Web Analytics Made Easy - Statcounter

  چه اشخاصی باید دفاتر خود را پلمپ کنند؟ برای پلمپ دفاتر تا چه زمانی مهلت داریم؟ چگونه دفاتر قانونی را پلمپ کنیم؟ برای پلمپ دفاتر چه مدارکی لازم است؟ مهم‌ترین دلایلی که باعث رد درخواست پلمپ دفاتر می‌شوند اگر پلمپ دفاتر را به موقع انجام ندهیم با چه تبعاتی مواجه می‌شویم؟ پلمپ دفاتر با ثبت‌یار  

پلمپ دفاتر، یکی از اقدامات مهمی است که همه شرکت‌ها، صاحبان اصناف و کسب و کارها باید انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت الزامی بودن پلمپ دفاتر این است که شما باید از زمان تاسیس شرکت تکالیف مالیاتی خود را انجام دهید. پلمپ دفاتر هم مقدمه انجام این امور است در غیر اینصورت جریمه می‌شوید و فعالیت شما غیر قانونی است.

اما چه اشخاصی باید دفاتر پلمپ را دریافت کنند؟ برای پلمپ دفاتر قانونی تا چه زمانی مهلت داریم و چگونه باید دفاتر را پلمپ کنیم؟

چه اشخاصی باید دفاتر خود را پلمپ کنند؟

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند از جمله شرکت‌ها، موسسات، صاحبان اصناف باید پلمپ دفاتر خود را دریافت کنند. نکته مهم اینکه پلمپ دفاتر را حتی شرکت‌هایی که هیچ‌گونه فعالیتی ندارند نیز باید انجام دهند. البته کارشان کمی آسان‌تر است و  پس از پایان سال مالی باید دفاتر را به‌صورت سفید نگهداری کنند.

 

برای پلمپ دفاتر تا چه زمانی مهلت داریم؟

برای دریافت دفاتر پلمپ شده هر سال، می‌توانید از ابتدای سال قبل تا پایان اسفند ماه همان سال اقدام کنید. به عنوان مثال برای پلمپ دفاتر سال ۱۴۰۱، از فروردین ۱۴۰۰ تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ فرصت دارید. پیشنهاد می‌شود به دلیل شلوغی سامانه‌ها و حجم کاری زیاد در پایان سال، حتما زودتر نسبت به پلمپ دفاتر اقدام کنید.

چگونه دفاتر قانونی را پلمپ کنیم؟

برای پلمپ دفاتر باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت‌ها شوید و گزینه «پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی» را انتخاب و مراحل زیر را طی کنید:

۱- در گام اول باید اطلاعات متقاضی پلمپ دفاتر را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل نوع شخص متقاضی(حقیقی یا حقوقی)، نوع تقویم مالی و شروع سال مالی است. سپس بقیه اطلاعات را وارد کنید.

۳- اگر شخص حقوقی هستید، در مرحله بعد باید اطلاعات شخص حقوقی را به دقت مشاهده و در‌صورتی‌که صحت اطلاعات مورد تایید شماست، گزینه «تایید اطلاعات شخصیت حقوقی» را انتخاب کنید. با کلیک گزینه «گام بعدی»،کلیه اطلاعات شخص حقوقی از طرف کاربر مورد تایید قرار می‌گیرد.

نکته مهم: دفاتر به آدرس ثبتی که در گام قبلی نمایش داده شد ارسال می‌شود. بنابراین حتما آدرس را به صورت دقیق مشاهده و تایید کنید.

۴- در این گام، شماره پیگیری به متقاضی داده می‌شود و باید سمت تکمیل‌کننده اظهارنامه هم مشخص شود. سپس باید اطلاعات مربوط به یکی از اعضای هیات مدیره را تکمیل کنید.

۵- در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به بقیه اعضاء هیات مدیره را وارد کنید. سپس گزینه «ثبت اطلاعات شخص» را انتخاب کنید و وارد گام بعدی شوید.

۶- در این بخش، سمت اعضای هیات مدیره شرکت که در گام قبلی اطلاعات آن‌ها را تکمیل کردید، مشخص کنید.

۷- در گام بعدی، نوع دفتر و تعداد برگ‌های آن را مشخص کنید. دفاتر شامل دفتر کل و دفتر روزنامه می‌شود.

۸- در این مرحله، صحت اطلاعات خود را پس از مشاهده اظهارنامه پلمپ تایید کنید.

۹- در گام آخر، مدارک مورد‌نیاز را به اداره پست تحویل دهید. رسید پستی را دریافت کرده و در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به پست را تکمیل کنید. پس از دریافت پیامک و پرداخت هزینه، دفاتر پلمپ برای شما ارسال می‌شود.

برای پلمپ دفاتر چه مدارکی لازم است؟

برای ارسال درخواست پلمپ دفاتر مدارک زیر لازم است:

کپی شناسنامه و کارت ملی فرم تکمیل شده اظهارنامه اصل اظهارنامه دریافت شده از سامانه اصل یا تصویر وکالت‌نامه یا معرفی‌نامه(برای اشخاص حقوقی دولتی) کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات ثبتی شرکت (برای اشخاص حقوقی) مشخص کردن سال مالی مشخص کردن نوع دفتر (۵۰ برگ، ۱۰۰ برگ یا ۲۰۰ برگ) مهم‌ترین دلایلی که باعث رد درخواست پلمپ دفاتر می‌شوند دفاتر دارای خط‌خوردگی، حاشیه‌نویسی و تراشیدگی باشند دفاتر فاقد یک یا چند برگ باشند یا صفحات آن‌ها سفید گذاشته شوند از یک دفتر پلمپ شده برای ثبت مراودات مالی چند‌سال استفاده شود تمامی فعالیت‌های مالی در دفاتر ثبت نشوند از دفاتر خالی سال‌های قبل استفاده شود اگر پلمپ دفاتر را به موقع انجام ندهیم با چه تبعاتی مواجه می‌شویم؟

در صورتی که پلمپ دفاتر را در مهلت مقرر انجام ندهید، با مشکلاتی مواجه می‌شوید که مهم‌ترین آن، جریمه مالیاتی است. به عبارتی دیگر اگر دفاتر پلمپ را دریافت نکرده باشید نمی‌توانید اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تسلیم کنید و همین باعث جریمه شما می‌شود. به طور کلی پیامدهای عدم پلمپ دفاتر موارد زیر هستند:

عدم امکان ارائه اظهارنامه مالیاتی عدم امکان دریافت کارت بازرگانی محرومیت از معافیت‌های مالیاتی پلمپ دفاتر با ثبت‌یار

برای پلمپ دفاتر حتما به مهلت انجام آن توجه داشته باشید، در غیر این صورت با جریمه‌های مالیاتی مواجه می‌شوید. بنابراین  آن را به اسفند‌ماه موکول نکنید و حتما زودتر نسبت به پلمپ دفاتر اقدام کنید. شما می‌توانید پلمپ دفاتر را به مجموعه‌های ثبتی و کارشناسان این حوزه بسپارید.

ثبت‌یار به عنوان سامانه آنلاین ارائه خدمات حقوقی کسب و کارها، آماده همراهی شما در این مسیر است. همچنین هر سال به مشتریان خود یادآوری می‌کند که پلمپ دفاتر را در مهلت قانونی انجام دهند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پلمپ دفاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم

به گزارش همشهری آنلاین، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با لوکیا ایسانگا ناکاداما معاون نخست وزیر اوگاندا دیدار و درباره توسعه روابط در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت وگو کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور و سفر ریاست جمهوری به اوگاندا، بر لزوم توسعه همکاری های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین دو کشور تاکید کرد. زارع‌پور در ابتدا با معرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، زمینه های کاری مختلف این وزارتخانه از پست، فضایی و زیرساخت تا دولت الکترونیک و ... را معرفی کرد.

زارع پور با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی در قاره آفریقا و تلاش برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی در این دولت، تاکید کرد: شرکت های فنی و مهندسی ایرانی در کشورهای مختلف آفریقایی و غیرآفریقایی پروژه های مهم زیرساختی را به انجام رسانده اند و این آمادگی وجود دارد تا پروژه های مشابه در حوزه های ارتباطات و اطلاعات نیز در این کشور ( اوگاندا) اجرایی شود.

وزیر ارتباطات به سفر هفته آینده معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه به اوگاندا اشاره کرد و گفت: این سفر با همراهی شرکت ها، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات انجام می شود و امیدوارم که این رفت و آمدها باعث گسترش روابط در این حوزه شود.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان بسیاری در حوزه های مختلف از جمله شرکتهای فناوری ارتباطات که زیرساخت دولت الکترونیک در ایران را با توانمندی های داخلی راه اندازی کرده اند، تصریح کرد: این شرکت ها علاقه مند و آماده حضور جدی در اوگاندا و کمک به رفع نیازهای این کشور در حوزه های مختلف و همچنین آماده انتقال دانش و تجربه به همتایان اوگاندایی خود هستند.

وزیر ارتباطات در این دیدار برای میزبانی وزیر تکنولوژی و فناوری اوگاندا اعلام آمادگی کرد و گفت: هیاتی ایرانی در آینده نزدیک با هدف مذاکرات تخصصی برای توسعه همکاری های فیمابین به اوگاندا سفرخواهد کرد.

معاون نخست وزیر اوگاندار نیز با اعلام خرسندی از حضور در ایران و بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های این کشور در حوزه های مختلف، برای استفاده از این ظرفیت ها در جهت توسعه ارتباطات اعلام آمادگی کرد. وی ابراز امیدواری کرد که هیئت ایرانی را به وزیر مربوطه در دولت اوگاندا مرتبط سازد. ناکاداما لزوم آموزش نیروی انسانی اوگاندایی را یادآور شدند و از دوستان ایرانی درخواست کمک در زمینه کارورزی دانش آموختگان در حوزه ای سی تی و تربیت عملی و مهارتی نیروهای اوگاندایی را داشتند.

بیشتر بخوانید:

پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد

پیگیری تفاهمات انجام شده در سفر ریاست جمهوری به اوگاندا، از جمله ارئه خدمات مشاوره فنی و مهندسی در خصوص گسترش نسل چهارم و پنجم تلفن همراه و نیز معرفی شرکت های توانمند ایرانی برای پیاده سازی این فناوری، مساعدت در تامین و تولید تجهیزات اصلی حوزه ارتباطات و مخابرات؛ کمک به ارتقای تکنولوژی های مخابراتی و ارتباطاتی و انجام بررسی های لازم بمنظور ایجاد بسترهای تحقق اقتصاد دیجیتال، برخی از محورهای دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست وزیر اوگاندا بود.

دو طرف ابراز امیدواری کردند با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، امکان تبادل هیئت های سطح بالا فراهم شود.تفاهم سیاسی و زمینه های همکاری بین طرفین در همه حوزه های مورد اشاره می تواند منجر به قرارداد یا تفاهمنامه همکاری گردد.

کد خبر 848870 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات سازمان فضایی ایران شرکت پست ایران و اوگاندا اینترنت اوگاندا

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • باشگاه استقلال پلمپ شد
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم