Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «تاس» روسیه، یک منبع آگاه در شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد امروز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد هیئت هایی از کشورهای غربی خواستار برگزاری جلسه ای غیرعلنی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای فردا (۲۰ ژانویه) در خصوص گزارش های اخیر آزمایش های موشکی کره شمالی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منبع آگاه افزود: فردا جلسه ای غیرعلنی پشت درهای بسته به درخواست کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلبانی و ایرلند در شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع ژاپن پیش تر اعلام کرده بود، کره شمالی در روز ۱۷ ژانویه ( ۲۷ دی) ۲ موشک کوتاه بُرد بالستیک را به سوی شرق پرتاب کرده که در ساحل شرقی کره شمالی خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمده است. 

گفتنی است در روزهای ۵ و ۱۱ ژانویه (۱۵ و ۲۱ دی) نیز پیونگ یانگ آزمایش های موشکی انجام داد که نوع  آن ها را موشک های فراصوتی توصیف کرد. در روز ۱۴ ژانویه (۲۴ دی ) نیز این کشور ۲ موشک دیگر پرتاب کرده بود.  

بخش تحقیقاتی کنگره آمریکا ماه گذشته در گزارشی به این نتیجه رسید که کره شمالی با وجود تحریم‌های سازمان ملل و تلاش های دیپلماتیک، به پیشبرد برنامه‌های سلاح هسته‌ای و موشکی خود ادامه می دهد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در خصوص آزمایش های موشکی کره شمالی گفت: انجام دوباره آزمایش های موشکی عمیقا بی ثبات کننده و خطرناک است و مجموعه ای از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند.

بلینکن تصریح کرد، بنابراین نه تنها کره شمالی را تحریم می کنیم، بلکه هم در سازمان ملل و هم با شرکای کلیدی مانند کره جنوبی و ژاپن برای آماده سازی یک پاسخ همکاری می کنیم.

برچسب‌ها کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک شورای امنیت سازمان ملل آزمایش های موشکی سازمان ملل متحد کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائر حج پیش رو تاکنون اخذ شده است.

دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت عملیات ثبت نام در استان ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و به دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی دراین خصوص انجام شده است و انتظار می رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیر ساخت‌های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

در ادامه این جلسه، طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد و ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج اعلام کرد که با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند.

وی افزود: این مبلغ در سهمیه ی سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

پایان بخش این جلسه گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج در خصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات بود و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بر لزوم اخذ و توجه به نظرات تمامی دست اندرکاران مرتبط با این حوزه ها در تدوین نهایی سامانه مذکور تاکید کرد.

کد خبر 6092450

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج