Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبودیافته و جان‌باختگان ناشی از بیماری کروناویروس در کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه _ اعلام کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور چهار هزار و ۶۰ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به شش میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۹ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون شش میلیون و ۷۱ هزار و ۲۱۷ نفر بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۱۳۲ هزار و ۱۳۲ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۳۳۰ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و یک هزار و ۲۷۱ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کد خبر 549832

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در ایران آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران وضعیت کرونا در ایران ویروس کرونا در ایران آمار کرونا در ایران آخرین وضعیت کرونا در ایران آخرین رنگ بندی کرونا در ایران امار کرونا در ایران افزایش کرونا در ایران شیوع کرونا در ایران موج پنجم کرونا در ایران همه گیری کرونا در ایران علائم کرونا در ایران کنترل کرونا در ایران درمان کرونا در ایران موج چهارم کرونا در ایران فوت شدگان کرونا در ایران سیر نزولی کرونا در ایران نقشه وضعیت کرونا در ایران بحران کرونا در ایران آمار جان باختگان کرونا در ایران جهش کرونا در ایران وضعیت وخیم کرونا در ایران آمار واقعی مرگ و میر کرونا در ایران افزایش شیوع کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه این استان رتبه هشتم را در ثبت ولادت داشته است،گفت: زنگ خطر در خصوص کاهش ولادت به صدا درآمده و هشدار دادیم که این وضعیت، وضعیت مناسبی برای جمعیت استان و ایران نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، غلامحسین قنبری امروز در مراسم افتتاحیه اتاق رصد جمعیت که در محل ثبت احوال خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در خراسان رضوی، شهرستان‌های تایباد و خواف بیشترین ولادت و کلات، چناران و سبزوار کمترین ولادت را دارند، مشهد نیز رتبه یازدهم را در نرخ ولادت به خود اختصاص داده است.

وی یکی از وظایف و تکالیف خود را بر اساس قانون، جمع‌آوری و انتشار آمار انسانی اعم از ولادت، وفات، ازدواج و طلاق که شاخص‌های اصلی انسانی در کشور است، دانست و افزود: وظیفه داریم این اطلاعات و آمار را تهیه کنیم و در اختیار همه دست‌اندرکاران و عموم مردم قرار دهیم.

قنبری خاطرنشان کرد: قانون جوانی جمعیت بعد از سال‌ها، تدوین و ابلاغ شده و لازمه اجرای این قانون، آمار و اطلاعات درست در کشور است تا مجموعه اطلاعات مورد نیاز هر دستگاه را برای اجرای قانون جوانی جمعیت مهیا کنیم.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: اولین قدم‌های سیستمی‌شدن آمار و اطلاعات از سال 68 آغاز شد، اما در سطح شهرستان‌ها بود، این درحالی است که در سال 71، سامانه‌های جدیدی طراحی شد و نهایت در سال 83 جمع‌آوری اطلاعات به صورت مکانیزه، جامع‌تر و منسجم‌تر در کشور آماده شد.

وی با بیان اینکه فاصله بین ازدواج تا تولد فرزند اول در باروری تاثیرگذار است، افزود: در استان ما این فاصله به طور متوسط 4.5 سال است؛ فاصله بین ازدواج تا تولد فرزند اول در بین شهرستان‌های استان در سرخس، تربت جام، تایباد و باخزر بسیار کم بوده، در حالیکه در مه‌ولات و بجستان بیشتر است.

قنبری با بیان اینکه ولادت، وفات و مهاجرت سه مؤلفه اصلی تأثیرگذار بر رشد جمعیت بوده و ازدواج و طلاق مؤلفه‌هایی هستند که تأثیر غیرمستقیمی بر رشد جمعیت دارند، عنوان کرد: روند ده‌ساله ولادت از سال 92 تا 1402 کاهشی است، البته در سال 94 بیشترین میزان باروری را داشتیم که نرخ ولادت 25 در 1000 بود، اما سال 1402 به 14 در 1000 رسید. این کاهش فقط در استان ما وجود ندارد، بلکه در تمام استان‌ها مشاهده می شود.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی با بیان اینکه زنگ خطر در خصوص کاهش ولادت به صدا درآمده و هشدار دادیم که این وضعیت، وضعیت مناسبی برای جمعیت ایران نیست، گفت: در سال گذشته خراسان رضوی رتبه هشتم را در ثبت ولادت داشته است؛ در بین شهرستان‌های استان نیز تایباد و خواف بیشترین ولادت و کلات، چناران و سبزوار کمترین ولادت را دارند، مشهد نیز رتبه یازدهم را در نرخ ولادت به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: یکی از موارد تاثیرگذار بر باروری، میانگین سن پدر و مادر بوده که سال گذشته در استان ما سن مادر 26 سال و پدر 31 سال بوده است. میانگین سن پدر و مادر در اولین بارداری در استان در حال افزایش است. در مشهد میانگین سن مادر در مقایسه با سایر شهرستان‌ها بالاتر و حدود 27 سال بوده اما در تایباد و خواف 22 سال است. میانگین سن پدر نیز در مشهد 31.8 سال بوده و در تایباد 27.8 است.

آمار جمعیت اساس همه تصمیم‌گیری‌هاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: براساس آمار ثبت احوال 47.4 درصد مردم خراسان رضوی در انتخابات 1402 مشارکت داشتند.

سید هادی طباطبایی افزود: آمار جمعیت اساس همه تصمیم‌گیری‌هاست؛ در زمان انتخابات برای ما مهم بود که آمار واجدین شرایط چقدر است و بر این مبنا چه میزان مشارکت خواهیم داشت.

طباطبایی عنوان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها و افراد یقینا به آمار ثبت احوال باور ندارند، در حالیکه برای ارتقای نیاز به آمار درست داریم و همواره اختلافی را بین آمار ثبت احوال و آمار مراکز بهداشت علوم پزشکی داریم که موجب سردرگمی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم با سامانه رصد همه مشکلات حل و کنترل دقیق‌تری در زمینه آمار و نتیجه آن بر برنامه‌ریزی در سطح استان و کشور داشته باشیم تا از هدررفت منابع جلوگیری شود و بهتر بتوانیم امکانات را براساس سیاست عدالت اجتماعی به تمام نقاط کشور برسانیم چرا که یک دغدغه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: یک مبنای عمده برای تصمیم‌گیری‌ها جمعیت است که اگر دقیق نباشد با معضل مواجه می‌شویم. سامانه رصد، آمار دقیق خواهد داد زمانیکه آمار سرشماری از 5 به 10 سال تغییر پیدا کرد، کار ما بسیار سخت‌تر شد.

طباطبایی تاکید کرد: براساس آمار ثبت احوال 47.4 درصد در انتخابات مشارکت داشتند، اما تهران آمار 45.7 درصدی را اعلام کرد که 2 درصد معادل 120 تا 130 هزار نفر اختلاف داشتیم، این موضوع برای ما مشکل ایجاد می‌کند، در تمام تصمیم‌گیری‌های دیگر نیز اینگونه است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ