Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سفر رئیس جمهور به روسیه را نقطه عطفی در روابط تهران-مسکو ارزیابی کرده و گفت: این دیدار تاریخی می تواند زمینه ساز توافقی راهبردی و اجرایی میان دو کشور شود.

به گزارش ایران آنلاین، "ابراهیم رضایی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در تحلیل سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه، به خبرنگار ایران آنلاین گفت: سفر رسمی "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران به منظور دیدار با مقامات روسیه، با هدف تامین منافع ملی کشور با ارتقای همکاری های دو جانبه ایران و روسیه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین سفر دو جانبه سید ابراهیم رئیسی در دوران ریاست جمهوری به مسکو می باشد که ظرفیت ها و موضوعات بسیار زیادی میان تهران_مسکو را برای بهبود روابط ایجاد خواهد کرد.

تامین منافع ملی ایران
وی افزود: روسیه یکی از مهم ترین کشورها و قدرتهای دنیا بشمار می رود و در حقیقت تقویت همکاری با این کشور به طور قطع منافع ملی تهران را تامین کرده و به بهبود وضعیت داخلی جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی خواهد کرد. ایران موضوعات زیادی برای تقویت و گسترش ارتباطات بین دو کشور بخصوص در حوزه انرژی ، دفاعی، ارتباطات، کشاورزی، حمل و نقل، بازرگانی، تجارت و سایر عرصه ها دارد. این موضوعات می تواند روابط تجاری میان دو کشور را تا 25 میلیارد دلار و بیش از آن ارتقا دهد.
به گفته رضایی، در حال حاضر روابط اقتصادی ایران و روسیه در حدود 2 میلیارد دلار است که رقم بسیار پایینی است. بنابراین با توجه به همسویی ایران با روس ها در حوزه های مختلف، یکی از دستاوردهای این سفر ارتقای روابط میان تهران_مسکو در حوزه های مختلف می تواند باشد.

 

نقطه عطف در روابط تهران-مسکو
نماینده بوشهر (دشتستان) در مجلس تصریح کرد: پیشینه و سابقه ما در روابط با روسیه طی سالهای اخیر نسبتا خوب بوده است. ایران طی سالهای اخیر همکاریهای دفاعی و منطقه ای مثبتی برای تامین امنیت منطقه غرب آسیا داشته است؛ در حقیقت همکاری ایران و روسیه به نابودی داعش و تروریست ها در منطقه انجامیده و امنیت کشور را تامین کرده است. ایران همچنین در حوزه انرژی، کشاورزی و همچنین ساخت نیروگاه اتمی بوشهر روابطی را با روسیه داشت . اینها مواردی بوده که با علی رغم نوسانات و کم و زیادها به پیشرفت روابط و تامین منافع میان دو کشور منجر شده است.


توافقی راهبردی و اجرایی
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تقویت روابط و همکاری های دو جانبه با مسکو اعلام کرده است. سفر آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه مجریه و شخص دوم کشور به روسیه، تاثیر قابل توجهی در روابط دو کشور داشته و می تواند موجب تحول در روابط فی مابین دو کشور شود. در حقیقت این سفر نقطه عطفی در روابط تهران-مسکو به عنوان یک شریک مهم جمهوری اسلامی ایران بشمار می آید که می تواند زمینه ساز توافقی راهبردی و اجرایی میان دو کشور شود. سفر سید ابراهیم رئیسی به مسکو جزء مهم ترین برنامه ها و اقدامات وی در حوزه سیاست خارجی ارزیابی می شود. این سفر انشالله تاثیر بسیار زیادی بر حوزه های اقتصادی، روابط خارجی داشته و منافع ملی ما را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رئیسی میان دو کشور سیاست خارجی تهران مسکو منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور