Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصضادانلاین به نقل از نمناک؛ هر فرد ، ویژگی های مختلف و منحصر به فردی روی صورت خود دارد و حتی افراد دوقلو نیز تفاوت های کاملاً مشهود با یکدیگر دارند و در نتیجه نمی توان دو نفر را یافت که عیناً مثل هم باشند.

تفاوت های ظاهری مانند تفاوت شخصیتی افراد می باشد که هیچ دو نفره یکسانی را در آن نمی توان پیدا کرد مثلاً شاید شنیده باشید که افراد با لب های برجسته و پر، افراد صبوری هستند و افراد با لب های نازک کم حرف می باشند و در واقع بسیاری اعتقاد دارند که می توان ویژگی های فرد را از روی اجزای صورتش متوجه شد و به همین دلیل نمی توان آن را پنهان کرد و در واقع می توان گفت که صورت یکی از بهترین قسمت ها برای پی بردن به شخصیت فرد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قسمت از سلامت قصد داریم که راجع به چین و چروک های روی صورت هر فرد صحبت کنیم.

تشخیص مشکلات جسمی افراد از روی چین و چروک های صورت

1. خط های افقی روی پیشانی:

اگر متوجه شدید که دارای خط های افقی روی پیشانی خود هستید یا آن را روی پیشانی شخص دیگر تشخیص دادید، این موضوع به این معناست که خودتان یا این شخص درگیر ترس هایی می باشید و به همین دلیل این ترس ها خودشان را با خطوط و چروک روی پوستتان نشان می دهند و در حقیقت به این خطوط، خطوط نگرانی می گویند. این خط ها گاهی اوقات به دلیل مصرف شکر و چربی می باشد و در کل اگر با چنین خط هایی مواجه شدید ، حتما سلامتی خود را بررسی کنید.

اگر بر روی پیشانی خود قرمزی خاص یا رگ های خونی کوچکی را مشاهده کردید و به علائمی مانند تنگی نفس، سرگیجه، تپش قلب، احساس سوزش یا درد در بازوی چپ دچار گشتید ، ممکن است مشکل قلبی داشته باشید بنابراین باید یک متخصص قلب مراجعه نمایید زیرا پیش از بروز یک حمله قلبی نوعی رنگ جزئی سبز متمایل به آبی روی پیشانی ظاهر می شود.

اگر پیشانی شما قرمز یا پوسته پوسته شده ممکن است دستگاه گوارش شما دچار اختلال شده باشد و این امر نشانه خشکی دستگاه گوارش باشد. بروز جوش بر روی پیشانی نیز به علت عدم انجام فرآیند سم زدایی از بدن می باشد.

2 و 3:خط های عمودی بین ابرو ها:

احتمالا متوجه خط های عمودی بین ابروهای خود شده اید . اگر چه بعضی از افراد هرگز این خط ها را ندارند. البته تفاوتی در این بین وجود دارد و بعضی از افراد با اخم کردن و بعضی از افراد بدون اخم کردن هم این خط ها را دارا هستند و مثلا بعضی از آن ها تنها یک دانه از آن خط ها را دارند و بعضی دیگر چند تا از آن ها را دارا می باشند. خط های عمودی به این معنا است که شخص مبتلا به مشکلات کبدی می باشد.

4. خط افقی روی بینی:

اگر در بالای بینی خود خط افقی داشتید و تقریباً این خط ها بین چشمان شما بود ، این موضوع به این معناست که احتمالاً نوعی واکنش آلرژیک داشته اید و از طرف دیگر می توان این موضوع را این گونه تفسیر کرد که شما میل جنسی بسیار کمی دارید و حتماً باید در مورد آن چاره ای بیاندیشید.

اگر روی نوک بینی یا اطراف بینی شما جوش وجود داشت ، ممکن است به ناهنجاری های داخلی دچار شده باشید . همچنین وجود جوش روی بینی ممکن است به علت غذای مصرفی شما باشد پس به غذایتان توجه نماید . مصرف غذاهای تند ، چرب و شیرین موجب بروز جوش روی بینی می شود و ممکن است شما را دچار عوارضی همچون سوء هاضمه، یبوست و یا اسهال نماید .

مصرف زیاد غذاهای محرک مانند قهوه و یا استرس و ناراحتی شدید نیز موجب قرمزی یا پارگی های مویرگی در اطراف پل بینی خواهد شد.

5. چروک چشمی:

منظور از این چروک ها خط هایی هستند که در گوشه بیرونی چشم یک فرد پدیدار می شوند و هر چقدر این خط ها قدیمی تر و پهن تر شوند ، فرد ضعف بینایی بیشتری پیدا می کند اما اگر شما هم این خط ها را داشتید و هیچ مشکلی را در چشمان خود و بینایی خود احساس نمی کردید ، احتمالاً به مشکلات کبدی مبتلا هستید.

6. خط های سیاه زیر چشم:

یکی دیگر از وضعیت های رایج پوستی، خط های سیاه زیر چشم می باشد که معمولا بعضی از افراد با بالا رفتن سن بیش از همیشه دچار این مشکل می شوند اما این موضوع برای جوان ها هم ممکن است اتفاق بیفتد.

این موضوع اصلا ربطی به کم خوابیدن ندارد و دلیل آن کم آبی در بدن فرد است که یکی از راه های مقابله با این مشکل ، کاهش میزان مصرف قهوه و نمک است پس سعی کنید که نوشیدن آب را در پیش بگیرید و تا جایی که می توانید مصرف آن را افزایش دهید.

7. خط های روی گونه ها:

مرکز گونه ها جایی هست که احتمال وجود چروک در آن وجود دارد اما معمولاً این موضوع تا قبل از سن 70 سالگی اتفاق نمی افتد. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قبل از این سن این موضوع را تجربه کردید ، احتمالاً دستگاه گوارش تان دچار مشکل می باشد یا این که سینوس های شما در خطر هستند و در هر مورد بهتر است که یک چکاپ پزشکی داشته باشید.

گونه راست:

اگر روی گونه راست تغییر رنگ ، مشکلات پوستی و لکه مشاهده نمودید ، سلامت ریه ها و دستگاه روده بزرگ شما در خطر است. بروز آکنه خفیف، لکه های اگزما و یا قرمزی جزئی روی گونه راست نشانه این است که شما ممکن است به یک سرماخوردگی دچار شوید.

اگر روی گونه راست خود ، دارای اگزمای قرمزرنگ همراه با پوسته پوسته یا رنگ سبز هستید ، در معرض ابتلا به آلرژی های تنفسی یا آسم قرار دارید . علت بروز این علایم ، حرارت بسیار یا التهاب در سیستم تنفس یا فقدان اکسیژن در نتیجه گرفتگی برونشی می باشد.

گونه چپ:

اگر کنار پل بینی و روی گونه چپ خود، دچار پارگی مویرگی و قرمزی هستید ، ممکن است وضعیت سلامت شبکه کبد و کیسه صفرا شما در خطر باشد زیرا این علائم نشانه التهاب یا تجمع سموم در کبد است. فشار خون بالا و خشم فروخورده نیز با علائمی مانند وجود رگ های بیرون زده و متورم، قرمزی و جوش روی گونه چپ بروز می کند. رنگ متمایل به زرد در زیر چشم چپ به علت وجود سنگ صفرا یا تری گلیسیرید و کلسترول بالا می باشد.برخی مسائل عاطفی مانند خشم و افسردگی نیز خود را به صورت مشکلاتی در این ناحیه نشان می دهد زیرا شبکه کبد و کیسه صفرا شامل سیستم عصبی می شود.

8. نوک بینی قرمز:

بسیاری از افراد هستند که فقط در هوای سرد دچار نوک بینی قرمز می شوند اما تعداد معدودی از مردم در حالت عادی نیز نوک بینی قرمز دارند و این موضوع را می توان یک نوع واکنش بدنی تلقی کرد. در حقیقت افرادی که نوک بینی قرمز بدون هیچ دلیل مشهودی دارند مبتلا به مشکلات قلبی یا کار کردن بیش از حد هستند.

9. خط خنده کاملا واضح:

بعضی از افراد خط خنده کاملاً واضحی دارند که معمولا در گوشه لب هایشان پدیدار می شود و گاهی اوقات این موضوع به علت خندیدن زیاد می باشد که مشکلی ندارد اما می تواند نشان دهنده این باشد که فرد به مشکلات مربوط به پانکراس یا حتی دیابت مبتلا است. بعضی از متخصصان معتقدند که خط های عمودی در این قسمت می تواند هشدار ضعف در سیستم تناسلی فرد باشد.

10. خط های عمودی در بالای لب بالا:

داشتن خط های عمودی در این قسمت اصلا شایع و رایج نیست و بنابراین اگر مبتلا به این مشکل هستید ، احتمالاً یا سیگاری می باشید یا این که ریه های شما دچار مشکل است و از طرفی به این معنا است که شما میل جنسی کمی دارید.

11. چانه:

بروز تغییرات بر روی چانه نشانه های مربوط به سلامت کلیه و مثانه و سیستم هورمون ها و غدد را آشکار می سازد.اگر روی چانه شما به طور ناگهانی ، لکه های تیره ایجاد شد و تغییر رنگی در اطراف پوست چانه و دهان مشاهده نمودید ، ممکن است دچار مشکلاتی در کلیه و مثانه باشید.

آکنه عود کننده در اطراف چانه نشانه بر هم خوردن توازن هورمونی و تولید بیش از حد استروژن یا تستوسترون و مشکلات عادت ماهیانه زنان و بروز مشکلات در پروستات مردان است.

شیار بین بینی و لب بالایی به سلامت رحم و تخمدان در زنان و پروستات در مردان مربوط می شود. اگرخطوط افقی و یا لکه و تغییر رنگ در این قسمت ظاهر شود نشان دهنده وجود برخی مشکلات باروری می باشد.

افرادی که چانه کوچکی دارند ، به بیماری های کلیه و مثانه مبتلا می شوند بنابراین باید با رعایت اصول رژیم غذایی و روش زندگی صحیح از این مشکلات جلوگیری کنند. پرخونی اطراف ناحیه چانه نیز نشانه فعال بودن زیاد کلیه ها به علت استرس بیش از حد و دائمی می باشد.

12. دهان:

دهان و لب ها با سلامت معده و روده کوچک در ارتباط است. پوست اطراف لب ها در 2طرف دهان به سمت گونه اسرار سلامت روده بزرگ را فاش می کند.

اگر لک ها یا نقطه رنگ پریده ای در اطراف لبهای شما بروز کرد ، می تواند نشان دهنده آلرژی غذایی ، حرکات ضعیف روده، نفخ و یا کاهش اشتها باشد.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پوست چروک صورت صورت چین و چروک پوست خط پیشانی بعضی از افراد خط های عمودی روی پیشانی گونه راست روی گونه اگر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران

به‌گزارش خبرگزاری مهر، در حالی‌که تا چندی پیش، افراد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی، برای هرگونه تغییر در افراد تحت تکفل خود، نیازمند مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان و ارائه حضوری مدارک و اسناد موردنیاز بودند، با توسعه خدمات غیرحضوری این سازمان، اکنون این امکان فراهم شده است تا از طریق استعلام برخط از ثبت احوال یا بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ، افراد تحت تکفل واجد شرایط خود را به‌عنوان افراد «بیمه‌شده تبعی» زیر پوشش بیمه‌ای خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش، درخواست نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی، یکی از امکانات سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی است که بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی تحت پوشش خدمات این سازمان می‌توانند با استفاده از آن، بدون مراجعه به شعب یا کارگزاری‌های رسمی سازمان، نسبت به ارائه درخواست به‌منظور نام نویسی افراد تحت تکفل خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی، می‌تواند اعضای درجه یک خانواده تحت تکفل خود را در صورت دارا بودن شرایط قانونی، به‌عنوان بیمه‌شده تبعی ثبت کند تا این افراد نیز به تبع فرد بیمه‌شده اصلی، از خدمات درمانی و برخی خدمات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

اداره‌کل امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی معاونت بیمه‌ای این سازمان اعلام کرده است در زمان بررسی درخواست نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، نسبت افراد تبعی مورد نظر، به‌صورت برخط از پایگاه ثبت احوال استعلام می‌شود و اگر این نسبت تأیید نشود، اجازه ثبت درخواست داده نخواهد شد.

به طور مثال، در حین ثبت درخواست در مورد افزودن همسر، وقوع عقد از پایگاه ثبت احوال استعلام می‌شود و همچنین امکان ثبت درخواست در مورد فرزندان دختر بالای ۱۸ سال سن که مطابق استعلام برخط از پایگاه ثبت احوال، ازدواج کرده‌اند، مقدور نیست. علاوه بر این برای تکمیل مراحل نام نویسی غیرحضوری در مورد فرزندان پسر بالای ۱۹ سال سن، به ثبت گواهی اشتغال به تحصیل معتبر از مراکز دانشگاهی نیاز است.

بر اساس این گزارش، به‌منظور تحت کفالت قرار دادن پدر، مادر و شوهر، متقاضی باید ابتدا نسبت به ارائه درخواست بررسی کفالت اقدام کند که در صورت تأیید کفالت، نام نویسی فرد تبعی به‌صورت خودکار صورت می‌پذیرد. البته باید سن پدر و شوهر بالای ۶۰ و سن مادر بالای ۵۵ سال باشد، در صورت نداشتن شرایط سنی، وجود گواهی ازکارافتادگی از کمیسیون‌های پزشکی سازمان در مورد آنها الزامی است و در هر صورت، وجود گزارش و تأیید بازرس تأمین‌اجتماعی مبنی بر کفالت آنان توسط بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر، ضروری است.

بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی که قصد دارد همسر یا فرزندان خود را به شکل غیرحضوری، تحت پوشش بیمه‌ای خود درآورد، باید این ۶ مرحله را به ترتیب انجام دهد: در گام نخست، متقاضی (بیمه‌شده اصلی یا مستمری‌بگیر)، باید وارد سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir شود و در صورتی‌که فاقد حساب کاربری در این سامانه باشد، با استفاده از گزینه «ثبت‌نام» می‌تواند نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام کند.

متقاضی پس از ورود به این سامانه، از منو بیمه‌شدگان، خدمات نام نویسی، مشاهده و ثبت افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی، وارد محیط درخواست غیرحضوری نام نویسی افراد تبعی می‌شود.

سپس با انتخاب گزینه «اضافه کردن فرد تحت پوشش جدید» و وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و نسبت فرد تبعی و فشردن کلید «دریافت اطلاعات از ثبت احوال» اطلاعات فرد تبعی نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات دریافت‌شده از ثبت احوال، متقاضی باید نسبت به وارد کردن اطلاعات شهر محل تولد، شهر محل صدور و شعبه بیمه‌پردازی بیمه‌شده اصلی و بارگذاری مستندات مورد نیاز و فشردن کلید «تأیید و ادامه» اقدام کند. درصورتی‌که افراد تبعی قبلاً تحت کفالت بیمه‌شده اصلی نام نویسی شده باشند، صرفاً با فشردن کلید «به‌روزرسانی»، اطلاعات افراد تبعی در شعبه جدید به‌روزرسانی می‌شود.

گفتنی است به‌منظور نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی با درخواست بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر، در برخی موارد لازم است تا تصویر برخی اسناد مورد نیاز مانند تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه در مورد پدر، مادر، همسر یا شوهر و فرزندان دختر بالای ۱۸ سال سن؛ تصویر صفحه مربوط به ثبت مراتب وقوع عقد در سند ازدواج زوجین در مورد همسر یا شوهر؛ تصویر گواهی اشتغال به تحصیل در مورد فرزندان پسر بالای ۱۹ سال سن در سامانه بارگذاری شود.

کد خبر 6094124

دیگر خبرها

  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون