Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت بازار فولاد به ، گفت: در زنجیره تولید فولاد، تولیدکنندگان عمده و انبوه کشور مجموعه‌های دولتی و خصولتی هستند و اگر در زنجیره تولید فولاد یکی از حلقه‌های زنجیره در انحصار یک تولیدکننده باشد، این تولیدکننده به راحتی می‌تواند تمام زنجیره را دچار مشکل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال در حال حاضر عرضه آهن اسفنجی کاهش یافته در واقع تولیدکننده انبوه، آهن اسفنجی موردنیاز خود را تامین می‌کند و عرضه‌ای به بازار ندارد در نتیجه کل زنجیره دچار مشکل شد.

علی جدی افزود: باید تمامی زنجیره‌های تولید فولاد در بورس عرضه شود تا از ایجاد انحصار جلوگیری شود، با تحقق این مهم تمام حلقه‌های زنجیره در دسترس همگان قرار می‌گیرد؛ زیرا در صورت وجود انحصار در یک حلقه زنجیره تولید فولاد، تولید محصولات مرحله بعدی زنجیره با مشکل روبه رو می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قیمت شمش فولاد در برخی واحدهای تولیدی که دارای آهن اسنفجی هستند از خود آهن اسفنجی کمتر است با این شرایط تولید شمش فولاد در واحدهایی که آهن اسنفجی ندارند، به صرفه نیست و توجیهی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین شده، فولاد باید در بورس عرضه شود با این روش بازار کالاهای پایه‌ای به دقت رصد می‌شود و از رانت برخی تولیدکنندگان عمده که بخش زیادی از آنها دولتی هستند، جلوگیری می‌شود.

منبع: سنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت بورس علی جدی اوضاع بورس امروز تولید فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی معاملات بورس کالا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!