Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان از البرز- حسین فاضلی هریکندیدر جلسه قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری دادگستری البرز گفت: علت اصلی این جلسه به دستور ریاست قوه قضاییه در جلسه عالی قضاییه است که در خصوص رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه در جاده کرج است.

در حوزه رودخانه کرج حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج حدود ۴٢٣ متصرف شناسایی شده  که حدود ۶٠٠ ساختمان توسط متصرفان ساخته شده که بخشی یا تمام آن‌ها باید رفع تصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: ١٩ ساختمان مربوط به یازده دستگاه حاکمیتی یعنی نهاد‌های دولتی، عمومی و نظامی است که در این خصوص تصمیم گیری شده که با توجه به دستور ریاست  قوه قضاییه ابتدا دستگاه‌های دولتی تخریب و برای این موضوع ساختمان مربوط به قوه قضائیه که بخشی از آن که در بستر رودخانه است در چند روز آینده رفع تصرف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری البرز عنوان کرد: برای اجرای این موضوع تصمیم بر این شد که کمیته اجرایی برای آزاد سازی رودخانه کرج تشکیل شود.

او گفت: هدف اصلی این قرارگاه پیشگیری از ساخت و ساز جدید است که اولین اقدام رصد تغییر کاربری با سامانه هوشمند رصد است.

 فاضلی هریکندی عنوان کرد: این اقدام با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و استانداری البرز به صورت هوشمند انجام می‌شود که تغییر کاربری در زمین‌ها را رصد کنیم.

او گفت: دیگر اقدام این قرارگاه شناسایی باند‌های غیر مجاز که زمین‌ها را خریداری و انجام ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی یا در حریم بستر رودخانه انجام می‌دهند.

 فاضلی هریکندی می گوید: همچنین رئیس قوه قضاییه دستور دادند مقابله شود با هر نوع ساخت و ساز جدید، برای تخریب‌ها استعلام از محیط زیست شود و مجددا به همه متصرفان اخطار داده شود.

مسعود غیاثی، مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت اب منطقه‌ای البرز گفت: ۴٣ رستوران که ۵ عدد از آن‌ها به صورت کامل و باقی رستوران‌ها بخشی از آن‌های تخریب می شود.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع تصرف رودخانه کرج رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

علی محمد لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از شناسایی ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم در فروردین ماه امسال خبر داد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در فروردین ماه سال جاری، ۱۰۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۳۷۰ مورد جمع آوری تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۱۴ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد