Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: مذاکراتی برای ساخت شهرک صنعتی چینی‌ها در یک منطقه از ایران وجود دارد که توسط وزارت صمت در حال اجرا است همچنین بحث‌هایی نیز در حوزه معادن وجود دارد که آماده است و هرکدام از این موارد باید یک به یک بین دو کشور عرضه شود.

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اینکه چه گام‌ها و توافقاتی در حوزه اقتصادی بین ایران و چین برداشته‌شده است، گفت: یک سری پروژه‌ها را همیشه آماده و در دست اجرا داریم، زیرا این پروژه‌ها بیش از یک دهه می‌شود که به تعویق افتاده به‌طوری‌که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه اکتشاف، بهره‌برداری و پالایش پروژه‌هایی از قبل وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز پروژه‌های ریلی ازجمله خط آهن تهران - اصفهان که قرار است پرسرعت شود و خط راه‌آهن تهران - مشهد را نیز که قرار است برقی کنند، از سالیان سال وجود داشته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین بیان کرد: موارد مطرح‌شده آماده‌ترین پروژه‌هایی است که در دست اجرا داریم همچنین مطالعات این پروژه‌ها انجام‌شده و آماده ارائه به‌طرف خارجی است.

حریری اظهار کرد: مطالعات یک سری طرح‌ها نیز باید نهایی شود تا به‌طرف چینی عرضه کنیم و هر زمان که دو طرف برای اجرا، توافق کنند به سمت انعقاد قرارداد برای چگونگی اجرا اقدام می‌کنیم به نظر بنده در ماه‌های آتی برخی از مذاکرات ایران و چین نهایی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مذاکراتی برای ساخت شهرک صنعتی چینی‌ها در یک منطقه از ایران وجود دارد که توسط وزارت صمت در حال اجراست همچنین بحث‌هایی نیز در حوزه معادن وجود دارد که آماده است و هرکدام از این موارد باید یک به یک بین دو کشور عرضه شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین عنوان کرد: این بدان مفهوم نیست که ایران هر طرحی را که دارد طرف مقابل حتماً می‌پذیرد دو طرف منافع خود را در نظر دارند و فقط بحث دولت‌ها نیست بلکه بیشتر شرکت‌ها مطرح است که بر اساس در نظر گرفتن مصالح بنگاهی قراردادهایی بین شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های چینی و یا شرکت‌های چینی با وزارت‌خانه‌های ایرانی برای توسعه زیرساخت‌های منعقد می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: توسعه روابط تجاری با چین به عنوان قدرت اقتصادی بزرگ منافع بی‌شماری برای ایران دارد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخباراقتصادی ایران و چین تفاهم نامه پروژه مذاکرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران و چین تفاهم نامه پروژه مذاکرات ایران و چین پروژه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل: بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه، جام بین‌المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌آموزان این مدرسه همراه بود.

دیگر خبرها

  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • آیا چین می‌تواند؟
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان