Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، لطیف جواهر دشتی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ برای حیات وحش اظهار کرد: با شروع موج سرما و بارش برف در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک و با توجه به برودت هوا به منظور حفاظت و حمایت از گونه‌های جانوری و جلوگیری از نزدیک شدن حیات وحش به جاده ها و روستاهای اطراف، برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ای برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی مراقبتی برای حیات وحش گفت: با احتمال نزدیک شدن حیات وحش به نواحی مسکونی، برنامه‌های گشت و پایش منطقه با جدیت و توان بیشتری از سوی مأمورین مستقر در پاسگاه محیط بانی‌ آغوزی دنبال می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با بیان اینکه برنامه‌های مراقبتی و حفاظتی از طبیعت و حیات وحش، بخش عظیمی از فعالیت‌های گشت و کنترل تا برنامه‌های حمایتی را شامل می‌شود، افزود: محیط بانان با توجه به شناخت و تجربه طولانی مدت، با یک برنامه‌ریزی میان مدت و با حضوری گسترده و مداوم این اقدامات را عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

به گفته جواهر دشتی، در این گشت و کنترل‌های شبانه روزی اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت محیط زیست در منطقه علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک و دان برای حیات وحش مشغول هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: جواهر دشتی محیط بانی برای حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

ابوالفضل‌ رهبری‌زاده، محیط‌بان، ویدئویی از تغذیه یک خرس قهوه‌ای نر در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در بخش مازندران، را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

به گزارش فرارو، رهبری‌زاده، این تصاویر را که در فروردین ۱۴۰۳، ثبت کرده و در ویدئو مشغول صحبت کردن از فاصله ۱۵ متری با لهجه مازنی با این خرس است.

این محیط‌بان صحبت‌های خود را ترجمه کرده است و نوشته است: «خرس من برایت سوت می‌زنم تو نباید فرار کنی؟ من دیگه چکار کنم که تو فرار کنی؟ فاصله ما کم است.»

 خرس قهوه‌ای در مناطق جنگلی و کوهستانی شمال و شمال غرب ایران زندگی می‌کند و در فصل سرما به غار‌ها و شکاف صخره‌ها پناه می‌برد و با گرم شدن هوا و رویش گیاهان از خواب زمستانی بر خواسته و در جستجوی غذاست.

 منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در سه استان مازندران، البرز و تهران قرار دارد که بیشترین وسعت این منطقه در استان مازندران است. پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای و مرال از گونه‌های حیوانی حفاظت شده در این منطقه هستند.

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی