Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:20:31 GMT

سند جامع فرهنگی البرز تدوین شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۶۵۴۳

سند جامع فرهنگی البرز تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای توسعه، پیشبرد فعالیت‌ها و تشریح برنامه‌های اولویت دار حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی در استان اظهار داشت: سند جامع فرهنگی استان با هماهنگی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی به منظور برگزاری و برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی استان تهیه و تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: شرایط اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که برخی از مشکلات و نارسایی‌ها نارسایی‌ها و نقاط منفی به جامعه منتقل می‌کند بنابراین همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و وظیفه دارند با اجرای برنامه‌های متناوب و اثرگذار در بهبود نشاط اجتماعی ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه تقویت نشاط فردی و اجتماعی نباید به یک موضوع رسمی دولتی و بخشنامه تبدیل شود، افزود: آنچه در ارتقای نشاط و شادی اجتماعی مردم مؤثر است جوشش درونی است که موجب رضایتمندی آنها می‌گردد.

فردی تصریح کرد: علی‌ای حال برای مدیریت و ساماندهی نشاط باید راهکارهایی متناسب با نیاز جامعه طراحی شود زیرا موضوع نشاط اجتماعی باید به صورت مستمر و مداوم در دستور کار دستگاه‌های ذیربط باشد.

معاون استاندار تصریح کرد: کشور ایران دارای جغرافیای متنوع با اقوام و اقلیت‌های مختلف فرهنگی است بنابراین صدا و سیما، رسانه‌ها باید در جهت نمایش و نشاط اجتماعی در جامعه ایفای نقش نمایند.

فردی گفت: موضوع تقویت نشاط فردی و اجتماعی نباید به یک موضوع رسمی دولتی و بخشنامه تبدیل شود آنچه مهم است مشارکت واقعی مردم با انگیزه‌های درونی است کلیه دستگاه‌ها سازمانها و نهادها موظفند زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای آرامش روحی آحاد جامعه را فراهم نمایند تا جوشش درونی مردم موجب رضایت مندی آنها گردد.

وی افزود: پیام‌های نشاط و امید، برنامه خانواده شاد، اجرای مسابقات ورزشی در محلات به ویژه محلات حاشیه نشین، جشن مهربانی، رنگ آمیزی شهری و مبلمان شهری و نورپردازی میادین ساختمان‌های بلندمرتبه، تجلیل از هنرمندان و فرهنگیان و مشاهیر بومی را برای ارتقا نشاط اجتماعی در جامعه اجرا و عملیاتی نمایند.

وی افزود: در این جلسه مقرر گردید شهرداری کرج در غرب شهر اقدام به تهیه یک مرکز گرمخانه جهت استفاده معتادین اقدام نمایند.

فردی تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برنامه‌های دهه مبارک فجر را تدوین، اجرایی و گزارش نمایند.

کد خبر 5404138

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری البرز سند فرهنگی بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه تعطیلی مدارس برف روبی سیل هرمزگان سیلاب بارش باران سیل کرمان امداد رسانی ایلام نشاط اجتماعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقا سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

فتح‌زاده تصریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش‌پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه‌ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه‌ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه، به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

این مسؤول اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

کد خبر 6093369

دیگر خبرها

  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند