Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه قصد ندارد به اوکراین حمله کند.

به گزراش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه در باشگاه گفتگوی والدای گفت: "ما قصد نداریم هیچ اقدام تهاجمی انجام دهیم. ما به اوکراین حمله نخواهیم کرد."

این دیپلمات روس تاکید کرد که روسیه هیچ اقدامی که امنیت اوکراین را تهدید کند انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما فقط تمرینات و تحرکات منظم نیروها را در قلمرو خود انجام می دهیم. روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو از طریق ابزارهای دیپلماتیک انجام خواهد داد.

ریابکوف در ادامه تصریح کرد: روسیه نیازی به تعلیق توسعه ناتو ندارد، اما به تضمین روشنی مبنی بر عدم پیوستن اوکراین و گرجستان به این ائتلاف باید باشد. برای ما، اولویت دستیابی به ضمانت‌های قانونی الزام‌آور و محکم از سوی ایالات متحده است که این کشور [اوکراین] و سایر کشورهایی که قبلاً به آنها اشاره کردیم، عضو ناتو نخواهند شد. این فرمول شناخته شده نشست بخارست 2008 است که اوکراین و گرجستان به عضویت ناتو در می آیند.

ریابکوف به باشگاه گفتگوی والدای گفت: این نباید رخ دهد، این باید با درک این که هرگز اتفاق نخواهد افتاد جایگزین شود. م

وی همچنین درباره رزمایش نظامی روسیه و بلاروس گفت: این رزمایش‌ها نباید باعث نگرانی شود زیرا مسکو قرار است مسائل امنیتی با غرب را به روش دیپلماتیک حل و فصل کند. من به شما اطمینان می دهم که هیچ دلیلی برای نگرانی در رابطه با این تمرینات وجود ندارد. ما باید روی مسیر دیپلماتیک تمرکز کنیم. من مدام می گویم که ما آماده گفتگو هستیم و به دنبال راه‌حل سیاسی هستیم. من دوباره آن را تایید می‌کنم.

این دیپلمات همچنین گفت که مسکو از واشنگتن می‌خواهد که تمرینات در بلاروس را با شایعات مربوط به تهاجم ادعایی به اوکراین مرتبط نکند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: خطر جنگ تمام عیار در اروپا وجود ندارد. هیچ خطری برای درگیری نظامی تمام عیار در اروپا وجود ندارد. من مطمئن هستم که خطر یک جنگ تمام عیار در اروپا یا هر جای دیگر وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه اوكراين تمام عیار در اروپا وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در حال مردن است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در دانشگاه سوربن پاریس مقابل سفرای ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان کمیسیون‌های اروپایی، روسای شرکت‌های بزرگ، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن سخنرانی کرد.
امانوئل مکرون در بخشی از این سخنرانی گفت: پس از حمله روسیه به اوکراین، در نشستی اروپایی در کاخ ورسای، راهبرد جدید اروپا را در مقابل این جنگ و دیگر چالش‌های جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بودیم.
وی با بیان اینکه اروپا در حال احتضار (جان دادن یا مردن) است و می‌تواند بمیرد افزود: این فقط بستگی به انتخاب ما دارد که باید هم اکنون و بدون اتلاف وقت صورت گیرد.
مکرون گفت: در برابر خطراتی که پیش روی اروپاست باید از خود بپرسیم آیا در این وضعیت امنیت ما قابل تضمین است؟ آیا به اندازه کافی مسلح و مجهز هستیم؟ در این راستا فرانسه بودجه دفاعی خود را دو برابر کرده است.
وی افزود: باید سریع تصمیم بگیریم که اروپا را بیش از پیش قوی‌تر و پرظرفیت‌تر کنیم. امروز در مقیاس اروپایی ظرفیت‌های دفاعی ما کافی نیست؛ در حالیکه در منطقه کشور‌هایی هستند که ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش داده اند مانند روسیه و ایران.
رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هم اکنون قواعد بازی در دنیا عوض شده است گفت: جنگ در مرز‌های اروپا در جریان است. از طرفی اگر ایران به تسلیحات اتمی مجهز شود همه چیز تغییر خواهد کرد.
مکرون افزود: مدل اقتصادی کشور‌های اروپایی هم خواسته‌های ما را تامین نمی‌کند؛ اروپا باید بیش از پیش به استقلال، حاکمیت و مرزهایش توجه خاص داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید مقیاس و ظرفیت دفاع اروپایی موجود را تغییر داد گفت: اساسی‌ترین خطر برای امنیت اروپا در شرایط کنونی جنگ در اوکراین است؛ بناید بگذاریم تا تجاوزگر برنده میدان شود؛ در این باره روسیه را تحریم و به اوکراین کردیم و خواهیم کرد و خوش شانسی است که آمریکا در کنار ماست.

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان