Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: نظر ما این است که این وضعیت بسیار خطرناکی است. ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که هر لحظه‌ای ممکن است روسیه به اوکراین حمله کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است جمعه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ژنو ملاقات کند و بحث بر سر اقدامات روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و درخواست‌های امنیتی آن در کانون توجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست به دنبال رایزنی‌های دیپلماتیک اخیر میان مقام‌های آمریکایی و روسی و ناتو در اروپا انجام می‌شود. بلینکن و لاوروف سه‌شنبه گفت‌وگوی تلفنی داشتند و درباره این نشست توافق کردند.

جن ساکی گفت، بلینکن در نظر دارد تا روس‌ها را به تنش‌زدایی و ورود به مسیر دیپلماسی مدنظر آمریکا و متحدانش ترغیب کند. او بار دیگر گفت که اگر روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، با تبعات اقتصادی چشمگیری مواجه می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این به روس‌ها بستگی دارد که تصمیم بگیرند کدام مسیر را انتخاب کنند و اگر آن‌ها مسیر دیپلماتیک را در پیش نگیرند، با تبعاتی جدی مواجه می‌شوند.

با این حال جن ساکی گزارش‌ها مبنی بر اینکه قطع دسترسی روسیه به سیستم بانکداری جهانی سوئیفت صحت ندارد، رد کرد. او گفت: به اعتقاد ما، همه گزینه‌ها روی میز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امریکا روسیه جن ساکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، لورا بیکر خطاب به بلینکن گفت: ‌شما درخواست چین برای پذیرفتن فلسطین به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل را رد کردید. آیا وقت آن نرسیده است که آمریکا به ایده‌های دیگر کشورها در خاورمیانه گوش کند؟
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: پیشینه طولانی و زیادی وجود دارد که ما وقت کافی برای تعمق در آن نداریم. دولت‌های آمریکا پیشنهادهای زیادی را ارائه کردند.

بلینکن در پاسخ این سئوال لوران بیکر که اما ما اکنون در یک بحران بی سابقه هستیم. آیا زمان آن نرسیده است که اکنون آمریکا به دیگر ایده‌ها گوش کند؟
گفت: بسیار خب! کاری که ما انجام می دهیم ‌آن است که گام‌هایی بر نداریم که به نتایجی نخواهد رسید.

بلینکن در پاسخ این سئوال که مشکل آن است که اکنون ما در برابر جان باختن مردم قرار داریم که به یک فاجعه در غزه تبدیل شده است و شما اینجا در چین نشسته اید، جایی که موفق شدند چهره آمریکا را به عنوان یک منافق ترسیم کنند. شما از چین می خواهید صادرات قطعات یدکی نظامی نه سلاح، بلکه قطعات یدکی نظامی به اوکراین (روسیه) را متوقف کند، در حالی که شما در اختیار اسرائیل قرار می دهید که این کار اعتبار آمریکا را نه فقط در چین بلکه در جهان نابود می کند. آیا اینطور فکر نمی کنید؟ نیز گفت: زمانی که مسئله مربوط به اسرائیل باشد، ما کاملا با صراحت تاکید کردیم که می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اسرائیل توانایی دفاع از خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد