Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:14:05 GMT

الاخبار؛ شرط تل‌آویو عامل تعلل در بازسازی غزه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۲۲۲۶

الاخبار؛ شرط تل‌آویو عامل تعلل در بازسازی غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت هشت ماه از پایان عملیات «سیف القدس» دیدارهای مصری-اسرائیلی بار دیگر از سر گرفته شده اما پرونده بازسازی غزه همچنان به کندی پیش می‌رود زیرا رژیم صهیونیستی پرونده را مشروط به آرامش و امتناع از تنش در کرانه باختری کرده است.

بر اساس گزارش «الاخبار»،  در ادامه این گزارش آمده: روند بازسازی بر اساس اولویت غزه انجام نشد بلکه بر اساس تعلل مصری‌ها در اجرای پروژه‌های از پیش اعلام شده بود؛ مواد لازم برای اجرای پروژ‌ها به کندی وارد شد علاوه اینکه تشکیلات خودگردان در روند تحویل پول‌های قطر و کویت (اهدایی به فلسطین) برای اجرای بازسازی سنگ‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز (سه شنبه) اعلام کرد، یک هیأت امنیتی مصری برای رایزنی درباره نوار غزه به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

در ادامه این خبر آمده، هیأتی از افسران مصری وارد فلسطین اشغالی شدند تا درباره بازسازی غزه و نیز مسأله اسرا با مقامات صهیونیست گفت‌وگو کنند.

این سفر همزمان با افزایش درگیری‌ها میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در کرانه باختری صورت گرفت؛ فلسطینی‌هایی که تجاوز صهیونیست‌ها به منازل و روستاهای خود را نمی‌پذیرند. علاوه اینکه کرانه باختری شاهد افزایش عملیات‌های مقاومتی مختلف است.

آخرین دیدار علنی مصری-اسرائیلی مربوط به ماه گذشته میلادی است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در قاهره دیدار کردند و در پی آن لاپید اعلام کرد، با السیسی درباره طرح اقتصادی اسرائیل مقابل امنیت در غزه صحبت کرده است.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری «واللا» ادعا کرد که تلاش‌های مصر برای میانجی‌گری بین حماس و تل‌آویو در پرونده آتش‌بس و تبادل اسرا شکست خورده است

واللا همچنین خبر داد که حماس با ارسال پیامی به همراه میانجی مصری، به طرف اسرائیلی هشدار داده است که «اگر پیشنهادهای جدید و بهتری وجود نداشته باشد» این جنبش، دست بسته نخواهد بود.

مصر در ماه می سال گذشته میلادی یعنی همزمان با نبرد سیف القدس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی میانجی‌گری کرده بود که در پی آن توافق آتش بس برای پایان دادن به تنش بین گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی حاصل شد. این جنگ ۱۱ روز به طول انجامید و منجر به شهادت بیش از ۲۵۰ فلسطینی و هلاکت ۱۳ اسرائیلی شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بازسازی غزه کرانه باختری رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از بلایی خبر دادند که بر سر بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم در اطراف غزه آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتز در جریان بازدید از یادمردخای در اطراف غزه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده است.

برخی منابع دیگر اعلام کردند که گانتز در بیمارستان تل هشومیر در تل آویو تحت عمل جراحی ساق پا قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری مخابره نکرده اند.

کد خبر 6092163

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح