Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی با پرویی سهم استان آذربایجان شرقی را خوردند و حالا بدعادت شدند.

الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برخی اخبار درخصوص منتفی شدن واگذاری باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی به صنایع مس اظهار داشت: واگذاری این دو باشگاه به صنایع مس منتفی نشده، اما آقایان بدقلقی می‌کنند؛ ولی در نهایت، این امر شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ها تا کنون به ما زور گفتند، اما دیگر نمی‌توانند.

وی ادامه داد: سعد محمدی و برخی دوستان دیگر که به او فشار می‌آورند مانع این امر هستند. هزینه‌ای هم برایشان ندارد و از همان بخش هزینه‌هایی که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی قرار است انجام شود هزینه می‌شود، اما متاسفانه تا کنون ما پیگیری نکردیم و در استان هم مطالبه‌ای در این خصوص نبوده است. این دوستان بد عادت شده‌اند. ۲۰ سال است تمام هزینه‌ها را به استان کرمان می‌برند و انجام می‌دهند و حالا هم می‌خواهند هزینه نکنند.

*منابع آذربایجان را در جا‌های دیگر هزینه می‌کنند؛ پررویی هم می‌کنند

نماینده مردم ورزقان در مجلس با اشاره به این که در شرایط فعلی باشگاه تراکتور نیاز به حمایت دارد تصریح کرد: تیم تراکتور دچار مشکل شده و حالا که ما می‌خواهیم به این تیم بزرگ و مردمی کمک کنیم و از مشکلاتش بکاهیم برخی از این‌ها بهانه تراشی کرده و جار و جنجال به پا می‌کنند. درصد‌هایی که اخیراً بررسی کردم نشان می‌دهد شرکت مس ۹ میلیارد تن ذخیره دارد که در حال حاضر بیش از نصف این ذخایر یعنی ۵۱.۲ درصد از مس سونگون است. هر چند معادن دیگری هم در اینجا در اختیار شرکت مس است که سهم استان ما را چه بسا تا ۷۰ درصد هم افزایش دهد. از این رو سهم زیادی از استان ما دارند و سهم آن‌ها کمتر است.

الهویردی دهقانی در پاسخ به این سوال که مگر قرار نیست شرکت مس آذربایجان پدید آمده و نامگذاری شود و هزینه‌ها از این شرکت به ورزش آذربایجان تعلق گیرد گفت: متاسفانه این را ما همیشه خواستیم و همین دوستان هرگز اجازه ندادند این اتفاق بیفتد. سرمایه گذاری‌های لازم در صنایع پایین دستی و زنجیره ارزش و تکمیلی ایجاد نشده. با این حال به دنبال آن هستیم این اتفاق حتماً بیفتند و شرایط ناعادلانه‌ای که حاکم است از بین برود.

وی اضافه کرد: هر ساله منابع را از این استان خارج کرده و در جا‌های دیگر هزینه می‌کنند و در ادامه پررویی هم می‌کنند. آن‌ها دیگر نمی‌توانند مقاومت کنند و طی آنچه با وزیر مربوطه مطرح کردیم این دیگر به خواسته عمومی در آذربایجان تبدیل شده است.

*دلیل اصلی مقاومت این دوستان زورگویی است

نماینده مجلس در مورد ادامه فعالیت باشگاه تراکتور باتوجه به مشکلات بوجود آمده در روند واگذاری تاکید کرد: تراکتور به مس برمی‌گردد و تا زمانی که برگردد مالک قبلی مسئول خواهد بود. من کمک می‌کنم این تیم به سامان رسیده و به جایگاه واقعی خود برگردد. دلیل اصلی مقاومت این دوستان زورگویی است. این‌ها عادت کردند در دوره دولت گذشته صنایع مس به صورت انحصاری در اختیارشان باشد. از این رو هر جا مس هست را برای خودشان می‌دانند، اما اینطور نیست و دوران این افکار به پایان آمده.

الهویردی دهقانی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این موضوع به زودی به ثمر می‌نشیند. من پاسخ دوستانم در مجلس را گفتم و ما هم پشتیبانی‌هایی دارم و تلاش می‌کنیم با کمک دولت عادل به حقوق مردم برسیم. تا کنون در این مورد ورود نکرده بودیم؛ مردم آذربایجان ایران وطنی‌تر از همه هستند و هرگز سهم خواهی نکردند، اما اگر کسی بخواهد پررویی کند می‌ایستند و سهم‌شان را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: تراکتور به هیچ بازیکنی اجازه جدایی نمی‌دهد/ پرسپولیس - بابایی منتفی شد؟

انتهای پیام/

برچسب ها: تراکتور فوتبال لیگ برتر مجلس تبریز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تراکتور تراکتور فوتبال لیگ برتر مجلس تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه

این روز‌ها شکوفه‌های سفید و صورتی باغ‌های سیب چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد وزیبایی خاصی به باغ‌های شهر مراغه بخشیده است.

بیشترین باغ‌های سیب آذربایجان شرقی در شهر مراغه قرار گرفته و در این فصل شکوفه‌های سیب طراوت و زیبایی حاشیه رودخانه مردق چای، سراجو چای، کهجوق چای را دوچندان کرده است.

شهرستان مراغه با ۱۴ هزار هکتار باغ سیب قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی است.

سالانه در این شهرستان حدود ۳۰۰ هزار تن سیب تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • علی کریمی و حسینی دوباره از لیست خط خوردند
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی