Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش استان برای آموزش مسائل زیست محیطی به دانش‌آموزان خبر داد.

محمدجواد اشرفی در آیین نواختن زنگ هوای پاک که امروز (۲۹ دی‌ماه) در یکی از مدارس کوی علوی اهواز برگزار شد، با گرامیداشت روز هوای پاک، اظهار کرد: با توجه به اهمیت هوای پاک در زندگی و سلامت همه ما، یک روز به عنوان روز هوای پاک در تقویم کشور تعیین شده است تا با ارج نهادن به این روز سعی در حفظ محیط زیست داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: چه خوب است که از امروز به فکر فردا باشیم؛ اینکه امروز برای هوای پاک ارزش خاصی قائلیم به این دلیل است که متوجه شده‌ایم گذشتگان ما از هوای پاک خوب مراقبت نکرده‌اند و باعث شده‌اند که سلامتی در خطر بیفتد و شرایط آب و هوایی دچار تغییرات زیادی شود. وقوع سیل‌های ویرانگر، باران‌های شدید، خشکسالی و... برای این است که تغییرات آب هوایی صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به فعالیت‌های انسانی آسیب‌رسان به محیط زیست، گفت: روزانه از خودروها، نفت و بنزین استفاده می‌کنیم و کارخانجات نیز از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که این دو باعث آلودگی هوا می‌شوند که در منجر به تغییرات آب و هوایی می‌شود بنابراین شما دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستید باید از اشتباه‌های ما و گذشتگان درس بگیرید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا این اشتباه‌هات تکرار نشود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، بیان کرد: راه‌های زیادی برای حفظ محیط زیست وجود دارد که یکی از آن‌ها درختکاری و حفاظت از درختان است. همه ما موظف هستیم که به خوبی از محیط زیست حفاظت کنیم البته یک وظیفه نیز در قبال دانش‌آموزان داریم که آن‌ها را برای حفاظت از محیط زیست آموزش دهیم.

اشرفی با اشاره به همکاری با آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت آموزش دانش‌آموزان قرار شد که در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش مسائل محیط زیستی، آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه شود. این برنامه از ابتدای هفته آینده در مدرسه مطهره اهواز برگزار می‌شود و امیدواریم الگوی موفقی برای اجرا در سایر مدارس استان خوزستان باشد.  

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست آموزش و پرورش هواي پاك دانش آموزان محیط زیست هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اینکه طی گزارشات و شکایات مردمی واصله به این اداره مبنی بر انتشار بو نامطبوع به خصوص در هنگام شب در منطقه جعفرآباد جنگل شهرستان ورامین، پس از شناسایی یک واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان این اداره، با صدور اخطاریه‌های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و آلایندگی برای ادامه فعالیت این واحد اقدام شد، افزود: پس از بی توجهی مسئول واحد به اخطاریه‌های صادره، با اخذ دستور قضائی این واحد آلاینده پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به‌عمل آمد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند، در غیر این صورت، از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6097110

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود