Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@13:09:24 GMT

آنچه مردان باید در مورد زنان بدانند!

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۵۵۱۹

آنچه مردان باید در مورد زنان بدانند!

فراروـ دکتر باربارادی آنجلیس، روان شناس، مشاور روابط و نویسنده در زمینه رشد شخصی است. آثار این نویسنده یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی است که در سراسر جهان به بیش از بیست زبان مختلف ترجمه و به چاپ رسیده است. از مهم‌ترین کتاب‌های این نویسنده دو کتاب «راز‌هایی درباره زنان که هر مردی باید بداند» و «راز‌هایی درباره مردان که هر زنی باید بداند» است که در ایران با ترجمه خانم سمیه موحدی فرد منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر آنجلیس در مقدمه این کتاب می‌گوید: «یکی از اهداف من برای نگارش این کتاب درک بهتر خودمان است تا بدین ترتیب به توانایی منحصر به فردمان در داشتن احساسات عمیق افتخار و از آن‌ها استقبال کنیم و عشق سرشار و بی چشم داشت و همدلی را جایگزین جدایی و کدورت کنیم.» در این مطلب برشی کوتاه از کتاب «راز‌هایی درباره زنان» تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد که در رابطه بین مرد و زن و بهبود زندگی زناشویی اهیمت بسیار زیادی دارد.

همه ما از روزی که به دنیا می‌آییم، برای زندگی به چیزی بیش‌تر از غذا، آب، هوا و مسکن نیاز داریم که همان عشق است. وقتی قلب ما با عشق و محبت سیراب می‌‍شود، عطش عشق فرو می‌نشیند و هنگامی که از آن محروم می‌شویم، قلبمان دوباره تشنه عشق خواهد شد. می‌توان گفت تقریبا همه مردان و زنان در دنیا نیازمند عشق هستند و گاه خود از این موضوع آگاه نیستند. چگونگی سیراب کردن قلب همسرتان از عشق یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای ایجاد روابط صمیمانه است. وقتی زن‌ها تشنه عشق و محبت هستند، چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؟ بهتر است بدانید وقتی همسر خود را از نظر عاطفی تشنه نگه می‌دارید، او مانند یک انسان گرسنه بی‌طاقت، عصبی، تحریک‌پذیر و حساس می‌شود. یکی از دلایل مهمی‌که همسرتان را تشنه نگه می‌دارید، این است که احتمالا تاکنون کسی به شما نیاموخته است که پرورش روابط زناشویی نیز مانند پرورش کودکان و یا گیاهان اهمیت دارد و حتی اگر اهمیت آن را بدانید، نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام بدهید. دلیل دیگر می‌تواند این باشد که در دوران کودکی عشق و محبت کافی را دریافت نکرده‌اید و یا در محیطی پر از مهر رشد نکرده باشید. برخی از مردان نیز عشق و محبت خود را از زن‌ها دریغ می‌کنند، تنها به این دلیل که قدرت خود را به او در زندگی نشان بدهند.   بهتر است بدانید که زن‌ها معمولا به نام عشق خود را بیش از حد فدا می‌کنند و درنهایت تشنه عشق و رنجیده خاطر باقی می‌مانند. هر بار که زنی بخشی از احساسات، خواسته‌ها و رویا‌های خود را فدا می‌کند، در حقیقت بخشی از وجود خود را فدا می‌کند. هرچه بیش‌تر فداکاری می‌کند، بخش‌های بیش‌تری از وجودش ناپدید می‌شوند و بخش‌های کم‌تری از او باقی می‌ماند تا جایی که بالاخره روزی احساس خلأ و تهی بودن می‌کند. نکاتی که مردان باید در مورد فداکاری زن‌ها بدانند: ـ زن‌ها معمولا تمایلات و خواسته‌های خود را فدای آرامش مردان می‌کنند.
ـ زن‌ها احساسات خود را کنار می‌گذارند تا مردان احساس خوبی داشته باشند.
ـ زن‌ها گاه احساسات خود را مخفی و حس تنهایی خود را پنهان می‌کنند تا مرد‌ها احساس کنند وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.
ـ زن‌ها تا زمانی که واقعا عصبانی نباشند یا قلبشان نشکسته باشد، به همسر خود نمی‌گویند که آزرده هستند.   برای جلوگیری از این وضعیت ما چند راه‌حل را به شما پیشنهاد می‌کنیم:   ۱ ـ به هشدار‌هایی که نشان دهنده فداکاری و کار بیش از حد همسرتان و دریافت نکردن محبت کافی از سوی شماست، توجه کنید:
ـ تحریک‌پذیری و تند مزاجی
ـ مشغله‌های متعصبانه و افراطی
ـ عصبی بودن
ـ پر توقع بودن
ـ خستگی مزمن
ـ کم اشتهایی و یا پرخوری
ـ افسردگی
ـ سرد مزاجی جنسی
ـ بی‌تفاوتی احساسی
ـ پناه بردن به مواد مخدر   ۲ ـ جویای حال و اوضاع همسرتان شوید
سعی کنید در طول روز درباره ملاقات‌های همسرتان، رفتار بچه‌ها، بهبود سردرد و یا هر چیز دیگری از از او سوال کنید. بیش‌تر مرد‌ها به اشتباه تصور می‌کنند وقتی نمی‌توانند مشکل همسرشان را حل کنند، چرا بیهوده از او سوال کنند؟ این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر همسرتان بگوید حالش خوب نیست و شما نتوانید برای بهبود او کاری انجام بدهید، همین‌که از او درباره اوضاع و احوالش سوال کرده‌اید، احساس عشق را در او پدید می‌آورید و این توجه کوچک شما همین اندازه موثر خواهد بود.   ۳ ـ از همسرتان بپرسید چه کمکی از شما ساخته است
زن‌ها معمولا عادت کرده‌اند که خود را به انجام هر کاری مجبور کنند. کار‌های روزانه مانند خانه‌داری، بچه‌داری، برنامه‌ریزی برای کار‌های دیگران، خرید و پخت غذا، کار‌های بیرون از منزل و.... زن‌ها معمولا همه این کار‌ها را انجام می‌دهند و شکایتی ندارند؛ زیرا تصور می‌کنند این کار‌ها بخشی از وظایف آنهاست. در این شرایط وقتی از طرف مرد زندگی خود پیشنهاد کمکی را دریافت می‌کنند، بسیار خوشحال و شگفت‌زده خواهند شد که این کار به تقویت روابط احساسی شما کمک می‌کند. چگونه می‌توانید قلب همسرتان را لبریز از عشق کنید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید: مادامی که قلب همسرتان را با عشق سیراب کنید، قلب فرزندان را نیز سیراب کرده‌اید؛ زیرا محبت و عشقی که بین شما جریان دارد، همه خانواده را لبریز از محبت و شادمانی می‌کند.
سه راه مناسب برای ایجاد عشق:   ۱ ـ توجه
یکی از راه‌هایی که می‌توانید قلب همسرتان را لبریز از عشق کنید، توجه کردن به اوست. توجه به معنای حضور صد در صد شما در کنار اوست. بدانید که با هم بودن لزوما به معنای توجه نیست. شما ممکن است در حال صحبت کردن با همسرتان باشید؛ ولی توجه‌تان به کامپیوتر یا تماشای برنامه مورد علاقه‌تان از تلوزیون باشد. توجه به همسرتان یعنی در کنار او باشید، بدون این‌که کار دیگری انجام بدهید و تمام توجه‌تان سمت او باشد. به چشمانش نگاه کنید و حالش را بپرسید. به صحبت‌هایش گوش بدهید و او را مورد مهر و محبت خود قرار بدهید.   ۲ ـ محبت
بسیاری از زن‌ها تشنه محبت جسمی و غیر جنسی همسرشان هستند. محبت به معنای ارتباط فیزیکی شما با همسرتان در طول روز است. دستش را بگیرید، او را در آغوش بکشید و محبت کنید. موهایش را نوازش کنید و از نظر فیزیکی ارتباطی صمیمانه با او برقرار کنید. هر زمان که شما به همسرتان این‌گونه محبت می‌کنید، گویی موجودی زیادی به بانک عشق خود واریز کرده‌اید.   ۳ ـ قدردانی و تشکر
چیزی که قلب یک زن را سیراب می‌کند، شنیدن تشکر و قدردانی مردان در قالب کلمات است، نه کار‌هایی که انجام می‌دهید. کلمات محبت‌آمیز و قدردانی مردان برای زن‌ها مانند جواهر با ارزش است. زن‌ها این این کلمات را نزد خود جمع می‌کنند و به آن‌ها احساس ارزشمندی می‌دهد.   عواملی که موجب از بین رفتن عشق در قلب همسرتان می‌شود:
ـ پنهان کردن احساسات
ـ انتقاد بیش از حد
ـ چشم‌چرانی
ـ بی‌توجهی به همسر
ـ تک‌روی
ـ کناره‌گیری از مسئولیت‌ها
ـ کار زیاد
ـ مقصر دانستن همسر در گرفتاری‌ها   عواملی که موجب شکوفایی عشق در قلب همسرتان می‌شود:
ـ ابراز احساسات
ـ تعریف و تمجید
ـ وفاداری
ـ تشکر و قدردانی
ـ کار گروهی
ـ نزدیکی
ـ با هم بودن
ـ پذیرش مسئولیت   مرد‌ها می‌توانند با انجام برخی کار‌های ساده یک سرمایه‌گذاری مفید و سودمند عاطفی در زندگی مشترک خود ایجاد کنند. سرمایه‌گذاری که به موجب آن زن‌ها اخلاق بهتری خواهند داشت، آرام‌تر می‌شوند و کم‌تر شکایت می‌کنند، همنشینی با آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد شد و درنهایت شما را بهترین مرد دنیا می‌دانند. این سرمایه‌گذاری با انجام کار‌های زیر ایجاد می‌شود: ۱ ـ به همسرتان کارت تبریک بدهید زن‌ها معمولا علاقه زیادی به کارت تبریک دارند. منظور از کارت تبریک کارت‌هایی نیست که به مناسبت سالگرد ازدواج یا تولد به او می‌دهید؛ بلکه منظور اهدای کارت تبریک در هر زمانی از زندگی است. ۲ ـ برای همسرتان یادداشت بگذارید‌ می‌توانید گاه یادداشت کوچکی روی بالش همسرتان بگذارید. آن‌ها نوشته‌های شما را دوست دارند؛ حتی نوشتن یک جمله ساده مانند «دوستت دارم» که زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، در ایجاد روابط عاطفی و عشق معجزه می‌کند. ۳ ـ در طول روز به همسرتان زنگ بزنید زن‌ها عاشق ارتباط هستند؛ زیرا وقتی از نظر جسمی از شما دور هستند، با این روش متوجه می‌شوند که شما به یاد او هستید. در طول روز یکی دوبار گوشی تلفن را بردارید و با همسرتان تماس بگیرید. به او بگویید که «به فکرت هستم» یا «امیدوارم روز خوبی داشته باشی» و یا زمانی که برنامه‌تان تغییر می‌کند و می‌دانید که همسرتان نگران شماست، با یک تماس تلفنی دیر آمدنتان را به او اطلاع بدهید. ۴ ـ در مقابل دیگران از همسرتان تعریف کنید همیشه سعی کنید وقتی در جمع خانواده یا دوستانتان هستید، از همسرتان تعریف کنید. مثلا بگویید: «همسر من آشپز فوق‌العاده‌ای است»، «همسر من یک کارمند نمونه است» و یا «همسرم ارتباط فوق‌العاده‌ای با بچه‌ها دارد». وقتی همسرتان احساس می‌کند که به او افتخار می‌کنید، قلبش سرشار از عشق می‌شود و در ارتباط با شما انعطاف‌پذیرتر خواهد شد. ۵ـ برای با هم بودن برنامه‌ریزی کنید برنامه‌ریزی در زن‌ها احساس امنیت ایجاد می‌کند؛ زیرا متوجه می‌شوند که شما به فکر آن‌ها و درعین حال قدردانشان هستید. محتوای برنامه‌ریزی اهمیتی ندارد؛ بلکه انجام آن مهم است. این برنامه‌ریزی از یافتن یک رستوران خوب برای صرف شام تا پیشنهاد نظافت دو نفره انباری می‌تواند متفاوت باشد. ۶ ـ به همسرتان پیشنهاد بدهید که با او به خرید بروید لازم نیست همیشه این کار را انجام بدهید. گاه با انجام این کار شما موجودی زیادی برای سرمایه‌گذاری عاشقانه خود فراهم می‌کنید. زن‌ها عاشق خرید هستند و دوست دارند هنگام خرید لباس از مرد مورد علاقه‌شان نظرسنجی کنند. ۷ ـ همسرتان را غافل‌گیر کنید زن‌ها عاشق غافل‌گیری از سمت مرد زندگی‌شان هستند. نیازی به غافل‌گیری ویژه یا خیلی سخت نیست. شما می‌توانید با انجام کار‌های ساده‌ای مانند خرید یک شاخه گل، خرید مایحتاج خانه قبل از درخواست همسرتان، مرتب کردن تختخواب و درست کردن غذا در مواقعی که همسرتان خسته یا بی‌حوصله است، او را غافل‌گیر کنید.   در پایان مطلب به این نکته توجه کنید که تعهد واقعی در حلقه ازدواج، عقدنامه یا تعداد سال‌های زندگی مشترک نیست؛ بلکه نحوه برخورد شما با همسرتان در هر روز این تعهد را ایجاد می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه روابط زناشویی روابط عاشقانه زندگی زناشویی سرمایه گذاری زن ها معمولا برنامه ریزی انجام بدهید قلب همسرتان کارت تبریک عشق و محبت طول روز خواهد شد ـ زن ها بیش تر کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع

 روز گذشته اظهارات جنجال بر انگیز یک نماینده مجلس در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت و بازتاب های گسترده ای در میان اقشار مختلف جامعه را در پی داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی که از قضا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم هست در مصاحبه ای تلویزیونی در مورد حجاب نَقبی به روابط نامشروع در کشور ترکیه زده و گفت: رهاورد کشف حجاب آتاتورک، این شده که در ترکیه به طور متوسط هر مردی با ۱۵ زن شریک جنسی است؛ این متوسط است؛ یعنی ممکن است یکی ۵۰ تا داشته باشد و یکی ۵ تا!

این اظهارات امیر حسین بانکی پور در مورد همسایه شمال غربی جمهوری اسلامی واکنش هایی در پی داشت،از فعالان رسانه ای و سیاسیون گرفته تا همکاران وی در مجلس. دولت و مردم ترکیه هم بماند.

در پی این موضع گیری های انتقادی به سراغ این نماینده اصفهان رفتیم و با وی گفت و گویی در مورد این اظهارات انجام دادیم . بانکی پور گفت این آمار را بر اساس سایت آمار جهانی در مورد گزارش های جمعیت اعلام کرده و لینک این سایت را بعنوان سند برای ما ارسال خواهد کرد .وی به خبرآنلاین گفت:الان شما فضای فیلم های ترکیه ای را هم نگاه کنید می بینید که این موضوع دارد با فرهنگ این کشور عجین می شود.

گفتنی است اگر چه ایشان آدرس سایت مورد نظر را ارسال کرد ولی با یک بررسی اجمالی متوجه شدیم که عدد یاد شده مربوط به کل دوران زندگی هر مرد است که ترجمه و جدول یاد شده در ذیل موجود است.

مشروح این گفت و گو خبرآنلاین را با امیر حسین بانکی پور بخوانید:

گفته اخیر شما در مورد ارتباط جنسی مردان ترکیه خیلی جنجال آفرین شده ،صرف نظراز برخی موضع گیری ها سوال اساسی این است که منبع این آمار کجاست؟

این آمار جهانی است ،سایت آمار جهانی که یک سایت معتبر است این آمار را با عدد 14.5 منتشر کرده است.

برای کل دنیا و یا فقط کشور ترکیه؟

فقط ترکیه ،این سایت آمار ارتباط جنسی در کشور های مختلف را نوشته و برای ترکیه این عدد را گفته که جدول آن را برای شما ارسال خواهم کرد.

یعنی شما برای این حرف سند دارید؟

بله، ضمن اینکه من چیز جدیدی نگفته ام .سایت آمار جهانی گزارش های مختلف جمعیتی دارد و مرتب مورد استناد همه جا قرار می گیرد و این معتبرترین سایتی است که همیشه خبرگزاری ها از آن استفاده می کنند و من هم از این منبع نقل کردم و همانطور که قبلا گفتم الان جدول آن را برای شما ارسال می کنم. حتی در اینترنت هم اگر بنام سایت آمار جهانی سرچ کنید آن را خواهید دید.

ما علاوه بر هم کیش بودن به لحاظ فرهنگی هم با مردم ترکیه اشتراکاتی داریم و خیلی از آنها هم حجاب را رعایت می کنند ،فکر نمی کنید طرح این موضوع علاوه بر دولت ترکیه منجر به دلخوری مردم این کشور شود؟

من در آن مصاحبه تعریف مردم ترکیه را هم کرده ام و گفته ام مساجد خوبی دارد و آدم های با حجاب دارد.

منظور من آثار و تبعات این حرف است ، فکر نمی کنید در روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد؟

نه ببینید این چیزی است که در آمار آمده ،اگر واقعا این آمار غلط است باید ترکیه اعلام کند که این عددی که در سایت آمده غلط است.مثل اینکه من از سازمان ثبت احوال یک آماری را ذکر کنم و بگویم مثلا در فلان شهر آمار طلاق بیشتر است.

اصلا دولت ترکیه به کنار ،فکر نمی کنید این حرف توهین به مردم ترکیه باشد؟

وقتی یک چیزی برابر آمار ها مطرح می شود اگر این توهین باشد باید از اول اعلام کنند و بگویند این آمار غلط است .الان شما فضای فیلم های ترکیه ای را هم نگاه کنید می بینید که این موضوع دارد با فرهنگ این کشور عجین می شود.

شما خودتان هم سریال ترکیه ای نگاه می کنید؟

نه من نمی بینیم

در این برهه ای که ترکیه همراه با ما در مورد اسرائیل موضع گرفته ...

این صحبت من را اگر ببینید خواهید دید که یک ساعت و پنج دقیقه است و اصلا موضوع ترکیه نیست ،موضوع صحبت من کل سیر تحولات در مورد حجاب بوده و در وسط این صحبت حرکت آتاتورک بوده و ضربه ای که به ترکیه زده . این آمارهم همه جا بوده و منتشر هم شده است و اینکه از زبان من دارند نقل می کنند خُب شاید از برجسته کردن آن یک جمله قصد دیگری داشته باشند.

ببینید من قصد دارم با این مصاحبه یک مقدار شفاف سازی کنم .

من جدول آماری را می دهم خدمت تان و این آمار جهانی است و مرتبا هم در خبرگزاری های مختلف جهان و اروپا منتشر می شود.

پس در مجموع شما معتقد هستید این سخن نمی تواند تاثیر منفی در روابط دو کشور داشته باشد؟

بله ،شما هم لطف کنید متن را بدهید من چک کنم که دوباره داستانی نشود.

 

Average Number of Sexual Partners by Country 2024

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/average-number-of-sexual-partners-by-country

ترجمه فارسی مبنای آماری:

میانگین تعداد شرکای جنسی بر اساس کشور 2024

اکثر افراد در طول زندگی خود چندین شریک جنسی دارند، با نظرسنجی ها میانگین جهانی 9 شریک جنسی در طول زندگی یک فرد نشان می دهد. میانگین تعداد شرکای جنسی می تواند از کشوری به کشور دیگر به طور قابل توجهی متفاوت باشد، زیرا هنجارهای فرهنگی می تواند تأثیر قابل توجهی بر تعداد افرادی که با آنها رابطه جنسی دارد، داشته باشد.

10 کشور با بالاترین میانگین تعداد شرکای جنسی

گفتنی است در پی این گفت و گو آقای بانکی پور توضیحی "در صورت امکان"انتشار ارسال نمودند که در ذیل می آید:

آمارها دروغ نمی گویند اگر جستجوگر باشیم.

توضیحات دکتر امیر حسین بانکی پور فرد درباره بخشی از مصاحبه با خبرگزاری رجانیوز پیرامون عواقب کشف حجاب در کشور ترکیه

بحث درباره عواقب کشف حجاب در ایران و حرکت و تمایل کنونی عده محدودی از افراد کشورمان، به سمت الگوهای ناموفقی است که بسیاری از کشورها سالها پیش تجربه کردند و تبعات آن آمارهای تکان دهنده ای را بجای گذاشته است.

چندین سایت معتبر بین‌المللی این آمار را تأیید کرده اند بهتر است بجای تشکیک با ذهن بیدار و جستجوگر، به دنبال حقیقت نتایج کشف حجاب، که برهنگی و سپس فروپاشی خانواده ها را در بر دارد باشیم.

امروز اگر حجاب در کشورمان جلوی برهنگی را گرفته است، نتیجه آن آمار های بسیار پایین تر کشورمان به نسبت کشورهایی است که درگیر آزادی های ظاهری اما مخرب باطنی هستند.

کاش مردم عزیزمان بویژه دختران و زنانمان متوجه این باشند که حجاب می تواند زن ایرانی را متمایز از زنان جهان کند.همانگونه که بسیاری از کشورهای اصیل در جهان با نگه داشتن لباس رسمی و اصیل خود ، باعث توجه و تشویق جهانیان گردیده اند .

با حجاب ، زن ایرانی می تواند وقار ، حیا و عفتش را به رخ جهانیان بکشد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند