Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مجتبی محمودی با بیان اینکه همچنان در برخی از مناطق سیل‌زده سیلاب و طغیان رودخانه‌ها فروکش نکرده است، اظهار کرد: اولویت بازگشایی راه‌ها در مناطق سیل‌زده با محورهای شریانی و اصلی است.

وی از بسیج تمام امکانات ماشین‌آلات سنگین راهداری در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: علاوه بر توان ماشین‌آلات راهداری در ادارات شهرستانی، دستگاه های راهداری از ستاد اداره کل در جیرفت به مناطق اعزام شده است و در حال حاضر ۸۰ دستگاه راهداری در حال کار هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به اینکه همچنان ۲ محور اصلی، ۵ محور فرعی و ۴۵ راه روستایی به‌علت طغیان رودخانه‌ها و سیلابی‌بودن در جنوب کرمان مسدود است، ادامه داد: با شرایط طغیان رودخانه‌ها عملا هیچ عملیات راهداری در بستر رودخانه‌های سیلابی تا کاهش سیلاب نمی‌توان انجام داد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از خسارت   ۲۰۰ میلیارد تومانی در برآورد اولیه به حوزه راه‌های جنوب استان کرمان در این سیلاب خبر داد و گفت: بیش از  ۴۵ دستگاه پل و ابنیه فنی بین  ۲۰  تا  ۵۰  درصد دُچار خسارت شده است.

وی از اعزام کارشناسان اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه به مناطق خسارت‌دیده برای بازدید و برآورد فنی و دقیق خبر داد و به تخریب ۱۵ کیلومتر دریواسیون و دیواره‌های هدایت سیلاب  و  خسارت به بیش از هزار  کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان به‌علت جاری‌شدن سیلاب اشاره کرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل تمام توان خود را برای بازگشایی راه‌های روستایی و در صورت نیاز عملیات تیغ‌زنی به‌کار گرفته است، افزود: میزان خسارت‌ها در شهرستان‌های جنوبی بالا است و به‌علت گستردگی منطقه هم در مناطق کوهستانی و هم در دشت و از طرفی کمبود امکانات دستگاه‌های سنگین و بعُد مسافت مناطق خسارت‌دیده باید با این شرایط از امروز اقدامات راهداری در مناطق سیل‌زده را انجام دهیم.

وی متذکر شد: بازگشایی محورهای خسارت‌دیده و متاثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستان‌ها و مناطق سیل‌زده جنوب کرمان از صبح امروز آغاز شده است.

انتهای پیام ۸۰۰۳۲/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مناطق سیل زده بازگشایی راهها جنوب کرمان سیل مناطق سیل زده جنوب کرمان رودخانه ها اداره کل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انجام ۳۸ عملیات ریزش‌برداری در شبانه روز گذشته در راه های مواصلاتی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

سیدزاهدین چشمه‌خاور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد، اظهار داشت: در بارش‌های اخیر نیروهای راهداری بیش از 38 مورد ریزش‌برداری را در سطح جاده‌های فرعی و اصلی استان انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: بر‌اساس رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان و همچنین طبق گزارشات ارسالی از ادارات تابعه در 12 محور از شهرهای این استان شبانه روز گذشته بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 13 راهدارخانه در سطح استان به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع بارش و ریزش‌ها در سطح جاده‌های مواصلاتی مستقرند، گفت: 56 نیرو‌ی راهدار با 31 دستگاه دستگاه ماشین آلات برای انجام این ریزش‌برداری‌ها به‌کار‌گیری شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد