Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@01:05:49 GMT

درخواست طالبان از کشورهای اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۲۸۶۸

درخواست طالبان از کشورهای اسلامی

نخست وزیر دولت طالبان از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی خواست به مردم افغانستان کمک کنند و دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند. ناطقان:  به نقل از طلوع، ملا محمد حسن آخند، نخست وزیر دولت موقت طالبان در نشست «اقتصاد افغانستان تاکید کرد: کمک‌های کوتاه مدت راه‌حل نیست ما باید تلاش کنیم تا راه‌هایی برای حل بنیادی مشکلات پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی با  فاسد خواندن دولت سابق افعانستان، به رهبری اشرف غنی، گفت: دنیا از او و حکومتش دفاع می‌کرد، اما حالا که دامنه‌ فساد از افعانستان برچیده شده، چه دلیلی وجود دارد که دنیا افعانستان را به رسمیت نمی‌شناسد؟

آخند گفت که حکومت تازه در افغانستان امنیت سراسری را تامین و فساد را از بین برده است؛ اما وضعیت بد اقتصادی مردم به‌ علت محدودیت‌ها و اسنداد دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا پیش آمده است.

وی در ادامه گفت: امنیت در افغانستان تامین شده‌ است و از نهادهای خارجی می‌خواهیم که بیایند و در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنان افزود که کشورهای اسلامی، باید در به‌رسمیت شناختن طالبان پیش‌قدم شوند.

‏مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ طالبان نیز در این نشست با درخواستب رای آزادسازی دارایی‌های افغانستان گفت که سیاست اقتصاد محور طالبان این است که باب جدیدی از روابط میان افغانستان و جهان گشوده شود.

وی تصریح کرد افغانستان پس از این کانون تفاهم و نقطه‌ وصل در عرصه‌ اقتصاد است.
منبع: ایسنا برچسب ها: درخواست ، طالبان ، ناطقان ، رسمیت ، حکومت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درخواست طالبان ناطقان رسمیت حکومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان