Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -حمید بختیاری  در حاشیه تجلیل از برگزیدگان آثار فرهنگی و هنری  گفت: پنج اثر شهرستان دهلران در رشته حصیربافی و گلیم نقش برجسته دارای هنر صنعت‌های پرپیشینه‌ای بوده که حکایت از تمدن فن آورانه‌ای از چیره دستی مردمان سخت کوش و هنرمند این دیار است، نشان مرغوبیت کالا کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هم اکنون تعداد ۳۰ کارگاه شهری و روستایی در رشته‌های گلیم بافی، حصیر بافی، سیاه چادر بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی‌های سنتی، نمدمالی، نقاشی روی سفال و ... در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیر میراث فرهنگی دهلران گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ صنعتگر دهلرانی در زمینه مشاغل خانگی و انفرادی در رشته‌های حصیر بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، قلاب دوزی، کیف بافی و ... مشغول به فعالیت هستند.

بختیاری گفت: سال‌های گذشته ۳۰۰ نفر از مشاغل خانگی با معرفی به بانک‌های عامل در حوزه شهری و ۲۵۰ نفر از طریق ثبت نام در سامانه کارا در روستا‌ها تسهیلات دریافت کردند.

او گفت: پرونده ۴۵۰ نفر در حوزه روستایی نیز برای اخذ تسهیلات به اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام ارسال شده است.

مدیر میراث فرهنگی دهلران گفت: سال جاری برای ۱۵۰ نفر از فعالان حوزه مشاغل خانگی مجوز انفرادی و برای تعداد هفت کارگاه جواز تاسیس صادر شده و علاوه بر آن تعداد پنج کارگاه دیگر آماده بهره برداری هستند، سه کارگاه صنایع دستی جهت اخذ تسهیلات و اشتغالزایی به بنیاد برکت ستاد اجرایی امام (ره) و ۲ کارگاه نیز در قالب تسهیلات پشتیبان به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند

سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستا‌های شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

 سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

 شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا