Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: از یک‌ماه قبل موضوع افزایش غیرعادلانه میزان مالیات استان کرمان در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با حضور استاندار کرمان این موضوع مطرح شد و مورد گلایه شدید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره اینکه میزان مالیات استان کرمان به یکباره با رشد ۱۲۸ درصدی افزایش پیدا کرده است، افزود: این افزایش میزان مالیاتی استان کرمان غیر کارشناسی و غیر قابل قبول است. این موضوع  موجب فشار زیاد مالیاتی به اصناف، تولیدکنندگان و صنایع استان کرمان می‌شود که باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

پورابراهیمی با اشاره به تشکیل صندوق‌های توسعه استانی و اختصاص مازاد درآمد مالیاتی به آن ادامه داد: با افزایش غیرعادلانه میزان ‌مالیات استان کرمان، عملا اضافه درآمد مالیاتی برای استان ایجاد نمی شود و این موضوع غیر قابل قبول است.

پورابراهیمی با اشاره به مکاتبه با رئیس جمهور در خصوص افزایش غیر عادلانه درآمد مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: همزمان با طرح سوال از وزیر اقتصاد در هفته آینده در صحن علنی مجلس مبنی بر افزایش میزان مالیات استان کرمان این موضوع از طریق رئیس جمهور در حال پیگری است که خبرها حاکی از اصلاح ارقام مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای مالیات استان کرمان متناسب با میانگین افزایش درآمدهای مالیاتی کشور است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح سوال وزیر اقتصاد کمیسیون اقتصادی مالیات استان کرمان میزان مالیات افزایش غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد