Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، به دنبال سفر استاندار اصفهان در تاریخ ۲۳ دی ماه به شهرستان شهرضا و شرکت در جلسه مشترک شورای اداری و اجرای میز خدمت، صادق کرمی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری اصفهان به همراه مختار اسفندیاری، مدیرکل امور عشایر استان اصفهان به منظور بررسی مشکلات مطروحه عشایر به شهرضا سفر کردند تا در این باره و برای رفع آن تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای تأمین زیرساخت‌های خدماتی و اقتصادی عشایر

مجید نادری دره‌شوری، مدیر امور عشایر شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه زندگی عشایر با کوچ همراه شده و با میزان بارندگی و نزولات آسمانی رابطه تنگاتنگی دارد، اظهار داشت: عشایر شهرستان شهرضا در طول سال‌های گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودند مشکلاتی چون خشکسالی‌ها، کمبود آب شرب و آب مورد نیاز برای دام‌ها، کمبود علوفه، بیماری‌های دامی، نبود راه مناسب برای کوچ و هزاران مشکل دیگری که سال به سال و منزل به منزل همراه عشایر بوده و امسال در خشک‌ترین سال آبی، خشک و کم آب شدن منابع آبی رمق کوچ‌نشینان را گرفته است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات عشایر از عهده یک دستگاه خارج است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند، افزود: عشایر توانمندی‌های بالایی در عرصه اقتصاد مقاومتی دارند، تأمین ۲۵ درصد ظرفیت مواد گوشتی و پروتئینی کشور توسط عشایر، نیازمند حمایت است.

نادری با تأکید بر زیرسازی و آسفالت جاده‌های عشایری شهرضا برای تسهیل در عبور و مرور عشایر گفت: ادامه اجرای شبکه برق تا محل احداث دکل مخابراتی در منطقه آینه قرین یکی از درخواست‌های عشایر این منطقه است و امیدوار هستیم ۱۲ کیلومتر باقی‌مانده انجام شود و ۲ کیلومتر جاده دسترسی به محل احداث دکل نیز بازگشایی شود.

مدیر امور عشایر شهرستان شهرضا با تأکید بر تکمیل پایگاه فرهنگی سلطان خلیل و اخذ مجوز برای تشکیل حوزه بسیج عشایری عنوان کرد: انجام آسفالت در مسیر هوک به هرندی، هونجان به گرموک، هونجان به آینه قرین و با توجه به شرایط خشکسالی اختصاص اعتباراتی برای خرید تانکرهای بهداشتی، لوله‌های آب شرب و کشاورزی و مخازن آب از دیگر درخواست‌های عشایر است.

وی با تأکید بر شرکت استاندار در جلسه شورای عشایری به محض ورود عشایر به ییلاق گفت: خانوارهای عشایری برای بهره‌مندی از بهداشت نیاز به خانه بهداشت دارند و لازم است برای رونق زندگی عشایر، ارائه تسهیلات کم‌بهره با ضمانت زنجیره‌ای تسهیلات برای آن‌ها پیش‌بینی شود.

نادری با تأکید بر تکمیل ساختمان امور عشایر شهرضا خاطرنشان کرد: دفتر امور عشایر شهرضا با توجه به اینکه مدیریت همزمان سه شهرستان شهرضا، دهاقان و جرقویه با دو ایل بزرگ قشقایی و عرب را پوشش می‌دهد، باید به اداره تبدیل شود.

مدیر امور عشایر شهرستان شهرضا ادامه داد: تأمین آب شرب و امکانات بهداشتی و خدماتی، بهسازی و ساماندهی ایل‌راه‌ها و نیز تأمین برق مورد نیاز عشایر به عنوان نیازهای زیرساختی در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: در بازدید مدیرکل بازرسی استانداری اصفهان از این شهرستان و آگاهی از مشکلات عشایر قول مساعد داده شد که از طریق استانداری مسائل و مشکلات مطروحه پیگیری شود.

راه‌اندازی دکل مخابرات نیاز عشایر است

بر اساس این گزارش، نماینده عشایر در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات جامعه عشایری شهرضا گفت: با توجه به اینکه مجوز دکل مخابراتی در منطقه آینه قرین در جنوب شهرستان شهرضا گرفته شده به دلیل عدم پوشش شبکه برق این امکان وجود ندارد که دکل راه‌اندازی شود.

مختار اسفندیاری، مدیرکل امور عشایر استان اصفهان در این باره به خبرنگار فارس گفت: می‌توان از اعتبارات ارزش افزوده برق مناطق عشایری را اجرا کرد، ۱۰ دکل در مناطق عشایری استان اصفهان مانند سمیرم، شهرضا، دهاقان و فریدون‌شهر باید نصب شود.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات ارزش افزوده به عشایر تخصیص پیدا کرد مشکل برق را می‌توان حل کرد، گفت: سه دکل در سمیرم با مشارکت اداره کل برق استان، اداره کل عشایر و فرمانداری سمیرم در دستور کار است، که هر کدام یک سوم هزینه این دکل را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر استاندار به شهرضا مدیرکل امور عشایر اصفهان ایل بزرگ قشقایی عشایر شهرستان شهرضا امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان