Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک توسعه تعاون به درخواست‌های مطرح شده در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در زمان مناسب پاسخ داده است.

به گزارش ایران اکونومیست ، شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: این بانک نسبت به اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اهتمام کافی داشته است و 100 درصد درخواست‌های شهروندان را پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس بانک با ارتباط مؤثر با دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تلاش نموده است تا نقش موثری در این طرح ملی داشته باشد.

بخشا افزود: عملکرد 9 ماه سال 1400 بانک توسعه تعاون در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات حاکی از ثبت تعدادی درخواست اطلاعات از سوی مردم بوده و تمامی موارد به صورت تخصصی و کارشناسی پاسخ داده شده است و مدت زمان پاسخ سؤالات شهروندان به طور میانگین 9.3 روز کاری می‌باشد.

وی توضیح داد: سؤالات و درخواست‌های مطرح شده در حوزه‌های تسهیلات مخترعین، تسهیلات بابت نیروگاه برق خورشیدی، ابعاد قانونی حساب مربوط به مجتمع‌های مسکونی، دریافت چک موردی و صیادی، برگزاری قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه، دستورالعمل‌ ها و بخشنامه‌ های صادره این بانک از سوی شهروندان بوده است.

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در راستای ایجاد شفافیت و رعایت حقوق شهروندی کلیه اطلاعات عملکردی و مالی بانک را دوره‌های زمانی مختلف در سایت رسمی بانک منتشر نموده و همچنین لینک مربوط به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس www.iranfoia.ir در دسترس عموم قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: قانون تصویب شده در خصوص سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند در تحقق اهداف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دولت مؤثر واقع شود و شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه و ارائه به دستگاه اجرایی مورد نظر در سامانه مذکور، محتوا و اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایند.

بخشا گفت: این قابلیت وجود دارد که با فرهنگ سازی بیشتر در جامعه و همچنین آموزش برخط برای عموم مردم، گام‌های موثری برای فراگیر شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برداشته شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بانک توسعه تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد