Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور گفت: از روز ۲۴ دی تا ساعت ۷ صبح امروز ۲۹ دی‌ماه، ۳۱ استان کشور، متأثر از برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی شدند که ۱۹۳ شهرستان در ۲۹ استان (تمام استان‌های کشور به جز سمنان و گلستان) به خدمات امدادی نیازمند بودند.

وی گفت: تعداد کل عملیات مرتبط با تغییرات شرایط جوی ۳۷۴ مورد بوده که از این تعداد، ۲۵۶ مورد مربوط به حوادث برف و کولاک، ۸۷ مورد سیل و آب‌گرفتگی و ۳۱ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی‌پور افزود: با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، در این مدت در مجموع به ۵۱ هزار و ۳۵۰ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و ۶۳۰۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۹۶۹ تیم شامل ۳۵۶۶ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متأثران از حوادث جوی در ۴۴۱ منطقه شامل ۳۹ شهر، ۱۶۱ روستا، ۲۰ منطقه عشایر نشین و ۲۲۱ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و به ۱۹ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند. همچنین ۸۸ نفر به مناطق امن و ۵۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متأسفانه هفت نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل و آب گرفتگی و برف و کولاک (۲ نفر ریگان، یک نفر قلعه گنج، یک نفر کهنوج، ۲ نفر بندرعباس، یک نفر البرز) جان خود را از دست داده و ۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متأثران از حوادث جوی در این مدت، از ۲۰۰ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۱۷۹۰ خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

وی افزود: در حوادث پنج روز گذشته ۸۶۰ دستگاه چادر، ۸۰۸۶ تخته پتو، ۲۴۲۹ تخته موکت، ۲۱ هزار و ۶۳۳ کیلوگرم نایلون، ۲۷۹ شعله والور، ۱۹۹۹ بسته بسته غذایی، ۴۱۹ بطری آب معدنی، ۲۱۱۵ قوطی کنسروجات، ۹۳۵ قرص نان، ۹۳ کیلوگرم خرما، ۵۲۴ کیلوگرم برنج، ۴۴۱ عدد بیسکوئیت و ۲۶۱ کیلوگرم قند و شکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۸۱ شهرستان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، قزوین، فارس، کردستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

کد خبر 5403694 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی ولی پور هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امداد رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه ترافیک پلیس راهور سربازی کاظم غریب آبادی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری علیرضا زاکانی وضعیت معابر مترو میراث فرهنگی دادگاه شهر تهران برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز

بابک محمودی به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان از ١٢ تا ۱۶ اردیبهشت پرداخت و گفت: طی این مدت به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد امدادرسانی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۱۳۴ مورد عملیات امدادی انجام شده است، ادامه داد: امدادگران به ۵۰۲۲ نفر امدادرسانی کردند، ۱۵۳ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۱۸۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۷۷۷ نفر امدادگر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۳۷ دستگاه چادر، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۴۷۱ بسته غذایی، ۴۶۹۹ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ قرص نان، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۵۴۸ کیلوگرم حبوبات، ۳۲۰ ست شست‌وشو و ۷۶ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی؛ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان | امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی