Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  کمال حیدری در همایش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، بیش فشاری خون و بیماری‌های قلبی و عروقی سالانه بیش از ۴۴۶ هزار میلیارد تومان بار مالی به کشور وارد می‌کنند که لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود.

از سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ میزان ابتلا به دیابت در کشور چهار درصد و میزان ابتلا به بیش فشاری خون هفت درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهترین راهکار برای بهبود وضعیت سلامت جامعه، گسترش خدمات بهداشتی، افزایش پوشش خدمات مراقبتی و افزایش دانش و آگاهی مردم در حوزه سلامت است.

حیدری گفت: در حال حاضر حدود نیمی از جوانان ۱۸ تا ۴۵ سال کشور تحرک کافی ندارند که آسیب‌های ناشی از آن در سال‌های آینده بروز می‌یابد.

او گفت: گسترش برنامه‌های غربالگری می‌تواند نقش موثر در شناسایی زودهنگام بیماری و ارتقای سلامت جامعه داشته باشد که می‌توان از ظرفیت خیران سلامت و مراکز غربالگری سرطان به شکل مطلوب استفاده کرد.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری سلامت بیماری غیرواگیر دیابت نوع یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب