیت های استان با جدیت دنبال شود.

قناعت از اقدام ستاد عتبات عالیات و تأمین سنگ حرمین شریفین گفت و تصریح نمود: وقتی سنگ گرانیت ما به خوبی در عراق عرضه می شود، باید شرایطی مهیا کنیم و با دعوت از تجار این کشور، صادرات سنگ را رونق ببخشیم و حتی به موضوع فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با هدف گذاری بازار عراق ورود کنیم.

وی، راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند را از زیرساخت های ضروری خواند و گفت: فعال شدن این کنسولگری نیاز تجار و مسافران به طی مسافت و دریافت ویزا در مشهد یا تهران را مرتفع می کند و روند کار را تسهیل می نماید.

به گفته وی؛ درخواست ما از کشور افغانستان هم این است که نسبت به راه اندازی کنسولگری در فراه هم اقدام نمایند تا تجار و گردشگران و مسافران معطل نمانند.

استاندار از ظرفیت سیمان باقران گفت و اظهار داشت: بازگشایی بازارچه مرزی گلورده، روند صادرات سیمان استان را تسهیل می کند.

قناعت ادامه داد: با توجه به آمادگی کامل مرزبانی، اداره کل گمرکات و سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرایط برای مبادلات مرزی از ناحیه استان فراهم است و درصورت همراهی کشور افغانستان و گشایش این مرز، هزینه های صادرات سیمان کاهش می یابد.

وی دعوت از والیان سه استان فراه، نیمروز و هرات به خراسان جنوبی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: نشست با این سه استاندار، نشان دهنده عزم جدی استان بر توسعه ارتباطات است.

به گفته وی؛ استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان و جذب دانشجوهای افغان که می توانند به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند نیز از جمله اقداماتی است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

مشاور استاندار و مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان نیز به تشریح برنامه های این مجموعه در راستای توسعه مبادلات مرزی پرداخت .

حیدری فرد تأکید کرد: تشکیل شورای روابط خارجی،راه اندازی کمیسیون همکاری های مشترک خراسان جنوبی با ولایت فراه، جذب نخبگان افغان، استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان در راستای جذب دانشجویان افغان،  و …از جمله اقداماتی است که می تواند به توسعه روابط استان با کشور افغانستان بینجامد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه اندازی کنسولگری کشور افغانستان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،  امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مناطقی از خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، بارندگی رخ می‌دهد.
برای شنبه نیز در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس و چهارمحال و بختیاری بارش تداوم دارد.
سه شنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود.
در سه روز آینده در شرق، شمال شرق و جنوب شرقی در برخی ساعت‌ها، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین تا اواسط هفته آینده روند دما در بیشتر مناطق کشور افزایشی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند