Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این آیین روز چهارشنبه با حضور حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌ بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این آیین ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) اظهارداشت: در آموزه‌های دینی به تربیت بدنی توجه ویژه‌ای شده است، همچنین موضوع تربیت بدنی و ورزش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و ایشان بیان کردند که همه آحاد مردم باید ورزش کنند و ورزش را جدی بگیرند، مردم باید ورزش را برای خود یک ضرورت بدانند و جامعه ورزشکار، جامعه بانشاط، پرتلاش، زنده‌ و کارآمد خواهد بود.

کریمیان گفت: جامعه ما امروز به سلامت و نشاط نیاز دارد، تربیت بدنی و ورزش از مهمترین عواملی است که باعث ارتقای سطح سلامت، تناسب و توازن قوای بدنی می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر ورزش بخشی از زندگی ما شود و در سبک زندگی ما جایگاه خود را پیدا کند، آثار ارزشمندی برای ما خواهد داشت و در جامعه‌ای که استرس بخش جدایی‌ناپذیر زندگی است، ورزش باعث می‌شود ما کمتر دچار استرس شویم.

حسینی افزود: توسعه ورزش در دانش‌آموزان ضمن ارتقای سطح حافظه، زمینه بروز توانایی و مهارت‌های حل مساله آنان را بهبود و ارتقا می‌بخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دانش‌آموزان را به تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه می‌کنند؛ اظهار داشت: تعلیم و تربیت ارتباط دو سویه با ورزش و تربیت بدنی دارد، هر کدام از آنها باعث رشد و ارتقای دیگری می‌شود، ورزش باعث می‌شود علاوه بر تامین سلامتی، ایجاد و ارتقای نشاط، تربیت اجتماعی هم ارتقا پیدا کند.

وی گفت: در ساحت‌های ۶گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به تربیت زیستی و بدنی توجه ویژه‌ای شده است، برگزاری مسابقات ورزشی ضمن کمک به توسعه ورزش و نهادینه شدن آن در بین دانش‌آموزان، موجب ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت‌های زندگی آنان شده و از معلولیت‌های ثانویه جلوگیری می‌کند.

کریمیان ضمن تبریک حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات ملی و پاراآسیایی و کسب مقام‌های برتر افزود: بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ۱۸رشته به میزبانی پنج استان برای متولدین سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۷ برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ۱۸رشته، گروه و جنسیت به میزبانی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، شهر تهران و البرز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

این مسابقات در رشته‌های خرده مهارت‌های تنیس روی میز(تیمی)، آمادگی جسمانی(انفرادی) و خرده مهارت‌های فوتسال(تیمی) برای دانش‌آموزان با آسیب شنوایی، شطرنج(انفرادی)، خرده مهارت‌های گلبال(تیمی) برای دانش‌آموزان با آسیب بینایی، آمادگی جسمانی(تیمی) (سندروم دان)، طناب‌زنی(انفرادی)، خرده مهارت‌های تنیس روی میز(تیمی) و خرده مهارت‌های فوتسال(تیمی) برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده و کم‌توانی ذهنی، شطرنج(انفرادی) و خرده مهارت‌های بوچیا(تیمی) برای دانش‌آموزان با آسیب جسمی - حرکتی برگزار می‌شود.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش از این درباره بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور اعلام کرده بود: با توجه به کارکردهای مختلف مسابقات ورزشی در ایجاد شادابی، نشاط و انگیزه و ترغیب افراد به ورزش، مسابقات ورزشی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه‌های سازمان، همواره مورد توجه ویژه قرار داشته است.

محمدحسن عظیم عراقی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری فراهم نشده است، افزود: برای سال تحصیلی امسال تصمیم گرفته شد این مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار شود و بر این مبنا تعدادی از خرده مهارت‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی انتخاب و آیین‌نامه آنها تدوین شد.

وی گفت: فیلم‌های آموزشی هم به کمک مسئولان فنی مسابقات در استان‌های میزبان، تهیه و در پورتال سازمان قرار گرفته است. دستورالعمل مسابقات در تیرماه به استان‌ها ابلاغ شد اما به دلیل شرایط کرونایی کشور، با ۲بار تعویق به این بازه زمانی(۲۵ دی تا ۶بهمن) انتقال یافت.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره نحوه برگزاری مسابقات اظهارداشت: در این مسابقات دانش‌آموزان شرکت‌کننده در هر استان با توجه به برنامه اعلامی میزبان و براساس فیلم‌های آموزشی در فعالیت مربوطه شرکت می‌کند و فیلم آن را به استان میزبان ارسال می‌کند و از زمان اعلام استان میزبان، شرکت‌کنندگان تا یک ساعت برای ارسال فیلم زمان خواهند داشت.

عظیم عراقی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مسابقات ورزشی بیان کرد: فرآیند پذیرش شرکت‌کنندگان از طریق این سامانه انجام می‌شود.

برچسب‌ها ورزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان ورزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان دانش آموزان با نیازهای ویژه سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان تربیت بدنی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد