Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:57:30 GMT

سرمای هوای فارس و لزوم صرفه جویی در مصرف گاز

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۱۷۰۶

سرمای هوای فارس و لزوم صرفه جویی در مصرف گاز

غلامعباس حسینی چهارشنبه افزود: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی مبنی بر افت شدید دما و سرمای هوای استان فارس لازم است شهروندان برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز و تداوم جریان گاز مشترکین خانگی و مشترکین ویژه از جمله بیمارستان‌ها، با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، شرکت ملی گاز را در خدمات رسانی مستمر و بهتر در اقصی نقاط کشور یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز فارس بر استفاده از وسایل گرمایی استاندارد و متناسب با ابعاد محیط تاکید کرد و گفت: تنظیم دمای معتدل اتاق بر روی ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: تنظیم درجه پکیج و آبگرمکن بین ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد، کاهش دمای منزل را با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایی اتاق‌های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به علت بازدهی و ایمنی پایین از ساده‌ترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس همچنین با توجه به استفاده بیشتر از وسایل گرمایی و احتمال نشت گاز مونوکسید کربن و بروز حادثه از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، در استفاده از وسایل گازسوز دقت لازم را داشته باشند و از وسایل استاندارد و با راندمان بالا استفاده کنند.

حسینی به حفظ آمادگی کارکنان شرکت گاز فارس اشاره و اضافه کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از همه توان و ظرفیت برای تامین گاز پایدار و مستمر و ایمن گاز برای مشترکین استفاده خواهیم کرد.

بر اساس گزارش هواشناسی فارس ، اقلید با یک درجه زیرصفر سردترین نقطه استان فارس است  و لامرد و مُهر هم با ۲۳  درجه بالای صفر گرمترین منطقه فارس گزارش شده است. همچنین دمای هوای مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته به هفت درجه سانتیگراد رسید و حداکثر دمای شیراز ۱۵درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب‌ها سیستم سرمایشی شیراز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستم سرمایشی شیراز سازمان هواشناسی سیستم سرمایشی شیراز سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته

به گزارش همشهری آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 848386 منبع: ایسنا برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي تهران

دیگر خبرها

  • هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود