Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -سمیه حیدری در نشست انجمن کتابخانه‌های استان ایلام، گفت: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی مهمی هستند که برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی با هدف توسعه فرهنگ عمومی جامعه برگزار می‌کند.

او گفت: پیش بردن رسالت مهمی که برعهده کتابخانه‌های عمومی است نیازمند منابع و زیرساخت‌های سخت‌افزاری است و برگزاری این حجم از برنامه‌های متعدد بدون حمایت دستگاه‌های دیگر و حمایت مالی نهاد‌های عمومی مانند شهرداری ها، امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: توسعه کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از برنامه‌های محوری است که با شناسایی مناطق فاقد کتابخانه و جذب حمایت‌های مالی دولت و نهاد‌های غیر دولتی، فضا‌های درخور و مناسبی برای آن‌ها تاسیس می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام گفت: تاسیس و بهره برداری از دو باب کتابخانه عمومی در شهر‌های ارکواز ملکشاهی و توحید هلیلان در سال جاری، در راستای توسعه متوازن فرهنگ کتابخوانی در استان، انجام گرفته است و در صورت تامین اعتبار محوطه سازی کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز ایلام، این پروژه مهم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

او در ارتباط با فعالیت‌های ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: در سال جاری ۱۳ هزار برنامه فرهنگی در ۵۰ باب کتابخانه عمومی استان به همت کتابداران و با همکاری اعضا برگزار شده و جشنواره سراسری و بزرگ یازدهمین دوره کتابخوانی رضوی با مشارکت بیش از ۱۷ هزار نفر از هم استانی‌های عزیز برگزار شد و در کنار این‌ها اداره کل کتابخانه‌های استان با همکاری و مشارکت ادارات و نهاد‌های دیگر، برنامه‌های شاخصی مانند یادواره شعرطلوع سرخ، برنامه اهدای کتاب اهدای دانایی، جشن بزرگ کتاب برگزار و برنامه‌های مهمی مانند روایت مادری با حضور مادران شهدا و مسابقه بزرگ داستان کوتاه یا داستانک در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی افتتاح کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داوود سلیمانی گفت: آتش سوزی ترانس برق در نیروگاه رامین اهواز به علت اتصالات و شوک الکتریکی ناشی از طوفان و بارندگی شدید رخ داد و بلافاصله توسط گروه‌های آتش نشانی مهار شد.   وی افزود: در این حادثه هیچگونه خسارت جانی و یا آسیب به همکاران وارد نشده و خسارات فنی توسط تیم‌های تخصصی نیروگاه و شرکت بیمه در دست بررسی است.   سلیمانی ادامه داد: آتش سوزی رخ داده هیچ خللی برای شبکه برق ایجاد نکرده و نمی‌کند و هم اکنون عملیات جایگزینی ترانس جدید در حال اجراست.   گفتنی است؛ این واحد نیروگاهی بدلیل تعمیرات اساسی از پاییز سال گذشته از مدار خارج بوده و طبق برنامه ریزی‌های قبلی مقرر است پیش از آغاز تابستان وارد مدار شود.

دیگر خبرها

  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق