Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال ۲۱ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، فتاح احمدی اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه و در راستای اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ محکوم ایرانی که سه تن از آنها از بانوان هستند از مرز آستارا وارد کشور شدند که عمده جرایم این محکومان همراه داشتن موادمخدر و قرص‌های روانگردان و کدیین بوده که برخی از آنها بیش از ۱۱ سال از عمر خود را در زندان‌های باکو سپری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به هموطنانی که قصد سفر به کشورهای همسایه دارند توصیه کرد پیش از انجام سفر، ابتدا از قوانین آن کشور آگاهی یابند و به تذکرات و هشدارهای سفارت جمهوری اسلامی ایران توجه کنند و از پذیرش هرگونه بسته‌های امانتی در مرزها حتی از نزدیکان خود همچنین همراه داشتن قرص‌های آرامبخش، کدئین، روانگردان و ترک اعتیاد خودداری کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که همراه داشتن حتی یک عدد قرص استامینوفن کدئین مساوی با محکومیت به حبس طویل المدت است. اکنون تعدادی محکوم به حبس در زندان‌های کشور آذربایجان حضور دارند که عمده آنها به دلیل بی‌توجهی به مقررات آن کشور به این معضل گرفتار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، دوم تیر سال جاری نیز ٢٠ تن از محکومان ایرانی که ۹ تن از آنها بانوان بودند و به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان های جمهوری آذربایجان دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند در چارچوب معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مرز مشترک دو کشور به مقامات قضایی و انتظامی تحویل شدند تا ادامه دوران محکومیت خود را در زندان‌های ایران بگذرانند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

داریوش امانی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند