Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@03:47:39 GMT

احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین از طریق بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۲۲۶۶

احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین از طریق بلاروس

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید روسیه ممکن است از بلاروس به اوکراین حمله کند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعاهای همیشگی واشنگتن علیه مسکو گفت: رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس ممکن است به روسیه اجازه دهد از شمال به اوکراین حمله کند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مربوط به تحرکات نیروهای روسیه به سمت بلاروس، که ظاهراً تحت عنوان تمرینات نظامی مشترک صورت می‌گیرد، نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انگلیس نارنجک‌اندازهای ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با هشدار نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین از طریق بلاروس گفت: «زمان بندی قابل توجه است و البته این نگرانی را ایجاد می‌کند که روسیه قصد دارد نیروهای خود را در بلاروس تحت پوشش رزمایش‌های نظامی مشترک مستقر کند تا به طور بالقوه به اوکراین از شمال حمله کند. من معتقدم که همدستی بلاروس در چنین حمله‌ای کاملاً غیرقابل قبول است.»

وی خاطرنشان کرد که مقامات آمریکایی نگران هستند که پیش نویس اصلاحات قانون اساسی بلاروس برای میزبانی از سلاح‌های متعارف و هسته‌ای روسیه باشد. او در این ارتباط نیز گفت: «تغییرات پیشنهادی در قانون اساسی شامل شرایطی است که می‌تواند راه را برای روسیه جهت استقرار نیروهای نظامی در خاک بلاروس هموار کند. این پیش‌نویس تغییرات قانون اساسی ممکن است نشان‌دهنده برنامه‌های بلاروس برای اجازه دادن به نیروهای متعارف و هسته‌ای روسیه در قلمرو این کشور باشد.»

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، این ادعاها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها، اشاره کرد و گفت که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت واشنگتن دیمیتری پسکوف بلاروس اوکراین روسیه مسکو قانون اساسی وزارت خارجه آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد