Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خطر سویه امیکرون کرونا و لزوم تزریق دز سوم واکسن جهت مقابله با این بیماری، گفت: معتقدیم که واکسن های تولید داخل در ایران واکسن های بسیار موثر و خوبی هستند و برای غلبه بر سویه اُمیکرون، باید حتما توسط دُز سوم چه واکسن داخلی و چه خارجی، خود را ایمن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید علیرضا ناجی در گفت و گو با  ایسنا در خصوص سویه اُمیکرون بیان کرد: همانطور که می دانید واریانت اُمیکرون در سراسر جهان گردش بسیار بالایی دارد و در مقابل واریانت دلتا رقابت شدیدی داشته و احتمال می رود که در یکی دو هفته آینده واریانت اُمیکرون جایگزین دلتا شود.  

اُمیکرون واکسن گریز است

وی افزود: این واریانت شامل خصوصیاتی از جمله بیماری زایی بالا، انتشار بسیار سریع و واکسن گریزی و ایمن گریزی است؛ به طوریکه از ایمنی حاصل از عفونت طبیعی قبلی و یا واکسن هایی که در جهان استفاده می شود، می تواند فرار کند و باعث ایجاد عفونت های مجدد شود.

اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا

دکتر ناجی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل، در تمام دنیا دستورالعمل ها بر این مبنا است که دُز بوستر یا یادآور و به اصطلاح دُز سوم حتما تزریق شود تا ایمنی بدن به سطحی برسد که بتوانیم در مقابل اُمیکرون مبارزه خوبی داشته باشیم و براساس مطالعات دُز سوم در این مورد می تواند بسیار موثر باشد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: تمامی واکسن هایی که در دنیا وجود دارند، نسبت به اُمیکرون این ضعف را دارند و ما این ضعف را با دُزهای بوستر برطرف می کنیم و این موضوع شامل واکسن های داخلی ما هم می شود.

اثرگذاری واکسنهای ایرانی کرونا

وی بیان کرد: ما معتقد هستیم که واکسن های تولید داخل در ایران واکسن های بسیار موثر و خوبی هستند و برای غلبه بر سویه اُمیکرون، باید حتما توسط دُز سوم چه واکسن داخلی و چه خارجی، خود را ایمن کنیم.

وی گفت: در این زمینه اقدامات زیادی می توان انجام داد؛ همانطور که در مورد واکسن های دیگر مطالعه انجام شده و نشان داده شده که دُز های بوستر واکسن های خارجی مانند واکسن آسترازنکا و سینوفارم که در کشور ما هم مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند عملکرد مناسبی در مقابل اُمیکرون داشته باشد، در مورد واکسن های داخلی نیز همین امر صادق است. در این زمینه باید آزمایشاتی که واکسن های داخلی مان را تایید می کند انجام دهیم و در مرحله بعدی، پایش اثردهی واکسن ها چه داخلی و چه خارجی را نیز فراموش نکنیم.

لزوم اقدام واکسنهای ایرانی برای ثبت جهانی

وی عنوان کرد: باید از این موقعیت بسیار مناسب استفاده کنیم و با توجه به اطمینانی که از عملکرد واکسن های داخلی مان داریم، با تکمیل آزمایشات مربوط به این واکسن ها، پرونده ای را در سازمان جهانی بهداشت به ثبت برسانیم تا واکسن های خوب داخلی ما هم مجوز مصرف اضطراری را از مبادی بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت، دریافت کنند و به نظر می رسد این مدل بسیار مفید خواهد بود، هم به لحاظ درجه اعتبار علمی واکسن های داخلی مان و هم برای اطمینان خاطر و سهولت رفت و آمد هموطنان ایرانی که به لحاظ تجاری به کشورهای خارجی سفر می کنند.

وی افزود: با ثبت واکسن های ایرانی، این اطمینان در مردم حاصل خواهد شود که با تزریق واکسن ایرانی مشکلی برای سفر کردن وجود نداشته و می توانند بدون هیچ گونه مشکلی به خارج از کشور مسافرت کنند و از طرفی، این تقاضای بیش از حد برای تزریق واکسن های خارجی نیز تسهیل می شود.

ادامه واردات واکسن کرونا به کشور

دکتر ناجی در عین حال خاطرنشان کرد: از طرف دیگر سیاست نظام و وزارت بهداشت این نیست که واکسن های خارجی وارد نشوند، بلکه واکسن های وارداتی موثر و مناسبی از جمله سینوفارم و آسترازنکا به کشور وارد می شود. این واکسن ها در کنار تولیدات داخلی مان می تواند نیازمان در ایمن سازی نسبت به کووید 19 را برطرف کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا واکسن های داخلی ما داخلی مان ا میکرون د ز سوم سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!

بازار خودرو طی سه ماه اخیر شرایط آشفته‌ای از نظر قیمت پیدا کرده است. گران شدن پژو پارس و رسیدن ۲۰۷ به یک میلیارد و گران شدن ۲۵ درصدی خودرو‌های چینی، شرایط را برای مصرف‌کنندگان واقعی سخت‌تر کرده است. سیاست‌های دولت در رابطه با خودرو نیز تاکنون فقط موجب افزایش قیمت و سخت شدن شرایط خرید برای خریدار واقعی شده است.

به گزارش انتخاب، احسان گائینی، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو‌های خارجی طی چند ماه اخیر به خبرنگاران گفت: اگر ما از نیمه‌ی بهمن تا پایان فروردین را به عنوان دو ماه اخیر در نظر بگیریم، در ماشین‌های وارداتی چینی، میانگین ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم که در برخی از مدل‌ها تا ۲۵ درصد افزایش را هم مشاهده کردیم. مثلاً فونیکس اف. ایکس از ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به هر حال بازار در نوساناتی که با افزایش نرخ ارز داشت، دچار چالش بود و بازار شب عید در اسفند هم مؤثر بود. در فروردین نوسانات ارزی خیلی مؤثر بود. بازار در یک هفته اخیر خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است. بازار به سمت رکود است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است؛ و افزود: عرضه‌ی بیشتر و در دسترس بودن خودرو‌های جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متأسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

وی درباره سیاست‌های دولت در حوزه ماشین‌های خارجی بیان کرد: با توجه به محقق نشدن وعده‌ای که بابت واردات گسترده با برند‌های متفاوت داده شده بود و همچنان هم ادامه دارد و بوی خوشی از سمت واردات نمی‌آید، مسلماً در ماشین‌های وارداتی و خودرو‌هایی که در گذشته وجود داشت، افزایش قیمت را همچنان خواهیم داشت. بازار در سگمنت خودرو‌های وارداتی بسیار خالیست و به نظر نمی‌رسد امیدی بابت متعادل شدن خودرو‌های وارداتی وجود داشته باشد. خودرو‌های وارداتی عمدتاً بیش از ۵ سال کار کرده‌اند و همچنان قیمت‌های در حال افزایش دارند.

این کارشناس خودرو درباره قیمت غیرواقعی خودرو‌های خارجی در ایران اظهار داشت: قیمت خودرو‌های خارجی در کشور ما گاه ۴ تا ۵ برابر مدل روز خودرو با مدل‌های ۵ سال کارکرده معامله می‌شود. دلیل اصلی عدم وجود خودروی وارداتی صفر با مدل‌های متنوع است. با توجه به واردات محدودی که انجام شد، خودرو‌های وارداتی قیمت‌هایی دارند که نزدیک به سه برابر قیمت واقعی‌شان است. اگر سیاست‌ها به سمت واردات بیشتر برود، تنها راه کاهش قیمت است، در غیراین صورت قیمت‌ها به شدت افزایشی است و واسطه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ائینی در رابطه با تأثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو داخلی گفت: با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و استفاده از اهل فن در حوزه‌ی خودرو، با همکاری دولت، برنامه‌ریزی درست و تصویب قوانینی که واردات را تسهیل کند، در سگمنت خودرو‌های وارداتی بازار بهتری را ایجاد کنیم. در خودرو‌های داخلی نیز زمانیکه خودرو وارداتی زیاد شود، قیمت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. قیمت خودرو‌های داخلی بسیار بالاست؛ اینکه ۱ میلیارد تومان برای ۲۰۷ هزینه کنیم.

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند