Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ایلام گفت: اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دینی لازم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۹ دی) در دیدار « محمد روح الامینی»، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور، گفت: نگاهی که مردم به سازمان تبلیغات اسلامی دارند این است که این سازمان، عمده ترین نهادی است که مبلغ دین در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه در راستای مسائل و موضوعات دینی، نگاه ها معطوف به سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: بخشی از کمبودها در استان ایلام مربوط به محرومیت استان است و بخشی دیگر مربوط به زیرساخت هاست که باید در این استان کار شود و  امروز  لازم است این سازمان در استان هم از نظر نیروی انسانی و تجهیزاتی و هم بعد در اعتبارات تقویت شود.

وی با اشاره به حضور مبلغان دینی و طلاب در سطح روستاهای استان، افزود: تعداد روحانیون مبلغ در استان نیازمند توجه جدی است که در سطح روستاهای استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی افزایش یافته و از سوی دیگر هم  نیاز است که طلاب و روحانیون به لحاظ معیشتی نیز مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: تعداد ائمه جمعه و جماعات در سطح مساجد استان نیز باید تقویت شوند، بسیاری از روحانیون و طلاب استان نیز از وضعیت اشتغال ثابتی برخوردار نیستند و لازم است که در زمینه به کارگیری این عزیزان توجه شود و باید در این حوزه هم، سازمان تبلیغات اسلامی و هم سایر دستگاه های اجرایی برنامه ریزی و تصمیم سازی مناسبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ابراز کرد: با توجه اندک بودن تعداد موقوفات در سطح استان، لازم است که نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به حضور طلاب و روحانیون در مساجد توجه جدی داشته باشند و این استان با توجه به شرایط و محرومیتی که دارد، نیازمند نگاه ویژه است.

وی گفت: نیاز است که خیرین در سطح کشور پای کار بیایند و از ظرفیت های موقوفات در استان و سایر استان های کشور  برای اجرای برنامه ها فرهنگی و دینی در سطح مساجد با حضور طلاب و روحانیون استفاده شود، اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دینی به ویژه  با کمک نهادهای انقلابی، موسسات خیریه، خیرین و بنیادها ضروری است. 

امام جمعه ایلام با اشاره به مجاهدت های روحانی مبارز استان مرحوم آیت الله حیدری ایلام در زمینه توسعه و ترویج فرهنگی دینی و انقلابی، ابراز کرد: مرحوم آیت الله حیدری ایلامی با زندگی زاهدانه ای که داشت نقش مهمی در استان از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی درر استای ترویج معارف و ارزش های دینی و انقلابی داشت.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام از ظرفیت های بالقوه ای از جمله ترد زوار اربعین حسینی از مرز مهران و استان ایلام برخوردار است، مردم این استان در طول سال های گذشته همواره با روی باز و گشاده از زوار اربعین حسینی استقبال و پذیرایی کرده اند، این استان به عنوان پایتخت خادمان حسینی در کشور مطرح است و امن ترین و کوتاه ترین مسیر برای تردد زوار اربعین حسینی است.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی امام جمعه ایلام استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل