Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران امروز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی پیش‌بینی کرد سامانه جدید که از عصر فردا پنجشنبه وارد استان می شود و تا پایان روز جمعه یکم بهمن فعال خواهد بود ، علاوه بر بارش باران و برف در دامنه‌‏ها، ارتفاعات و مناطق ساحلی و جلگه‌ای، باعث شکل گیری شب های یخبندان خواهد شد.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران ، هوای استان از روز شنبه آینده صاف می شود که تا روز دوشنبه در همین وضعیت باقی می ماند ولی با وجود افزایش دمای روزانه ، مازندرانی ها همچنان شب‌های سرد و یخبندان را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در پی این هشدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که طبق بررسی های صورت گرفته تا ۹۰ درصد محصول مرکبات استان بویژه پرتقال برداشت شده است، گفت: میوه مرکبات فقط تحمل دمای ۲ درجه زیر صفر را دارد و اگر دمای هوا  زیر سه درجه به مدت چهار ساعت تداوم داشته باشد، محصولات مرکبات تلخ و غیر قابل مصرف خواهد بود.

حسین مولایی با توضیح این نکته که باغداران مازندران از فرصت باقی مانده برای جلوگیری از سرمازدگی،میوه‌های باقی‌مانده روی درخت را برداشت کنند، افزود : البته درختان مرکبات تحمل دمای هوا تا پنج درجه زیر صفر را دارند که با توجه به پیش بینی ها ی هواشناسی سرما در مناطق دشت و جلگه به این حد نخواهد رسید.

وی در عین حال از باغداران مازندران خواست تا برای جلوگیری از خسارت احتمالی یخ زدگی ، نهال های جوان و کم سن را با پوشش مناسبی از کیسه و یا گونی محافظت کنند.

مولایی با اظهار این که هر ساله حدود سه تا چهار درصد کشاورزان اصلاح و نوسازی باغ ها را با کاشت نهال جدید در زمان مناسب یعنی استفند ماه انجام می دهند ، تاکید کرد : این باغداران حتما باید تنه این نهال های کم سن را با فوم یا گونی بپوشانند.

این کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران همچنین از صاحبان گلخانه های استان خواست تا علاوه بر کنترل مصرف و اطمینان حاصل کردن از کارکرد صحیح دستگاه های انرژی بویژه مشعل ، نسبت به تهیه و آماده کردن سوخت جایگزین اقدام کنند.

مازندران ۱۶۰ هزار هکتار باغ انواع میوه دارد که ۱۱۰ هزار هکتار آن را مرکبات بویژه پرتقال تشکیل می دهد و بقیه باغ گردو، شلیل ، هلو ، سیب ، فندوق ،خرمالو و آلبالو است.

همچنین فضای کنونی گلخانه های مازندران ۵۰۰ هکتار است که طبق اعلام رسمی جهاد کشاورزی عمده محصولات آنها را گل و گیاه زینتی ، خیار و لیمو ترش تشکیل می دهد.

سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود. این استان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن گوشت سفید، حدود ۱۰۰ هزار تن انواع آبزیان، ۹۰ درصد کیوی کشور، انواع گل و گیاه، گندم، علوفه و کلزا ، ۱۱ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ساری مازندران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ساری مازندران وزارت جهاد کشاورزی ساری مازندران سازمان هواشناسی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازندران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

کد خبر 6089711

دیگر خبرها

  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش