Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاوت اصلی روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس، به نحوه مدیریت دارایی و میزان ریسک آن‌ها مربوط می‌شود.

به گزارش برنا، یکی از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، پیدا کردن راه حلی برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس است. همان‌طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد. استفاده از این روش‌ها باعث می‌شود که افراد با درجه ریسک‌پذیری گوناگون، بتوانند از مزایای سرمایه‌گذاری در بورس نهایت استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت اصلی روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس، به نحوه مدیریت دارایی و میزان ریسک آن‌ها مربوط می‌شود.

سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم

به صورت کلی می‌توان گفت روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس به دو دسته سرمایه‌گذاری مستقیم و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم تقسیم می‌شود. در روش سرمایه‌گذاری مستقیم همه فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، از تحلیل و بررسی بازار گرفته تا خرید و فروش سهام و تشکیل سبد سرمایه‌گذاری توسط خود فرد انجام می‌شود. از آنجایی که تحلیل و بررسی بازار، نیازمند صرف وقت و داشتن دانش تحلیلی است، بنابراین این روش‌ را می‌توان گزینه پر ریسکی برای افراد مبتدی دانست. اما در روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم همه امور مربوط به سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی افراد توسط شرکت‌هایی که مجوزهای لازم برای این فعالیت را از سازمان بورس اخذ کرده‌اند، انجام می‌شود. بنابراین روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، گزینه کم ریسک‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس است.

سرمایه‌گذاری غیر مستقیم و انواع آن

اما بهترین روش برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس - برای افرادی که دانش مالی یا وقت ندارند - سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است. سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به سه روش سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی و سبدگردانی اختصاصی انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که افراد بنا به شرایط می‌توانند از روش مناسب و مطابق با نیازهای خود استفاده کنند.

بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک گریز

سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت را می‌توان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افراد با درجه ریسک‌پذیری کم دانست. صندوق‌های درآمد ثابت، نوعی از صندوق‌های بورسی هستند که مجوزهای لازم برای مدیریت دارایی افراد را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند. بیشتر دارایی این صندوق‌ها در سپرده‌های بانکی و اوراق درآمد ثابتی مانند اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اسناد خزانه اسلامی سرمایه‌گذاری می‌شود. این صندوق‌ها سود تقریبا ثابتی را به صورت دوره‌ای به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کنند. سود این صندوق‌ها به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و معمولا بالاتر از سود بانکی است؛ بنابراین می‌توان گفت صندوق درآمد ثابت جایگزین مناسب سود بانکی است.

صندوق سهامی و کسب سود متناسب با نوسان بورس

صندوق سهامی بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افرادی است که قصد کسب بازدهی متناسب با رشد بازار سرمایه را دارند. این صندوق‌ها نیز مجوزهای لازم برای فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند. بیشتر دارایی این صندوق‌ها در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری شده است. بنابراین اگر بازار سرمایه با رشد قیمت‌ همراه باشد، ارزش دارایی سرمایه‌گذار نیز رشد می‌کند، ولی اگر قیمت‌ها در بازار با افت مواجه شوند، سرمایه‌گذاری سودآور نخواهد بود. صندوق‌ها برای اینکه بتوانند بازدهی مطلوبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشند، از افراد حرفه‌ای و تحلیلگران خبره بازار استفاده می‌کنند. به این ترتیب می‌توان گفت با استفاده از صندوق‌های سهامی می‌توانید بدون داشتن دانش کافی یا صرف وقت برای تحلیل و بررسی بازار، بازدهی مطلوبی از بازار سرمایه کسب کنید.

سبدگردانی، اختصاصی‌ترین روش سرمایه‌گذاری

اما اختصاصی‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بورس، سبدگردانی است. در این روش شرکت‌های سبدگردان به صورت کاملا اختصاصی، مدیریت دارایی شما را بر عهده می‌گیرند. این شرکت‌ها با سنجش میزان ریسک‌پذیری افراد، سبد اختصاصی از سهام و انواع اوراق متناسب با درجه ریسک‌پذیری فرد تشکیل می‌دهند. تفاوت اصلی این روش با صندوق‌های سهامی را می‌‌توان در نحوه مدیریت دارایی و میزان سرمایه اولیه دانست. در صندوق‌های سهامی مدیریت دارایی به صورت عمومی انجام می‌شود و امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم نیز وجود دارد. اما سبدگردانی به صورت کاملا اختصاصی برای سرمایه‌های بالا انجام می‌شود. در صندوق‌ها امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم، حتی یک میلیون تومان نیز وجود دارد، اما حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در روش سبدگردانی در بیشتر شرکت‌های سبدگردان حداقل یک میلیارد تومان است.

مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری در بورس

همان‌طور که بیان شد انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری در بورس، کاملا به درجه ریسک‌پذیری و میزان سرمایه اولیه شما ارتباط دارد. کارگزاری فارابی به عنوان یکی از کارگزاران برتر بازار سرمایه، به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بازار، مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری می‌دهد. مشاوره بورس آنلاین در این کارگزاری، توسط کارشناسان خبره بازار انجام می‌شود. برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای کارگزاری فارابی به صورت آنلاین و رایگان می‌توانید با شماره  1561 تماس بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری در بورس صندوق درآمد ثابت مشاوره بورس آنلاین سرمایه گذاری غیرمستقیم سرمایه گذاری در بورس سرمایه گذاری مستقیم روش سرمایه گذاری سرمایه گذاری مدیریت دارایی بازار سرمایه انجام می شود صندوق ها برای افراد بهترین روش درآمد ثابت شرکت ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه متاسفانه حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:سهامداران بازار این بار اسیر بی تصمیمی دولت و مجلس در مورد نرخ نیما و مالیات شرکت‌های تولیدی هستند ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها ۳۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

او افزود: امروز تعداد نماد‌های مثبت ۱۶۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۵۲ نماد بوده است"فولاد" با ۱۸۷۵ واحد، "فملی" با ۶۷۷ واحد و "شپنا" با ۶۴۴ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی به ارتفاع ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳