Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع خبری از حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به فرودگاه بین المللی صنعاء و مناطق مختلف پایتخت یمن خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بامداد امروز (چهارشنبه) انفجارهای مهیبی در صنعاء پایتخت یمن در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی رخ داد.
ائتلاف سعودی-اماراتی همچنین منطقه «عطان» استان صنعاء را هدف این حملات خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف عربی همزمان فرودگاه بین المللی صنعاء را سه بار هدف قرار داده است.
ائتلاف سعودی در پی پاسخ موشکی و پهپادی یمن به امارات، حملات خود به شمال یمن را تشدید کرده است.
ائتلاف متجاوز بامداد سه شنبه شهرک «اللیبی» در صنعاء را بمباران کرد که به شهادت 12 یمنی و زخمی شدن 11 نفر منجر شد.

26 شهید و زخمی در حمله متجاوزان سعودی - اماراتی به صنعا
در حملات هوایی متجاوزان سعودی - اماراتی به برخی محله‌های صنعا پایتخت یمن شماری از شهروندان شهید و زخمی شدند.
دهها تن از شهروندان غیرنظامی یمنی در سلسله حملات هوایی متجاوزان به برخی مناطق صنعا پایتخت یمن شهید و زخمی شدند.
رسانه ها اعلام کردند در حملات هوایی به یک محله مسکونی در صنعا، بیست نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.
جنگنده های ائتلاف متجاوز همزمان با عملیات امداد و نجات و حضور آمبولانس ها در مناطقی که هدف قرار گرفته بودند به پرواز در آسمان این مناطق ادامه دادند.
اهالی منطقه همزمان با انتقال زخمی ها به بیمارستان، به تلاش برای بیرون آوردن بقیه افراد از زیر آوار ادامه دادند.
شاهدان اعلام کردند شمار قربانیان پیوسته در حال افزایش است. منابع رسانه ای اعلام کردند این حملات کار جنگنده های اماراتی بود. در این حملات، خیابان دانشکده نظامی در محله روضه و منطقه خربه هدف قرار گرفتند.
بستگان قربانیانی که منازل آنها در محله لیبی هدف حملات ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی قرار گرفته است اعلام کردند جستجو از ناپدیدشدگان همچنان ادامه دارد. به گفته آنها هنوز تعدادی از قربانیان زیر آوار منازل ویران شده هستند.
گفته می شود که تلاش ها برای یافتن قربانیان این حمله از زیر آوارها ادامه دارد و به خاطر ادامه حملات کار امدادرسانی به مناطق آسیب دیده به کندی انجام می شود.

واکنش سازمان ملل به حملات جنون آمیز ائتلاف سعودی
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به صنعا در یمن که منجر به کشته شدن چندین غیر نظامی شده است، ابراز نگرانی و تاسف کرد.
سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: دبیرکل تعهدات همه طرفها بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه جهت محافظت از غیرنظامیان، با رعایت اصول تناسب، تمایز و احتیاط را یادآوری می کند.
استفان دوجاریک تصریح کرد دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از تشدید بیشتر تنش ها و درگیری ها در یمن جلوگیری کنند.

واکنش سخنگوی انصارالله به حملات بی امان ائتلاف سعودی
سخنگوی انصارالله گفت: حملات بی امان ائتلاف سعودی به یمن نه تنها منجر به توقف نبرد نمی‌شود بلکه بر شدت آن نیز می‌افزاید؛ ملت یمن حق دارد انتقام قربانیانش را بگیرد.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن به حملات بی امان اخیر ائتلاف سعودی به یمن بویژه صنعاء واکنش نشان داد.
وی در توییتر نوشت: اصرار ائتلاف متجاز بر ارتکاب جنایات وحشیانه و نادیده گرفتن این جنایات توسط جهان به نبرد پایان نمی‌دهد بلکه بر شدت آن می‌افزاید. ملتی که سال‌ها با حملات و محاصره مقابله کرده کاملا حق دارد که انتقام قربانیانش را با هر ابزار مشروعی بگیرد؛ ملت یمن به حمایت از عملیات نیروهای مسلح خود ادامه می‌دهد و به جهانی که چشم خود را به روی رنجشان بسته اهمیت نمی‌دهد.

عضو انصارالله: امارات خود را برای واکنش ما آماده کند
علی القحوم گفت : امارات علیه یمن مرتکب جنایت شد و آماده واکنش ما باشد.
علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امارات علیه یمن مرتکب جنایت شد و همچنان مرتکب می شود.در برابر این جنایات دست به سینه نخواهیم نشست. گزینه پاسخگویی همچنان پابرجاست و ضروری است امارات خود را برای آن آماده کند.حمایت های اسرائیل و آمریکا به درد نخواهد خورد و عمق آن را هدف قرار خواهیم داد. تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه دارد، موازنه پاسخگویی و بازدارندگی ادامه خواهد یافت و مواضع حیاتی تر و راهبردی تر را شامل خواهد شد.

امارات و عربستان فعالیت کمیته تحقیق بین‌المللی را متوقف کردند
مقام یمنی، امارات و عربستان را به متوقف ساختن فعالیت کمیته تحقیق بین المللی در بررسی حمله به غیرنظامیان در یمن متهم کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، معاون وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در صنعا، امارات و عربستان را به متوقف ساختن فعالیت کمیته تحقیق بین المللی در خصوص بررسی حمله به غیرنظامیان در یمن متهم کرد.
ناصرالدین عامر در گفتگو با الجزیره با بیان این اتهام گفت، در صورتی که ثابت شود بر اثر حملات انصارالله یمن، غیرنظامیان آسیب دیده اند، آماده ایم تا آسیب‌ها را جبران کنیم.
وی افزود: «در واقع توپ در زمین آنهاست، ما به آن‌ها گفته بودیم اگر از تنش افروزی علیه ما دست بردارید ما نیز در پی تنش نخواهیم بود، امارات پیش از این گفته بود در تجاوز به یمن مشارکت نخواهد داشت، اما الان مشخص شد مقامات این کشور دروغ گفته بودند، الان هم اگر از این دروغ فاصله بگیرند و میادین جنگ را ترک کنند ما نیز این کشور را هدف قرار نمی‌دهیم، اما اگر به این روند ادامه دهند، به یقین ما نیز امارات را هدف قرار خواهیم داد.»
این مقام یمنی با اشاره به حملات هوایی روز سه شنبه به مناطقی از یمن و کشته شدن چندین غیرنظامی در این حملات، گفت: «نمی‌دانیم این حملات از امارات بود یا عربستان، اما ما امارات را مسئول این حملات می‌دانیم و ناچاریم به این نوع کشتار‌ها پاسخ بدهیم، این پاسخ هم برای امارات خواهد بود و هم عربستان.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ائتلاف سعودی حملات هوایی اعلام کردند پایتخت یمن بین المللی سازمان ملل هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند

سودان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه چاد این کشور را به دخالت در نبرد جاری در سودان متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سودان به طور رسمی اعلام کرده بود که امارات با ایجاد یک پل هوایی به چاد، کمک‌های تسلیحاتی خود را از طریق این کشور آفریقایی در اختیار نیروهای واکنش سریع قرار می‌دهد.

« محمد صالح نظیف» وزیر امور خارجه چاد سه شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون ماهواره‌ای الجزیره به شدت حمایت کشورش از نیروهای واکنش سریع را کرد و از نظام حاکم بر سودان خواست در زمینه ادعای خود مدرک ارائه دهد.

« حسین عوض» وزیر امور خارجه سودان در واکنش به اظهارات اخیر همتای چادی خود گفت: سودان مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد پذیرای بیش از 400 هواپیمای حامل کمک‌های تسلیحاتی امارات برای نیروهای واکنش سریع بوده‌ است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان ، وی تاکید کرد: حمایت چاد از نیروهای واکنش سریع اظهر من الشمس است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: چاد فرودگاه‌های « ام جرس» و « ابشی» را برای فرود هواپیماهای اماراتی اختصاص داده که حامل کمک‌های تسلیحاتی برای نیروهای واکنش سریع هستند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، حسین عوض اظهار داشت: بیش از 400 پرواز حامل سلاح و تجهیزات نظامی به فروودگاه‌های چاد انجام شده که توسط سازمان هواپیمایی سودان و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در زمینه هوا نوردی جزئیات این پروازها به دقت ضبط و ثبت شده‌ است.

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وی افزود: یگان‌های ارتش با شماری از کاروان‌های تسلیحاتی که از چاد وارد سودان شده بودند برخورد کرده‌ و مقامات ذی صلاح در  روزهای اخیر ورود خودروهای نظامی به چاد از طریق بندر « دوآلا» در کشور آفریقایی کامرون را رصد کرده‌اند که مقصد نهایی این خودورها نیروهای واکنش سریع است.

وزیر امور خارجه سودان دولت آنجامنا را به اعزام مزدور به کشورش متهم و تصریح کرد: تعداد زیادی از مزدوران چادی که در کنار نیروهای واکنش سریع علیه ارتش می جنگیدند کشته و شماری از آنان  به اسارت در آمده‌اند و این در حالی است که نیروهای واکنش سریع با انتشار فیلم‌های ویدئویی کشته شدن این مزدوران را به دولت چاد تسلیت گفته است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع در چاد است و در آنجا روند جذب مزدور و شبه نظامی و دریافت پول انجام می‌شود، مجروحان نیروهای واکنش سریع در بیمارستان‌های چاد بستری و در صورت نیاز به خارج اعزام می‌شوند.

وی از دولت چاد خواست از دامن زدن به نبرد در سودان و جنایات هولناکی که نیروهای واکنش سریع مرتکب می‌شوند، دست بردارد و تصریح کرد: هزینه  خصومت با مردم سودان سنگین است و هرکس آتشی در سودان برافروخت از آن مصون نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس